Onderbouwing van je standpunt zou (wederom, hetzelfde geldt voor de topicstarter) leuk zijn?
Laat me het tegendeel onderbouwen: in de gevallen die *ik* heb gezien, gebruikt hij in ieder geval argumenten om zijn standpunt te ondersteunen....
De definitie van een flamewar is dat er met modder wordt gegooid *zonder* dat hierbij logische argumentatie ook maar enige rol speelt. Of als iedereen begint drogredenen te gebruiken, zoals op de man spelen, autoriteitsargumenten gebruiken, het argument van de tegenstander reduceren tot een "straw man" en die vervolgens afschieten, etc.
Inderdaad windt 'ie er geen doekjes om als hij iets slecht vind, je zou het ook diplomatieker kunnen brengen idd..ik denk echter dat hij dit expres doet, om zijn mening duidelijk en zonder dat er enig misverstand over mogelijk is uiteen te zetten. Als je die vervolgens kunt ontkrachten, good for you.
Ik kan een paar goede redenen zien om dit (=duidelijk maar bot communiceren) te doen:
1. Nuances zijn slecht zichtbaar in tekst, en makkelijk verkeerd te lezen/interpreteren
2. Zeker als je zo'n divers lezerspubliek hebt, elk met compleet verschillende agenda's
3. Zeker als je publiek voor een groot deel bestaat uit programmeurs met een harde huid, hun eigen ideetjes over hoe het moet en vaak ook een redelijk groot (online) ego, waardoor als je niet kristalhelder maakt dat en waarom iets zuigt, er dus niks aan gaat veranderen.