Toon posts:

[MacBook Pro] spontane restart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken een MacBook Pro en ben er zeer tevreden over tot aan dit weekend.
Ik zit namelijk met het volgende probleem: Als ik met video bezig ben (van bewerking tot aan een dvd'tje kijken) valt mijn MacBook spontaan uit en start opnieuw op. Zonder waarschuwing of iets...
Soms duurt het 5 minuten voordat het gebeurt, maar het kan ook een uur duren.

Dit is natuurlijk niet normaal en ik vraag me af of meer mensen dit probleem hebben en of er een oplossing voor is. Of dat ik gewoon naar de Apple Store moet gaan om een nieuwe te eisen.

Alvast bedankt.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:00

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Subiet terug met het ding. Geen discussie over mogelijk. Draait de ventilator wel als ie warm wordt, btw?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

start de MBP op met de install DVD in de drive en de D toets ingedrukt. Je kan nu een hardware test uitvoeren door de stappen op het scherm te volgen. Hierdoor kan je in geval van een hardware probleem in ieder geval zien wat het probleem is. Verder zou ik sowieso teruggaan ermee. Je kan tevens ook even het programma Console starten om de system.log uit te lezen; wellicht staat er een melding die wat meer zegt.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik ben net terug van de Apple Store en het ligt volgens hun aan het geheugen dat ik er in heb laten zetten (bij hun).
Even wachten op een nieuwe en consider this case solved :)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 18:03
ik heb exact hetzelfde geheugen. wat naleeswerk op oa macintouch.com levert inderdaad op dat het aan het geheugen moet liggen. ook al geeft die met de hardware-diagnostics en het programma memtest geen fouten.

morgen maar even langs de winkel voor nieuw geheugen

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 18:03
nieuwe geheugen zit erin. is helemaal stabiel nu na een nachtje intensief WoW spelen. om te testen natuurlijk ;)
Pagina: 1