Toon posts:

[iTunes]Hoe voorkom ik dat iTunes alle mp3s wist?

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind (persoonlijk) de instellingen van iTunes zo vaag, dat ik er geen wijs meer uitkan.

Hoe zorg ik ervoor dat iTunes onder geen omstandigheid mijn mp3's gaat lopen wissen (omdat ik bijv. de library leeg wil maken voor nieuwe, voor mijn iPod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Misschien bij de opties instellen iPod handmatig beheren? :P (als dat iig is wat je bedoeld :? )

[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 23-04-2006 19:04 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blmp schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:03:
Misschien bij de opties instellen iPod handmatig beheren? :P (als dat iig is wat je bedoeld :? )
Nee, ik bedoel niet het wissen van mp3 op de iPod, maar het wissen van mp3-bestanden op me hdd bij het beheren van de library.

Het idee is namelijk dat ik gewoon 1 mp3 dir in 1x op mijn iPod wil gooien. Alleen soms pakt hij die ene dir (van +- 20Gb) niet in 1x en als ik 't dan nog eens probeer, komen er dubbele nummers in de library, maar als ik de library leeg haal, dan wist hij ook alle mp3-bestanden op mijn hdd |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

hmm wat bedoel je nu eigenlijk? ik weet zeker dat het kan :) maar moet ik wel eerst even weten wat je exact wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Filesysteem rechten op r-x zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je een mp3 uit de library verwijderd, dan vraagt ie of je die ook van je hd wilt verwijderen, en er staat dan ook een checkbox bij met iets van "don't show this message anymore".
Als je dat aanvinkt en op no klikt, dan doet ie dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:33

DaWaN

'r you wicked ??

Waarom gebruik je geen alternatief programma ipv iTunes, zoals anapod of winamp of yamipod ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foxke schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:37:
Als je een mp3 uit de library verwijderd, dan vraagt ie of je die ook van je hd wilt verwijderen, en er staat dan ook een checkbox bij met iets van "don't show this message anymore".
Als je dat aanvinkt en op no klikt, dan doet ie dat niet meer.
Dat bedoel ik dus. Die opties zijn zo vaag. Die vragen zo onduidelijk. Ik heb toen dus yes gedaan, omdat ik dacht dat het om de items in liberary ging (niet de mp3 bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:25:
[...]

Dat bedoel ik dus. Die opties zijn zo vaag. Die vragen zo onduidelijk. Ik heb toen dus yes gedaan, omdat ik dacht dat het om de items in liberary ging (niet de mp3 bestanden).
Tjah, lezen wat er staat dus >:), en niet altijd maar op yes klikken. Je kunt nu het beste iTunes even verwijderen en opnieuw installeren, dan kun je deze melding wel opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:45

Bezulba

Formerly known as Eendje

vaag?

Do you want to move the selected items to the recycle bin, or keep them in the itunes music folder?

met als opties cancel, move to recycle bin of keep files

volgens mij niet heel erg moeilijk

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eendje schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:35:
vaag?

Do you want to move the selected items to the recycle bin, or keep them in the itunes music folder?

met als opties cancel, move to recycle bin of keep files

volgens mij niet heel erg moeilijk
items = items in library of bestanden niet echt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

DaWaN schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:52:
Waarom gebruik je geen alternatief programma ipv iTunes, zoals anapod of winamp of yamipod ?
Wat is er mis met iTunes?

Want wat mij opvalt ik 96% van alle iTunes "problemen" of functies die iTunes zogenaamd niet heeft, dat het een gebruikers fout is. iTunes kan alles, maar vaak weten de gebruikers niet hoe en zoeken ze een ander programma...

Dingen die je met itunes niet moet doen en ik zou ook niet weten waarom iemand dat moet willen maar wie ben ik.
ga never nooit in de bestandsstructuur van itunes zitten blijf uit de iTunes map in je Music folder!

als je een bestand uit je itunes library gooit (vanuit itunes) dan is het ook van je HDD tenzij je dit aangeeft.

Wat ook een idee kan zijn om je itunes muziek niet naar je itunes map te laten kopieeren maar op lokatie te laten staan... :) (dan krijg je een Winamp principe voor de wintel gebruikers)

[ Voor 4% gewijzigd door Qorne op 23-04-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qorne schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:06:
[...]

Want wat mij opvalt ik 96% van alle iTunes "problemen" of functies die iTunes zogenaamd niet heeft, dat het een gebruikers fout is. iTunes kan alles, maar vaak weten de gebruikers niet hoe en zoeken ze een ander programma...

Dingen die je met itunes niet moet doen en ik zou ook niet weten waarom iemand dat moet willen maar wie ben ik.
ga never nooit in de bestandsstructuur van itunes zitten blijf uit de iTunes map in je Music folder!

als je een bestand uit je itunes library gooit (vanuit itunes) dan is het ook van je HDD tenzij je dit aangeeft.

Wat ook een idee kan zijn om je itunes muziek niet naar je itunes map te laten kopieeren maar op lokatie te laten staan... :) (dan krijg je een Winamp principe voor de wintel gebruikers)
Zoals ik dus al aangeef, zijn de opties er dus wel in iTunes, maar ze zijn echt veel te onduidelijk. Ook die manage music folders, wtf betekent dat nou weer. Er staat wel een omschrijving onder, maar dat maakt echt niets duidelijk in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ligt misschien aan je ogen? ;) :P
Vrij simpel. Of je kiest ervoor dat iTunes je bestanden beheert, dan veranderen ook de namen en de directory structuur enzo. Of je kiest ervoor dat je dat zelf doet, dan blijft de directory intact. Dan blijft iTunes er dus met z'n tengels van af.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:47:
Ligt misschien aan je ogen? ;) :P
Vrij simpel. Of je kiest ervoor dat iTunes je bestanden beheert, dan veranderen ook de namen en de directory structuur enzo. Of je kiest ervoor dat je dat zelf doet, dan blijft de directory intact. Dan blijft iTunes er dus met z'n tengels van af.
ja duh, dat snap ik ook wel, maar het is mij dus absoluut niet duidelijk of dat nou is met die opties aan of uit
Keep iTunes Music folder organized

Places song files into album and artist folders, and names the files based on the disc number, track number, and the song title
Ik zou zeggen dat ik dus niet wil dat iTunes iets doet, dus dat deze optie uit moet, maar mijn bestanden worden nu nog steeds gewist |:(
Copy files to iTunes Music folder when adding to library
Ik dacht dat de iTunes music folder juist de folder was die jij toevoegd aan de library? Wat is nou het verschil als ik mijn mp3 in 1x in de library gooi met deze optie uit of aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:06:
[...]

Goh, is dat niet altijd het commentaar dat Apple gebruikers hebben op Windows? Dat de GUI onlogisch is en niet intuitief? Als 96% van alle problemen met iTunes blijkbaar komen door 'gebruikersfouten' is het misschien toch niet zo intuitief als iedereen altijd zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:40

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:42:
[quote:]
Copy files to iTunes Music folder when adding to library[//quote]

---------

Ik dacht dat de iTunes music folder juist de folder was die jij toevoegd aan de library? Wat is nou het verschil als ik mijn mp3 in 1x in de library gooi met deze optie uit of aan :?
Music folder: map waar je muziek(bestanden) staat(staan).
Library: index zoals je in iTunes ziet (lijst nummers)

Met de optie AAN kopieert ie ook daadwerkelijke de bestanden naar de door jouw aangegeven 'music folder'.. optie UIT > iTunes laat de bestanden op plek op HD staan.. maar de naampjes komen in de library lijst (en hij onthoud waar ze nu staan).

--------

Als je bestand uit je library verwijderd vraagt iTunes dus ook of je het ook uit de 'music folder' wil weggooien (van HD dus... en naar prullenbak).

Met optie dat iTunes je nummers managet (ofzo) verwijderd hij geen bestanden volgens mij. Misschien kun je ze niet vinden omdat iTunes ze naar je ingestelde 'music folder' verplaatst heeft?

[ Voor 32% gewijzigd door kaassouffle op 26-04-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kaassouffle schreef op woensdag 26 april 2006 @ 01:02:
[...]

Music folder: map waar je muziek(bestanden) staat(staan).
Library: index zoals je in iTunes ziet (lijst nummers)

Met de optie AAN kopieert ie ook daadwerkelijke de bestanden naar de door jouw aangegeven 'music folder'.. optie UIT > iTunes laat de bestanden op plek op HD staan.. maar de naampjes komen in de library lijst (en hij onthoud waar ze nu staan).

--------

Als je bestand uit je library verwijderd vraagt iTunes dus ook of je het ook uit de 'music folder' wil weggooien (van HD dus... en naar prullenbak).

Met optie dat iTunes je nummers managet (ofzo) verwijderd hij geen bestanden volgens mij. Misschien kun je ze niet vinden omdat iTunes ze naar je ingestelde 'music folder' verplaatst heeft?
De music folder location is dus dezelfde (mijn mp3 dir) map.

Die copy snap ik nog wel. Het gaat meer om die andere manage optie:
Keep iTunes Music folder organized

Places song files into album and artist folders, and names the files based on the disc number, track number, and the song title
Deze moet dan dus uit/aan zodat iTunes niets verandert op mijn HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deKniP
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:38:

Deze moet dan dus uit/aan zodat iTunes niets verandert op mijn HDD?
Die staat dus uit. En je moet gewoon niet op "ja" klikken als er staat of "wat-voor-programma-dan-ook" iets van je HD wil wissen. Want dan verdwijnt het. Lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:38:
[...]
De music folder location is dus dezelfde (mijn mp3 dir) map.

Die copy snap ik nog wel. Het gaat meer om die andere manage optie:
Er is een standaard map, maar je kan ook je eigen instellen.
Maar als je de 'copy' optie uit hebt staan.. kan het voorkomen dat de bestanden op verschillende plekken op je HD staan. Met de optie uit moet je dus zelf plekje kiezen voor de bestanden en dan toevoegen aan bibliotheek. (om ze op 1 plek te hebben)

Ik blijf er bij dat de 'files manage' optie geen bestanden WIST.
(alleen wijzigen mappen/namen etc...)
Zelfs als je bestanden verwijderd uit bibliotheek (alleen uit de lijst dus) vraagt iTunes of je ze ook wil verwijderen van de HD.. en dan kun je gewoon LAAT STAAN klikken.

[ Voor 6% gewijzigd door kaassouffle op 26-04-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben toch blij dat ik noodgedwongen geen iTunes kan gebruiken (Linux).
Dit soort discussies (en voorbeeld dialogen) geven mij nou ook niet echt het idee dat iTunes qua dialogen geweldig in elkaar steekt. Ik heb deze ruzie ook weleens gehad met de iPod van m'n vriendin. Ik sloot hem aan, vraag iTunes, wilt u de iPod synchroniseren. Ik klik op ja (ik had immers muziek klaargezet om naar de iPod te kopiëren), blijkt na het synchroniseren dat de muziek op de iPod weg is, met uitzondering van de nummers die ik ook op m'n harddisk had staan. Het betrof een verse install van iTunes, met alles nog op default.

Nu gebruik ik amaroK en gtkpod (beide voor Linux) en als ik wat weggooi op m'n iPod, dan is dat ook alleen op m'n iPod. Geen moeilijke vragen of ik wil synchroniseren of niet. Gewoon "naar iPod sturen?".
En gtkpod vraagt gewoon wat ik wil doen, met een aantal keuzes (zoals uit bibliotheek, van schijf, beide, annuleren) dat is duidelijk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu beide opties, "Keep iTunes Music folder organized" en "Copy files to iTunes Music folder when adding to library" uitstaan en de Music Library is gewoon mijn mp3 dir (e:\mp3).

Als ik nu een item uit de library wil wissen, krijg ik weer dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/iTunes.jpg

Als ik de optie aanvink en cancel doe, gebeurt er niets (item niet weg uit library) en komt het dialoogvenster bij volgende delete gewoon weer |:(

Update

Okee, het is dus precies hetzelfde dialoogvenster, maar dit maal (met beide opties uit), moet je wel op remove klikken om de item weg te krijgen (en dit maal zonder het op je hdd te wissen)

ps. de kritiek die hier dus op iTunes geuit wordt, is mijn ogen de onduidelijkheid van het dialoogvenster hierboven. Wel een waarschuwing geven dat dingen op je iPod ook gewist kunnen worden, maar niet dat ze ook op je hdd gewist kunnen worden (naast uit de library).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je niet gewoon álle muziek in je library en sync je alleen bepaalde playlists? Je maakt dus een playlist aan en die laat je automatisch syncen met je iPod. Verander je je playlist, dan wordt de muziek op je iPod ook veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
er is ook zoiets als "begrijpend lezen", alles wordt duidelijk aangegeven door iTunes, ik snap echt niet wat het probleem is.
Zoals bovenstaand plaatje aangeeft, worden de nummers uit de library gewist (niet hd) en ook op de ipod. prima toch dat ie daarvoor even waarschuwd ? je kunt de waarschuwing ook uit zetten ... keurig.
En als je op cancel drukt gebeurt er niets, standaard windows behaviour .... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Mitch op 27-04-2006 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Dat gevoel heb ik ook een beetje. En als je het echt niet snapt is het een kleine moeite om een experimentje te doen. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. Gewoon een paar mp3-tjes kopieren en daarmee uitproberen wat ermee gebeurt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:08:
Ik heb nu beide opties, "Keep iTunes Music folder organized" en "Copy files to iTunes Music folder when adding to library" uitstaan en de Music Library is gewoon mijn mp3 dir (e:\mp3).

Als ik nu een item uit de library wil wissen, krijg ik weer dit:
[afbeelding]

Als ik de optie aanvink en cancel doe, gebeurt er niets (item niet weg uit library) en komt het dialoogvenster bij volgende delete gewoon weer |:(

Update

Okee, het is dus precies hetzelfde dialoogvenster, maar dit maal (met beide opties uit), moet je wel op remove klikken om de item weg te krijgen (en dit maal zonder het op je hdd te wissen)

ps. de kritiek die hier dus op iTunes geuit wordt, is mijn ogen de onduidelijkheid van het dialoogvenster hierboven. Wel een waarschuwing geven dat dingen op je iPod ook gewist kunnen worden, maar niet dat ze ook op je hdd gewist kunnen worden (naast uit de library).
Krijg je de ene melding met iPod aangesloten en de ander zonder aangesloten iPod?

Het is wel soort van logisch.. en ik denk dat het misschien zelfs wel in handleiding staat ofzo (maar wie leest die nog).

Je kan niet terugkopieren van iPod naar HD (zonder hack iig) ivm copyrights en meuk. Dus als je MP3 niet meer in je library staat en wel op je iPod dan verwijderd hij em met syncen enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 27-04-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ow en CANCEL is de laat maar optie.. dus die doet idd niks en die onthoud ie ook niet.

Misschien is NEDERLANDSE versie duidelijker voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk onthoudt ie hem niet omdat het niet logisch is dat het programma jouw remove opdracht automatisch cancelt, want dat zou betekenen dat je nooit meer iets zou kunnen weggooien uit je library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid, dat dialoogvenster is dus hetzelfde als hij wel dingen van je hdd gaat wissen. De vraag is precies hetzelfde, alleen het gevolg dus niet, dat hangt af van je instellingen.

Een experimentje heeft nu idd ook opheldering opgeleverd en dat had ik ook zeker even moeten doen voordat ik de hele lijst ging wissen. Ook nogmaals voor de duidelijkheid. Ik had ook mijn mp3 dir als music folder en tegelijk gesynchroniseerd met mijn iPod, alleen toen wilde ik de mp3 compleet opnieuw op de iPod zetten en had ik beter de music folder kunnen wijzigen en via synchronisatie de iPod kunnen laten bijwerken. Dat was meer mijn fout, maar komt mede door de onduidelijkheid van de opties in iTunes en de daadwerkelijk betekenis van de playlist en music folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 21:39
Als je een item uit je library wil gooien krijg je standaard twee vragen:

1. of je het item echt wilt verwijderen uit de library (dus alleen de link in iTunes naar de file op je disk)
2. of je de feitelijke file op je disk wilt laten staan of naar je prullenbak wil verplaatsen

Het maakt daarbij niet uit of de optie aan hebt staan dat iTunes je muziekdirectory beheert. Die optie verplaatst en hernoemt slechts files wanneer je de artietsnaam oid wijzigt. Daarnaast is er ook nog een optie om files automatisch te kopieren bij toevoegen aan de library, maar ook deze optie heeft niets te maken met het verwijderen van dingen uit je library, slecht het toevoegen.

als je je waarschuwingen allemaal terug wil hebben kun je denk ik het beste even iTunes afsluiten, de preference files voor iTunes weggooien (~/Library/Preferences/*iTunes*), prullenbak legen en iTunes weer starten. Dan zijn al je instellingen terug naar standaard, wat oa wil zeggen dat je alle meldingen gewoon weer zult zien.
Pagina: 1