[bass] Onderburen hebben last van mn sub.

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een redelijke subwoofer (Logitech X530) en nu heb ik vooral savonds laat de muziek nog wel eens aanstaan. Alleen lijken de onderburen hier extreem veel last van te hebben, wat zijn goede middelen om dit probleem te minderen of op te lossen? Muziek zachter zou natuurlijk altijd kunnen maar als het ff kan niet ;) :D

I am the great Cornholio!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 19:50

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je woning houten vloeren heeft, dan dreunt het altijd wel door als je nummers met een beetje bass op zet. Je zou je sub eventueel ergens op kunnen zetten, zodat 'ie niet op de grond staat te beuken. Dit zou ook kunnen schelen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Het lijkt mij dat ze zoveel last hebben doordat de subwoofer nogal trilt, en die trillingen doorgeeft aan de grond. Heb je geprobeerde de subwoofer te plaatsen op een oppervlak dat niet zoveel trillingen doorgeeft aan de grond ? Bijvoorbeeld op een tafel met rubber aan het uiteinde van zijn poten ofzo.
Maarja, ik kan het natuurlijk fout hebben, weet er praktisch niks van 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 19:46 ]

Verwijderd

Tja, een woord: Spikes

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op spikes zetten? of anders
code:
1
2
3
[=====plank=====]
***schuimrubber***
______vloer_____

De sub op een plank zetten die op een plat stuk schuimrubber (enkele cm dik, zoals een stoelkussen) staat.

De plank is er om te voorkomen dat de sub (waar de versterkers van de overige speakers in zitten) in het kussen zakt en zijn warmte niet meer kwijt kan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Hmmm bedankt voor de snelle reply`s, ga hier eens even knutselen :)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

- Vilt onder de pootjes
- De sub op een zachte schuimrubberen mat zetten speciaal gericht om geluiddempend te werken (putjes in het rubber)
- Gewoon de bas wat zachter zetten ;)

Hier kon uw advertentie staan

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ontkoppeling is inderdaad het belangrijkste.

Tenzij je de vloer helemaal isoleert (dus enkele cm's verhoogt met isolatiemateriaal), zul je nooit helemaal van dit probleem afkomen. Hier heb ik het opgelost door mijn speakers (zuilen) op kleine zelfgemaakte tafeltjes te zetten en wasmachinedoppen onder de poten te plaatsen. Werkt best aardig op zich, je moet het alleen een beetje verdekt opstellen want anders staat het rommelig. :)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Hmmm, kan geen schuimrubber vinden hierzo :(
Morgen maar even halen, heb hem nu op een kussen gezet en het werkt al een stuk beter nu. Staat alleen wel onder mn bed, zou dat ook nog een probleem veroorzaker kunnen zijn?

• Exirion
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Zonder lullig te willen doen: ik denk dat nou juist het probleem is dat het geen redelijke subwoofer is. Wat de meest irritante geluidsoverlast is, is die van een monotoon dreunend kastje dat staat te resoneren. Daar helpt geen enkele spike tegen. En Logitech subjes hebben de reputatie die bass ook nog eens overdreven hard weer te geven waardoor het er allemaal niet beter op wordt.

Ik weet uit ervaring dat buren geen last hebben van speakers die bruut laag komen en af en toe aardig hard staan te spelen. Maar zet een PC speaker setje of een televisie hard, ga in een andere kamer staan, en ervaar hoe dominant resonanties onder de (pak weg) 150Hz zijn. Hier doe je verrekt weinig tegen, tenzij je het setje grondig wil gaan verbouwen, en dan is het effect ook nog maar afwachten.

edit: Als dat ding onder een bureau of bed staat dan werkt dat object fijn als een extra klankbord/klankkast, dus idd.... dat versterkt letterlijk het probleem ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 23-04-2006 19:57 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik heb mijn subwoofer op mijn bureau staan, scheelt behoorlijk in vergelijking met de grond.

Je zou ook een goede hoofdtelefoon op kunnen zetten :7

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Subje zodadelijk maar eens verplaatsen dan, heb al zo verrekte weinig ruimte hier :X

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Als de subwoofer een bass-reflex poort heeft kan je hier ook wat schuim, of ander zacht spul in doen. Dit heeft bij mijn Z-680 sub het grootste gedreun wat verholpen, daarnaast staat hij op 'wasmachine' rubberpoten.

Het afsluiten van de bassreflex poort gaf bij mij in iedergeval het beste resultaat.

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Verwijderd

stoeptegel eronder

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Ewoutb schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:37:
Als de subwoofer een bass-reflex poort heeft kan je hier ook wat schuim, of ander zacht spul in doen. Dit heeft bij mijn Z-680 sub het grootste gedreun wat verholpen, daarnaast staat hij op 'wasmachine' rubberpoten.

Het afsluiten van de bassreflex poort gaf bij mij in iedergeval het beste resultaat.
Krijg nou wat, dat helpt idd heel erg goed _/-\o_

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MaNiC_MiNd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:50:
Krijg nou wat, dat helpt idd heel erg goed _/-\o_
Als je die poort echt dicht wil maken: prop er eens een sok in. Zo heb ik mijn Creative setje jaren geleden ook verteerbaar laten klinken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
zet hem op een opgevouwen badhanddoek, niemand meer die het onder je hoort

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
XNightmare schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:55:
zet hem op een opgevouwen badhanddoek, niemand meer die het onder je hoort
Heb em nu op een dubbelgevouwen kussen staan, is idd al stukken minder :)
Edit: Een grote voetbalsok werkt idd verdomde goed :D

[ Voor 10% gewijzigd door HaterFrame op 23-04-2006 21:13 ]

Verwijderd

Ewoutb schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:37:

Ja, je verlaagt gewoon het rendement van de woofer met een paar dB en je zorgt ervoor dat het systeem (op elkaar afgestemde woofer, kastvolume en pijplengte en -diameter) een rommeltje wordt. Lijkt me dat je daar je sub niet voor koopt, eigenlijk. Dan zou ik toch voor de koninklijke weg gaan en spikes kopen.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Ga ik morgen ff doen, maar waar kan ik ze kopen? En heeft iemand een pic voor me? :)

Verwijderd

Ik sta redelijk vaak met m'n draaitafeltjes te spelen, dus had last van hetzelfde probleem.
je zou natuurlijk ook je "klapkist" kunnen ophangen aan plavond MBV een rubbere band.
is akoestisch en optisch wat minder, maar buren hebben er gegarandeerd geen last meer van ( die van mij niet in elk geval ) 8)7

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Afbeeldingslocatie: http://www.pama.nl/website/data/thumbnails/13/sportsok.jpg

:?

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Die zit er op het moment in ;)

Ik doelde meer hier op:
Dan zou ik toch voor de koninklijke weg gaan en spikes kopen.

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

Afbeeldingslocatie: http://www.svalander.se/shoppen/mon/sps30g_600.jpg

Oke, die dus. ;)

Verwijderd

Spikes :)

Die stonden standaard al op m'n speakers gedraaid :P

Maar ik kamp met hetzelfde probleem eigenlijk... Na 10 uur is het zowieso rustig hier bij mij maar overdag heb ik soms moeite met 1 grens aanhouden :+

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

Probeer ook es een tegel of een hele dikke van Dale op je sub.
Dit wil ook wel es schelen.

Verwijderd

Of anders een goede koptelefoon 8)7

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Probleem is dat ik na 22:00 een beetje wakker begin te worden. Om nog even terug te komen op het verhaaltje van Nare_Man> Moet eerlijk zeggen dat het geluid nu beter klinkt, de bass is een stuk zuiverder en het galmt een stuk minder. Dus die sok is opzich geen slecht idee, die blijft er zowiezo ook nog wel ff inzitten. Morgen ff spikes halen en dan es kijken of het wat beter gaat, want bonkende onderburen word je ook niet vrolijk van 8)7
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:10:
Of anders een goede koptelefoon 8)7
Nou nee, ik heb dit 5.1 setje niets voor niets :X

[ Voor 19% gewijzigd door HaterFrame op 23-04-2006 22:11 ]

Verwijderd

MaNiC_MiNd schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:10:
Probleem is dat ik na 22:00 een beetje wakker begin te worden. Om nog even terug te komen op het verhaaltje van Nare_Man> Moet eerlijk zeggen dat het geluid nu beter klinkt, de bass is een stuk zuiverder en het galmt een stuk minder. Dus die sok is opzich geen slecht idee, die blijft er zowiezo ook nog wel ff inzitten. Morgen ff spikes halen en dan es kijken of het wat beter gaat, want bonkende onderburen word je ook niet vrolijk van 8)7

[...]

Je hebt ook 5.1 koptelefoons :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 22:12 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
I know, maar ik heb flaporen (geen geintje :X ) en na een tijdje beginnen die krengen echt zeer te doen.

Verwijderd

MaNiC_MiNd schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:10:

[...]

Tuurlijk, maar na 22:00 uur is het ook niet zo raar dat er een beetje door de buren geklaagd wordt ;)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
En daarom zoek ik nu dus een passende oplossing, heb opzich best schappelijke onderburen. Ze betalen zelfs mee aan die spikes 8)

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 18:48
wij hadden een keer de muziek aan en daar hadden de onder onder buren last van, en zo hard stond ie nog niet eens :/

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Ik had die sub echt rectaal bij je ingebracht denk ik ;) Beetje meebetalen aan je spikes :+

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 18:48
ConZito schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:59:
Ik had die sub echt rectaal bij je ingebracht denk ik ;) Beetje meebetalen aan je spikes :+
Of die Spikes :P

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Nou nee dank je :*)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben iemand die zelfs na 23:00 wakker begint te worden, maar ik zit toch echt met een hoofdtelefoon op m'n knar op dat soort tijden. Later op de avond kun je bijna nergens echt hard muziek draaien tenzij je je de luxe van een vrijstaand huis kunt veroorloven. Ik zeg dus: koop een goeie hoofdtelefoon. En dan niet zo'n brak 5.1 ding voor spelletjes maar een echte die qua muziekweergave een factor 100 keer zo goed klinkt als je speaker setje ;)

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:23
ik heb het zelfde setje.
mijn ouders vonden het ook niet goed toen hebben ze er een noppenmat onder gelegt.
net zoiets als je op slaapt op kamp of zo :*)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Exirion schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:17:
Ik ben iemand die zelfs na 23:00 wakker begint te worden, maar ik zit toch echt met een hoofdtelefoon op m'n knar op dat soort tijden. Later op de avond kun je bijna nergens echt hard muziek draaien tenzij je je de luxe van een vrijstaand huis kunt veroorloven. Ik zeg dus: koop een goeie hoofdtelefoon. En dan niet zo'n brak 5.1 ding voor spelletjes maar een echte die qua muziekweergave een factor 100 keer zo goed klinkt als je speaker setje ;)
Dat heb ik ook wel, k heb een Sennheiser HD650. Probleem is dus alleen dat ik gigantisch last krijg van mn oren naar verloop van tijd, dat heb je nou eenmaal met flaporen.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 22:51

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:45:
[...]

Ja, je verlaagt gewoon het rendement van de woofer met een paar dB en je zorgt ervoor dat het systeem (op elkaar afgestemde woofer, kastvolume en pijplengte en -diameter) een rommeltje wordt. Lijkt me dat je daar je sub niet voor koopt, eigenlijk. Dan zou ik toch voor de koninklijke weg gaan en spikes kopen.
Ik wil niet een enorme wellus-nietus hier gaan lopen starten maar wat gaan die spikes voor effect hebben dan?

Eerlijk gezegd heb ik het nut van spikes nooit begrepen: is het beoogde effect nou juist een hele stevige koppeling of juist ontkoppeling? De één zegt dat de spikes door een enorme druk op een klein oppervlak juist voor veel grip zorgen terwijl de ander juist zegt dat door dit kleine oppervlak juist voor weinig grip zorgt.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
Vergis je niet hoe de bas ook naar de buren boven je en zelfs schuin boven je kan doordringen. Ik kan hier soms ook de bas van de eikel schuin onder me horen. Zeker als je geen vloerbedekking hebt ketst geluid, ik geloof voornamelijk hoog geluid, alle kanten op. Dus doe de andere buren ook een plezier en zet dat ding gewoon wat zachter,ook beter voor je oren. Het kan best zijn dat die er ook last van hebben maar niet durven te klagen. Er is namelijk best wat moed voor nodig om te gaan klagen kan ik je vertellen.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 22:21
Zorg ook dat je subwoofer niet te dicht bij een muur staat. Vlakbij de muur worden basfrequenties versterkt. Zet hem bij wijze van test eens in het midden van de kamer en kijk dan of de buurman nog klaagt.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1