Toon posts:

A8N32-SLI Deluxe heeft geen TWTR setting in de BIOS.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik in de BIOS niet de TWTR (Write to Read) memory timming setting kan vinden, het moederbord heeft wel de TRWT (TRTW) (Read to Write) setting want A64 Tweaker ken de TWTR setting wel veranderen.

Mijn geheugen gaat op dit moment maar tot 216 Mhz FSB (2 x 1 GB Infineon BE-5) als ik de deze setting verander gaat het geheugen hoogst waarschijnlijk harder.
In de A64 Tweaker kan ik de timing wel veranderen maar daar heb ik niks aan omdat ik met een alternative TWTR setting wil booten.

Standaard gooit de A8N32-SLI de TWTR setting op 1 maar dit is veel te strak om het geheugen nog verder te overclocken.

Ik zou graag de TWTR op 2 of 3 willen zetten, heeft iemand een oplossing?
Zijn er verder mensen hier die ook gezeur hebben met deze memory timing setting?

De DFI Lanpart NF4 Ultra-D en SLI-D(R) hebben deze timming wel standaard in de BIOS zitten geloof ik.
Zijn er mogelijkheiden om zelf de TWTR setting in een modded BIOS te bouwen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Een modded BIOS misschien, maar standaard is helaas gewoon niet mogelijk. Er zijn maar een beperkt aantal settings bij de A8N serie. Je kan zoeken naar een modded BIOS (ben benieuwd of je wat vindt, want dat zal voor dit bord niet makkelijk zijn!) of een aantal standaard versies proberen, maar ik geef het weinig kans.