Wax printers

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Even een vraagje over Xerox wax printers waarbij gebruik wordt gemaakt van Solid Ink. Ik heb al flink wat topics lopen doorneuzen om de juiste informatie te vinden maar ik kom er niet uit.
Hier gaat het dus om:

Meerdere mensen zeggen dat de zwarte inkt gratis is bij Xerox, ik snap dat niet. Stel ik koop via marktplaats een mooie Xerox 8200 (wat ik dus van plan ben) voor intensief zwart wit gebruik. Is het dan zo dat ik Xerox kan bellen en zeggen; hallo de komende maand ga ik 10.000 prints draaien, stuur me even een grote lading zwarte inkt!
Het lijkt me zo onlogisch, waarom zou een bedrijf gratis zwarte inkt weg gaan geven.

2e vraag:

Hoe goed zit de inkt op het papier, ik heb weleens ergens gelezen dat iemand vertelde dat als je met je nagel over het geprinte oppervlak gaat dat je hele print verneukt is.

Ik hoop dat er iemand is die me advies kan geven.

(naar aanleiding van dat verhaal met die nagel heb ik besloten om deze printer niet aan te schaffen voor de kleurenprint, maar misschien is er iemand die dit verhaal kan ontkrachten...)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:30

Bezulba

Formerly known as Eendje

1ste gedeelte weet ik niet, 2de wel

zoals je mischien kan voorstellen word de wax op het papier gesmolten, je kan het voelen dat er wat opligt, maar eraf krijgen moet je je best voor doen

blup

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 21:43

AirX

Tweak Guru

De 'inkt' zit ten eerste super stevig op het papier zodra het 'uitgehard' is. Dus na 15 min is het gewoon super slijtvast. Verder krijg je volgens mij alleen gratis zwarte inktpatronen als je een onderhoudsabbo bij Xerox hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door AirX op 23-04-2006 19:40 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb er géén ervaring mee maar het klinkt mij zéér onwaarschijnlijk in de oren.

http://www.office.xerox.c...pl?product=8200&page=supl

Als je daar kijkt, zie je dat ze de zwarte cardridges verkopen voor 91.90 euro (7000 pagina's) en 179,47 euro (14000 pagina's). En dat zetten ze op hun pagina als ze gratis cardridges (whatever) leveren?

Ik denk dat het een broodje aap is.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Volgens mij krijg je gratis zwart als je printer onder een service contract zit.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Sebastiaan_2005
WFvN schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:41:
Ik heb er géén ervaring mee maar het klinkt mij zéér onwaarschijnlijk in de oren.

http://www.office.xerox.c...pl?product=8200&page=supl

Als je daar kijkt, zie je dat ze de zwarte cardridges verkopen voor 91.90 euro (7000 pagina's) en 179,47 euro (14000 pagina's). En dat zetten ze op hun pagina als ze gratis cardridges (whatever) leveren?

Ik denk dat het een broodje aap is.
http://www.office.xerox.com/latest/850BR-01DA.pdf

Zie pagina 1 onderaan...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm.... geen * erbij die verwijst naar kleine lettertjes ofzo. Ik vind het nog steeds vreemd. Bel ze anders eens, zij kunnen je vast meer vertellen

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Sebastiaan_2005
Zou het ook uitmaken welke blokjes in welke printer gooit? Stel je hebt een Phaser 8200 en je gooit er blokjes in voor de Phaser 850. Ik zou zeggen blokjes zijn blokjes en je mietert ze zo in dat gat, wat voor verschil maakt het nou welke vorm het heeft...

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
De zwarte inkt is inderdaad gratis, maar alleen als je er kleur bij koopt

Bij elk pak kleurblokjes zitten 2 of 3 zwarte blokjes. Dit zijn dus de kleine lettertjes :D

Bij mij op het werk hadden we een 850, maar daar was dus inderdaad glashard door Xerox gezegd dat zwart gratis zou zijn, dus toen we op gegeven moment voor een pakje zwart moesten betalen zijn we daar tegenin gegaan en hebben inderdaad geld terug gekregen. Dus het is wel mogelijk, maar dat ligt eraan hoe ze het brengen tijdens verkoop. Probeer zwart op wit te krijgen dat zwart gratis is, maar in jouw geval zal dat lastig worden aangezien je de printer gewoon 2e hands haalt.

De blokjes hebben inderdaad allemaal een aparte vorm, maar ik denk dat wanneer je een andere vorm er in kan krijgen het niet zal uitmaken, maar voor hetzelfde geld komt verderop in de printer je blokje dan alsnog vast te zitten...Dat weet ik verder niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over de zwarte catridges weet ik niet. Wel weet ik, dat als je met een waxprinter print en je wilt dupliceren met een copier, het geheid de mist in gaat :( Doordat het zaakje OP het papier ligt, schuift het niet handig door de automatische feeder. Erg vervelend als je (zoals ik) je afstudeerverslag 8x moet dupliceren...da's niet leuk om dat per blaadje te moeten doen :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Sebastiaan_2005 schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:05:
Zou het ook uitmaken welke blokjes in welke printer gooit? Stel je hebt een Phaser 8200 en je gooit er blokjes in voor de Phaser 850. Ik zou zeggen blokjes zijn blokjes en je mietert ze zo in dat gat, wat voor verschil maakt het nou welke vorm het heeft...
Als je op een link klikt:

http://www.office.xerox.c...detail.pl?sku=016-1902-01

Zie je dat het 0 euro is enkel verzendkosten:

En de volledige lijst voor de 860 http://www.office.xerox.c....pl?product=860&page=supl

Verwijderd

Wist je dat die blokjes fantastische krijtjes zijn? :+
Pagina: 1