hotspot maken

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb nu hier momenteel een onbeveiligd netwerk, en graag zou ik van dit netwerk een hotspot maken.

Het netwerk bestaat uit 3 access points. Ik heb al software geprobeerd als publicip.net maar dat is eigenllijk niet wat ik wil.

Ik heb nu namellijk een gentoo server draaien en daar zou ik dus ook graag de software op zetten om de hotspots te kunnen gebruiken.

een access point is een belkin een ander is een wrt54g (linksys) en een derde is meer een wireless repeater.

Weten jullie wat goede software is om dit te kunnen realiseren?

[ Voor 7% gewijzigd door bibawa op 23-04-2006 17:54 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

volgensmij heb je helemaal geen software nodig. ik denk dat als je de antenne van 1 van die accespoints op je dak (of waar dan ook) zet al genoeg is om een hotspot te maken. hou er wel rekening mee dat je je SSID niet verborgen moet hebben he

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 23-04-2006 19:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Ik zou zowiezo wel een beveiliging erop zetten dat de download snelheid is gelimiteerd. Anders wordt het een leech netwerk. Ik heb geen idee hoeveel kB/s een redelijke snelheid is om te internetten.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

en hou je zendvermogen ónder de 100mW anders krijg je troubles :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 23-04-2006 19:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Bedoel je iets als chillisoft ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
ja hoe ik een hotspot maak dat weet ik wel, het is niet de bedoeling dat jan en alleman erop kunnen , maar dat de hotspot enkel maar bereikbaar is voor mensen die ik wil (familie...).

Ik heb ondertussen iets gevonden nl wifidog, en het ziet er op screenshots heel mooi uit, alleen krijg ik het niet zonder troubles geinstalleerd.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:11

AirX

Tweak Guru

bibawa schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:38:
ja hoe ik een hotspot maak dat weet ik wel, het is niet de bedoeling dat jan en alleman erop kunnen , maar dat de hotspot enkel maar bereikbaar is voor mensen die ik wil (familie...).

Ik heb ondertussen iets gevonden nl wifidog, en het ziet er op screenshots heel mooi uit, alleen krijg ik het niet zonder troubles geinstalleerd.
Misschien kun je een RADIUS Server opzetten.... dan kun je mensen gewoon een eigen user+pass geven. Zie http://www.freeradius.org/

[ Voor 3% gewijzigd door AirX op 23-04-2006 22:43 ]

Pagina: 1