[Starcraft] lag in battle.net games

Pagina: 1
Acties:

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40
Laatst weer Starcraft uit de kast gehaald om online te gaan spelen.

Het bleek helaas dat het niet meer mogelijk voor mij is om een game normaal te spelen, het downloaden van mappen in de lobby gebeurt bijna nooit en als het lukt en ik in een game kom, lagt het altijd; vroeger (~1-1,5 jaar geleden) leverde dit geen problemen op op dezelfde pc.

Ik draai windows XP home SP2
(vroeger SP1, hoeft volgens mij niks uit te maken, windows firewall staat op unblock).
Verder heb ik Tiscali Special (4096/640 + telefonie) icm met een Zyxel Prestige 2602H-63 router (ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.1)d0 | 04/15/2005)
(vroeger HCCnet (KPN ADSL basic) icm kpn-modem en Draytek Vigor 2200e (ISDN) router)

Na veel proberen kwam ik erachter dat op de Zyxel router er op 2 plaatsen de poorten voor Starcraft (6112 + 6113-6119 voor de zekerheid) moeten worden geforward (nl. bij NAT en bij de firewall); dit gedaan levert op dat ik vaker maps kan downloaden, maar dit lukt nog steeds niet altijd.
Hierdoor kom ik dus al steeds vaker ingame, maar dan is er altijd veel lag en ik krijg het idee dat het door mij komt.
Na wat gegoogle begrijp ik dat er waarschijnlijk nog steeds een probleem is met directe verbindingen naar alle spelers; dit blijkt ook uit mijn ervaring: de verbinding naar de host lijkt goed te zijn, maar zodra de host het spel verlaat, verlies ik ook meteen mijn verbinding met de andere spelers, hieruit trek ik de conclusie dat mijn verbinding met de andere spelers via de host verloopt, wat ook de lag zou verklaren. In een gezonde situatie zou ik een directe verbinding met alle spelers moeten hebben, en zou er niet via via hoeven te gaan.
Verder heb ik geprobeerd om alles open te gooien (DMZ), maar dit leverde geen verbetering op tov alleen die poorten openen. :'(

Heeft iemand hier ervaring mee (en mss een oplossing :p)? Misschien heeft het iets met Tiscali te maken, of met SP2?

BVD

edit: diablo 2 lijkt goed te werken via battle.net

edit2: Het probleem lijkt opgelost :)
firmware van de router upgraden did the trick 8)

[ Voor 5% gewijzigd door TiBoD op 24-04-2006 17:42 ]