Scanner en Printer Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Geachte Medetweakers,

Gezien het feit dat ik verhuizen en ga samenwonen, gaat de setup van mijn Hardware veranderen. De inktjet printer zal vervangen worden voor een laserprinter en zoveel mogelijk moet eigenlijk gedeeld gaan worden.

Nu had ik als laserprinter op het oog de Brother HL 2030 (USB)
Als scanner beschik ik over de Epson Stylus Photo 1240 (USB)

Als printerserver had ik op het oog de Belkin 2ports usb printer server. De 2 poorten had ik gekozen met het idee dat ik misschien dan ook mijn scanner via deze server kon delen. Mijn vraag is nu echter of dit mogelijk is?

Ik heb ff gegoogled op scanner server en printer scanner server. Telkens kom ik dan uit bij Silex. Tevens kom ik dan in de compatibility list van Belkin zelf een printer/scanner tegen van Lexmark, waarbij niet wordt vermeld of de scanfunctie, niet zo werken. Bij een andere all in one wordt in de compatibility list wel vermeld, dat het scannen icm de server niet meer mogelijk is.

Heeft iemand van jullie misschien deze server al thuis staan? Zou je dit idee eens kunnen proberen met andere hardware? Alvast bedankt voor de input.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizzy op 23-04-2006 17:30 . Reden: link toegoevoegd ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

De printserver voegt een printerpoort toe dmv. de driver die je er voor moet installeren.

Meestal is het dan niet mogelijk om de scanfunctie te gebruiken, omdat een scanner op de USB poort verwacht wordt, en niet op een printserver poort.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transpar3nt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben al lang op zoek naar een geschikte printserver voor mijn pc/mac netwerk met Canon ip4000 + f5200

Er zijn MFP (multi functional printer) printservers, alleen in NL moeilijk te vinden:

ZOT MS-1100 (TCshop alleen reguliere printservers van ZOT)
LevelOne FPS-3003V2: voor reguliere printers en all-in-one HP's, misschien ook voor usb scanners (V1 = usb 1.1, V2 = usb 2.0 hi-speed) (Alternate)
LevelOne WUS-3200 heeft als extra wifi b/g

Duitse sites hebben meer aanbiedingen, waarbij prijsverschil kan oplopen van 30 euro of meer
Echter ik wil ook weten of de scanner van Canon in de netwerk kan worden losgelaten met de bovengenoemde hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Anti-XP schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:40:
De printserver voegt een printerpoort toe dmv. de driver die je er voor moet installeren.

Meestal is het dan niet mogelijk om de scanfunctie te gebruiken, omdat een scanner op de USB poort verwacht wordt, en niet op een printserver poort.
Ok lijkt me duidelijk. Het rare is alleen dan dat sommige multifunctionals volgens de compatibility list wel werken. Lees er wordt niet vermeld dat ze niet zouden werken en van de apparaten waarbij het niet werkt wordt dit wel vermeld? Ja lekker wazig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ben zelf toch nog even verder gegaan met zoeken en ik kwam van Silex het volgende apparaat tegen. Dit zou moeten werken. En deze is dan weer iets duurder en uitgebreider.

Hier ben ik wat reviews tegengekomen en dat laatste apparaat lijkt dus voor geen meter te werken(volgens de 2 reviewers).

[ Voor 60% gewijzigd door Gizzy op 23-04-2006 19:03 ]