HP Officejet Pro K550dtn

Pagina: 1
Acties:

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-02 14:49
Ik ben op zoek naar een nieuwe printer.

Deze printer moet:
1. Dubbelzijdige kunnen afdrukken
2. Apparte patronen
3. RJ45 aansluiting

Wat wordt er geprint:
1. Handleidingen (vandaar dubbelzijdige afdrukken)
2. CAD Tekeningen
3. 3D werk (Iventor)
4. Zo nu en dan is een foto voor folders (gebeurt zeldzaam)
5. Het standaard gebeuren zoals word excel documenten

Met deze eisen belande ik bij een Officejet Pro K550dtn. Patronnen zijn niet al te duur. Dus naar meningen lage kosten per pagina. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze printer? Ik kan zelf nagenoeg geen revieuws vinden over de machine.

Daarnaast kwam ik deze printer ook nog tegen. De HP Photosmart 3210 all-in-one.
Het is wel is waar een All-in-one. Maar bied met een extra unit voor het dubbelzijdig afdrukken. Heeft ook apparte patronen allen wel is waar 6 in plaats van 4. Deze is dus meer geschikt voor foto's (want niet veel gebeurt). Wel heeft hij een scanner aanboort (iets wat misschien handig kan zijn).

Een kleuren laser printer is niet echt een optie. Daar maak ik te kort prints voor. Daarnaast van ik de kwaliteit niet echt denderend (dit wat ik gezien heb op en HP Color LaserJet 2550).

Mijn voor keur gaat uit naar een printer van HP. Simpel weg omdat ik daar goede ervaringen mee heb.

Eigenlijk wil ik dus weten wat mensen van de Officejet Pro K550 vinden. Het liefst mensen met gebruikers ervaring.

Een ander sugestie voor een printer mag uiteraard ook.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Canon iP5200R ?

Geen scanner, maar verder identiek aan de HP. Tevens meteen WIFI erbij ;)

Daarnaast zo'n 80 eur goedkoper dan de HP. Inktcartridges zijn ook gescheiden en gezien de reputatie van de iP4200 ("kleine" broertje van de iP5200) denk ik dat ie betere printresultaten geeft dan een officejet.

Prijs per pagina heb ik niet vergeleken.

Goedkope patronen != lage kostprijs per pagina, dus verkijk je daar niet op.

Als een printer tankjes van 3 eur gebruikt, maar hier slechts 20 paginas mee kan printen is t toch een stuk duurder in gebruik dan cartridges van 40 eur waar je 500 paginas mee print ;)
Reken maar uit wat t EXACT kost per pagina per printer (bij 5% dekking volgens de meeste specs) en ga dan vergelijken

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 23-04-2006 17:52 ]

• Nelisj
Uiteraard met je eens dat je moet kijken naar de kosten en de levensduur van de patronen en niet allen naar de aankoops prijs. Die kan beter iets hoger zijn en dan goedkopen patronen dan omgedraait.

Voor de K550 zwarte patroon 30 euro en dan +/- 2333 pagina afdrukken vind ik niet verkeerd.

Bij cannon kon ik niet zo snel vinden hoeveel pagina's er nu uit komen per patroon. Uiteraard begrijp ik hoe je je instellingen hebt staan en wat je op je pagina afdruk.

Daarnaast hoe ik absolut geen wifi. Het is een apparaat wat als het goed is gewoon op 1 plek blijft staan, dan krijgt hij van mij echt gewoon een kabeltje in z'n achterste.

Daarnaast heeft deze printer een te kleine papier bak. Een handleiding printen bestaat bij mij ongeveer uit +/- 150 pagina's dat zie ik hier niet zo heel gouw uit vandaan komen zonder te vullen.

Met canon heb ik slechte ervaring, dus het wordt voor mij geen canon.

Iedergeval wel bedankt voor de optie.

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb een tijdje een Hp Photosmart 3210 gehad (is inmiddels defect & retour leverancier). Ook in die papierbak ga je niet veel meer krijgen dan +- 120 velletjes. Dus ik denk dat die ook niet geschikt voor je is. Verdere ervaringen aangaande die all-in-onekan je vinden in de Shop Survey. Daar staat een behoorlijk uitgebreide survey van mij in.

Op mijn werk (groothandel) verkopen we de K550 en dat is echt een ander soort printer dan de 3210. Het is een hoog volume printer met (voor inkjet) lage kosten per pagina. De printresultaten zijn (voor een officejet) best oké. De foto's zijn niet van fotolab kwaliteit, maar kunnen er best mee door.

Somewhere in Europe...

• Nelisj
Okee bedankt voor de info.

Is er nog iemand die dagelijks te maken heeft met deze printer?

Edit:

Krijg het idee dat deze printer door niemand gebruikt wordt of omdat niemand het bestaan van deze machine weet.

[ Voor 41% gewijzigd door Nelisj op 26-04-2006 18:54 ]

Verwijderd

Ik ben zelf ook van plan deze printer te kopen, en dan de dtwn versie, maar op internet zijn er zeer weinig reviews van te vinden.

daarom ben ik ook nieuwschierig of er al meer mensen zijn die deze printer hebben en wat hun ervaringen er van zijn.

Verwijderd

ik heb de dtwn versie inmiddels besteld, met een beetje geluk komt ie deze week binnen

• Nelisj
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:23:
Ik ben zelf ook van plan deze printer te kopen, en dan de dtwn versie, maar op internet zijn er zeer weinig reviews van te vinden.

daarom ben ik ook nieuwschierig of er al meer mensen zijn die deze printer hebben en wat hun ervaringen er van zijn.
zijn inderdaad niet te vinden.

Heb deze printer zien werken. De snelheid en de kwaliteit spraken mij erg aan.

Ondertussen heb ik hem ook besteld. Komt als het goed is deze week binnen. Nog even afwachten.

Verwijderd

Ik heb zelf een HP Business Inkjet 1200d staan, wat min of meer de voorloper is van de K550. Gewoon voor privegebruik, overigens.

Ik kan niet anders zeggen dat dan het een goede printer is. Hij print lekker snel, print volautomatisch dubbelzijdig. Ik heb zelf deze printer gekocht omdat de printkoppen verwisselbaar zijn; is er een rot, druk je er zo een nieuwe in. Printkoppen zijn met 30 euro per stuk betaalbaar. Aangezien ik hier nog twee printers heb staan (Canon en Epson all-in-one) die binnen zes maanden dode printkoppen hadden...

Let er wel op dat de printsnelheid aanzienlijk afneemt als je de dubbelzijdig print. Hij print namelijk eerst kant 1 van het A4tje vol, wacht dan tien seconden, trekt het papier terug, draait het om en print kant 2 vol. Die wachttijd is om de inkt te laten drogen, maar tien seconden per pagina zorgt er wel voor dat hij wat traag gaat printen (max 6 pagina's per minuut).

De standaard papierbak is ook wat klein, met 150 vel (250 bij de K550). Ik zou er dus wel gelijk een tweede papierbak bij kopen.

Overigens: als je echt veel print kun je ook kijken over er nog ergens een 1200d op de kop te tikken is. Die heeft wat grotere cartridges (Hp 10 - 69 ml inkt, kost ongeveer 30 euro. De kleurencartridges (HP 11) bevatten 28 ml en kosten ook 30 euro). Met zo'n zwarte cartridge kun je rustig 1500 pagina's halen.

• Nelisj
Heb de printer in middels binnen. Moet zeggen ziet er zeer netje uit. Zeker ook snel en de kwaliteit is zeker niet verkeerd.

Over netwerk prima te instelleren geen problemen

Kortom ziet er netjes uit en ben er tot op heden zeer tevreden mee.

Verwijderd

ik heb de dtwn versie vandaag aangesloten, tot zover voldoet ie goed, makkelijk aan te sluiten, snel, wireless werkt perfect en snel. kwaliteit van de afdrukken ben ik ook zeer tevreden over.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 10:15
We gebruiken deze ook op het werk.

Schijnt echt een goedkope printer te zijn voor hetgeen je er voor terug krijgt..
Pagina: 1