[OS X] Automatisch Samba shares mounten

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Dit topic is afgesplitst naar aanleiding van een post in Onmisbare tools / software over het programma SharePoints.

stevenP schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:08:
[...]

Ja die is al wel eens eerder langsgekomen, nette app inderdaad! Ik draai hem ook, alleen het automatisch mounten van networkdrives krijg ik niet 123 voor elkaar...
Dit zit al standaard in OS X hoor :o al heel lang trouwens,
gwoon bij opstart items aangeven welke drives hij moet mounten(bij het booten).(doe je bij je user account.)

je hebt dus geen 3party tools nodig om dat te doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door dawuss op 23-04-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Qorne schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:38:
[...]

gwoon bij opstart items aangeven welke drives hij moet mounten(bij het booten).(doe je bij je user account.)

Ik heb ze nu toegevoegd, maar ze openen nu ook gelijk als venster bij het inloggen, dat moet toch ook anders kunnen ?

eerst heb ik ze gemount, deze mounts heb ik bij de opstart items toegevoegd.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 08:35
LoneWolf schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:14:
[...]

Ik heb ze nu toegevoegd, maar ze openen nu ook gelijk als venster bij het inloggen, dat moet toch ook anders kunnen ?

Wat als je het 'hide' vinkje activeerd? *ook wel verbergen in NL?*

/me heeft het ook gedaan inmiddels, alleen te lui/geen zin om te rebooten B)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 02-10 19:50
LoneWolf schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:14:
[...]

Misschien is dit een optie voor je. Zo heb ik mijn samba-mounts ook standaard gemount gekregen. Is een hels karwei om in te stellen maar als 't eenmaal werkt werkt 't goed :)

http://www.macosxhints.co...p?story=20031022164821984 (en achter die link ook de gelinkte link doorlezen (of alleen die als 't niet om samba-shares gaat), anders snap je de helft denk ik niet)

[ Voor 4% gewijzigd door mtbrainz op 21-04-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:38:
[...]

Idd, maar als ik mijn PowerBook dichtklap en weer openklap dan is hij de netwerk mount kwijt en gaat hij hem niet opnieuw mounten. Is er manier om dit wel automatisch te laten gebeuren zodra hij ontwaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:50:
[...]

Idd, maar als ik mijn PowerBook dichtklap en weer openklap dan is hij de netwerk mount kwijt en gaat hij hem niet opnieuw mounten. Is er manier om dit wel automatisch te laten gebeuren zodra hij ontwaakt?
Dat zou inderdaad verdomd handig zijn.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je wilt heb ik een automator workflow die het automagisch doet... Je moet hem alleen wel elke keer na het ontwaken van je mac weer aanklikken, maar het is al minder omslachtig dan steeds mounten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
hier ben ik echt al een tijdje naar op zoek

barticus, hoe zit die flow precies in elkaar?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Er is een tool, sleepwatcher, daarmee kun je automatisch applicaties starten als je je mac laat slapen of ontwaken. Ik weet er het fijne niet van, maar daarmee lijkt het me ook mogelijk om automagisch je volumes te mounten als je je mac uit de slaapstand haalt...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
je doet een "get specified servers", geef daar een rijtje van SMB adressen in ("smb://10.0.0.100/mp3/" in mijn geval, en nog een scheut anderen), en doe daarna een "connect to servers".

Ik heb hem opgeslagen als applicatie en in mijn dock gezet, dus elke keer als ik uit slaap kom dan klik ik er even op. Je draait hem dus alleen als je het wilt, en niet elke keer dat je uit slaap komt automatisch. Da's een voordeel als je op een laptop werkt, want je hoeft hem niet te draaien als je hem op school open klapt, waar je waarschijnlijk andere SMB shares hebt als thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@StevenP:
Ik heb die vinkjes aangezet, maar toch openen ze, vreemd.

@mtbrainz:
Ik snap wat ze doen, maar of dat nou erg handig is ?

@barticus:
Denk dat ik daar maar eens mee ga spelen, en dan het script laten starten bij het inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
@mtbrainz:
Ik snap wat ze doen, maar of dat nou erg handig is ?
Het is een hel om in te stellen maar uiteindelijk werkt 't goed. Ik heb dit ingesteld en een alias naar de folder (die tool mount niet op de desktop maar op /Network/Servers/hostname/share) op m'n desktop gezet. Als ik de mbp dichtklap en later weer open maak heb ik altijd m'n verbinding nog, hoef niks opnieuw te mounten en te doen. Is voor mij de best werkende methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch vreemd; in veel linux distributies (en BSD vast ook) heb je veel event driven scripts. Bijvoorbeeld voor als je ethernet kaart opkomt; als je gebeld word; etc. Je zou denken dat apple ook iets dergelijks heeft geimplementeerd bij het ontwaken? Een soort 'onwake' ofzo? Toch eens de Darwin tree doorpluizen of daar iets te vinden is....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Als je mijn post had gelezen en de link had gevolgd, had je gezien dat dat precies is wat ik voorstel ;) Sleepwatcher reageert op een sleep en wake event en kan dan dus scripts laten uitvoeren...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:38:
Als je mijn post had gelezen en de link had gevolgd, had je gezien dat dat precies is wat ik voorstel ;) Sleepwatcher reageert op een sleep en wake event en kan dan dus scripts laten uitvoeren...
Die had ik ook gelezen, maar ik zou het liever native oplossen dan via een externe app die weer in het geheugen blijft staan... vandaar :) Ik zal hem eens proberen; wel vreemd dat apple daar zelf blijkbaar niet over na heeft gedacht...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
open een terminal en tik: man automount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Kurkentrekker schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:06:
je doet een "get specified servers", geef daar een rijtje van SMB adressen in ("smb://10.0.0.100/mp3/" in mijn geval, en nog een scheut anderen), en doe daarna een "connect to servers".

Ik heb hem opgeslagen als applicatie en in mijn dock gezet, dus elke keer als ik uit slaap kom dan klik ik er even op. Je draait hem dus alleen als je het wilt, en niet elke keer dat je uit slaap komt automatisch. Da's een voordeel als je op een laptop werkt, want je hoeft hem niet te draaien als je hem op school open klapt, waar je waarschijnlijk andere SMB shares hebt als thuis.
Perfect !
heb hem als applicatie opgeslagen, en dan die starten bij het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Als je hem combineert met het wakeup scripje wat hierboven genoemd werd, dan doet hij het dus ook als je je mac uit sleep haalt. Leuk voor de desktpmacs, minder voor de mobiele varianten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:51:
Als je hem combineert met het wakeup scripje wat hierboven genoemd werd, dan doet hij het dus ook als je je mac uit sleep haalt. Leuk voor de desktpmacs, minder voor de mobiele varianten :)
zou je een contackt met me op kunnen nemen op alwin22 at hotmail.com msn of alwin at tdbeheer.nl

ik heb een paar vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
offtopic:
Heb ik gedaan, maar je mailt niet terug :)
b (punt) aalderink (at) gmail
Pagina: 1