Toon posts:

Internetplusbellen: beter geen provider maar KPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaren ben ik een tevreden klant geweest van Planet maar de overstap naar Internetplusbellen gaat erg moeizaam.

1. na installatie van de experiabox was ik na 3 dagen plotseling niet bereikbaar van buitenaf. uitbellen ging wel. Advies van de helpdesk: sluit je telefoon op je oude ISDN centrale aan tot de portering.

2. na de portering (10 dagen) ben ik niet bereibaar vanaf een vaste aansluiting, wel vanaf een mobiel. uitbellen gaat prima.

3. voor een ISDN experia is nog steeds GEEN firmware/webinterface en via de Planet website kan ik nog steeds niet bij de TELEFONIE optie. De firewall settings kan ik dus op geen enkele manier wijzigen.

KPN heeft een gratis storingsnummer en zij zijn 7 dagen per week tot 22:00 bereikbaar (Planet in het weekend tot 17:00 uur) en ik had uitgerekend in het weekend problemen...

KPN wil providerklanten NIET helpen ook al zijn het haar eigen providers dus je kan dan beter bij de bron zitten denk ik, KPN dus.

Enfin, ik wil nu van Planet af!

Zomaar mijn gedachten, doe ermee wat je wilt!
Erik

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:11
Er is een heel mooi topicje over IPB, waarom open je een nieuwe. Verder vind ik het een wat loze actie.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-02 15:52
Even mijn gedachten net zoals jij spuwen hoor.

1. Klopt RTFM naar mijn idee, je lijn moet geporteerd worden als dat nog niet is gedaan ben je niet bereikbaar op de Experiabox.

2. Aan je mobiel veranderd niets hoor, kortom heeft geen bips met je experia of je verbinding met planet te maken.

3. Misschien wist je het nog niet maar KPN of Planet het is allemaal 1 pot nat, dat je een ISDN experia hebt kan je provider ook niets aan doen, jij hebt immers nog steeds ISDN nodig of het in ieder geval liggen van KPN, KPN moet nog steeds voor je die firmware update zien te regelen en niet Planet.

Dus door je uit te laten over Planet over deze kwesties vind ik meteen wat overtrokken, ik denk als je de helpdesk belt van Planet en je het hele verhaal uit legt, dat je dan vast wel wort doorgeschakeld naar een mannetje van KPN.

Ik kan het weten had het zelf laatst ook ik wilde alleen wat info over het internet plus bellen via planet en ik werd netjes te woord gestaan door een mannetje van KPN.

Eraf stappen wordt wat lastig denk ik aangezien je een jaar contract hebt. Of het moet echt blijken dat het aan de kant van Planet/KPN niet deugt wat ik me niet kan voorstellen.

Doe met deze info wat je wilt, het zijn maar de gedachtes van iemand.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.