Toon posts:

Sweex 5.1 soundcard probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje doet mijn pc het weer, ik had problemen met windows, een paar bestanden waren corrupt.
Nu heb ik een aantal trucjes gedaan, bestanden vervangen, en na een paar honderd opstartCD's werkt het eindelijk weer een beetje.
Maar sinds die tijd weigert m'n Sweex 5.1 soundcard naar behoren te werken. Hoe vaak ik ook de drivers opnieuw installeer, hij wil het gewoon niet afspelen.
Niet alleen dat is het probleem, maar hij wil ook gewoon geen filmpjes meer afspelen in windows media player e.d, dus ik denk dat het probleem ligt bij een bestand in de windows folder die verantwoordelijk is voor geluid/beeldverwerking.
Ik heb echt lang gezocht, maar ik weet niet precies waar ik naar moet zoeken, dus ik kom zo geen stap verder.
Heeft iemand verstand van welke bestanden ik moet vervangen om het weer aan de praat te krijgen?

//edit: Ik hou nog even de mogelijkheid open dat het aan de soundcard ligt, maar mocht dat het geval zijn, zouden filmpjes dan nog gewoon afspelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 21:19 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:32

Theo

moederbord

probeer het eens zonder die troep van sweex, die rommel is echt niet pcwaardig.

Wat zijn je specs eigelijk??

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Zul je altijd net zien, pas toen in de startpost af had bedacht ik me dat het meest logische zou zijn, dat het softwarematig niet goed loopt.
Hoewel het idd sweex is, heb ik er nooit gek mee gedaan, en hij faalt pas sinds de windowsmap corrupt was geraakt.
Misschien een schopje naar software? :)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Sweex of niet, 't is gewoon een standaard C-Media 8738 geluidskaartje hoor, zoals miljoenen merken die dingen verkopen...

Ga eens naar Windows Update en haal daar de nieuwste driver van je geluidskaartje vanaf. Die is enkele versies nieuwer dan die Sweex meelevert. Wellicht dat het wat dingen terug op de goede plek zet.

Als je geluidskaart trouwens niet goed meer werkt kan het best zijn dat daarom mediaspelers geen films meer kunnen starten. Vaker gehad met niet goed werkende geluidskaarten :)

Hier stond een dode link.