[2003] Pagina niet bereikbaar binnen DNS, wel na DNS reset

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Sinds een paar dagen heb ik een vervelend probleem. Ik heb een Windows 2003 server draaien, met DNS. De DNS resolved alles goed, behalve marktplaats (voor zover ik weet.) Op een of andere manier kan hij na verloop van tijd de pagina niet meer vinden, en geeft een "pagina niet gevonden" melding terug.

Als ik in het logboek van client of server kijk kan ik geen foutmeldingen vinden, maar als ik vervolgens de dns server reset (net stop dns, net start dns) dan doet marktplaats.nl het ineens wel weer.

Is er iemand die weet waar dit probleem aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door SierdW op 23-04-2006 19:43 ]

• SierdW
dacht dat het probleem verholpen was, maar de afgelopen 2 dagen heb ik weer dit probleem. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Misschien slim om je configuratie te melden.

Heb je root hints, forwarders etc ingesteld?
Zo ja, welke dns forwarder gebruik je?

Heb je je router als dns server?

vertel even wat meer!

gr. Heine

edit: werkt het alleen niet vanaf je server of ook niet vanaf je clients?

[ Voor 15% gewijzigd door hstuivenberg op 04-09-2006 19:54 ]

• SierdW
Forwarders waren leeg, ik heb nu de originele wanadoo forwarders ingesteld zoals die ook in mijn router staan. Marktplaats was niet te bereiken vanaf de server, maar ook niet vanaf een client. Misschien is het probleem opgelost nu ik de forwarders heb ingesteld. Afwachten... In ieder geval bedankt!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
sinds Wanadoo de naam heeft veranderd naar Orange ervaar ook ik DNS problemen...
Er waren een aantal van de root servers niet bereikbaar waardoor ook mijn server dus geen gebruik kon maken van de root hints...

Hoeft geen probleem bij jou te zijn... ik heb er 3 dagen niet naar om gekeken en ineens waren de problemen weer over...

(kan ook een noordelijk probleem zijn geweest, kom namelijk ook uit de buurt van Groningen...)

Toch moet ik zeggen dat ik zeer ontevreden ben wat betreft de DNS van Wanadoo/Orange en dat ik bij einde contract ga overstappen naar een ander...

[ Voor 9% gewijzigd door Plopeye op 05-09-2006 12:47 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....