Dell laptopvoeding laadt batterij niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 08:33
Ik heb een probleem met mijn Dell-laptopvoeding (een 95Watt ding). Hij werkt wel (mijn laptop doet het gewoon als dat ding erin zit), maar de batterij wordt daarbij niet meer opgeladen. Met een voeding van een collega werkte het gewoon wel. Volgens mij komt dit omdat de voeding twee spanningen afgeeft (een voor de laptop en een voor de batterij, de connector lijkt ook driepolig te zijn) waarvan er dus een niet meer werkt ofzo. De multimeter gaf aan dat het middelste pinnetje geen spanning meer gaf, terwijl de binnenkant van de ring ten opzichte van de buitenkant van de ring dat weer wél had.

Weet iemand hoe ik die voeding open krijg (geen schroefjes te vinden...) en waar zou dit in de voeding aan kunnen liggen (waar moet ik zometeen naar zoeken)? Een zekering ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://dev.mycms.nl/dellvoeding.jpg

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Een nederlands netsnoer zal denk ik eerder helpen, dan het netsnoer dat je nu op de foto hebt staan

Grutte Pier fansels

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 08:33
De foto is niet van mij maar komt van Google images ;) ik heb er natuurlijk gewoon een nederlandse stekker aan zitten.

Wat me trouwens ook op viel is dat er op de voeding maar éen spanning staat die wordt geoutput. Kan het zijn dat er voor de batterij dan gewoon een tweede draad is ter beveiliging ofzo? :) Weet ook niet wat de originele spanning was op dat pinnetje...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
De middelste pin is een "data"-pin, voor e.e.a. aan controles. Mijn gok: je kan hier zelf weinig aan repareren...
De voeding openmaken doe je met een stanleymes of ijzerzaag (serieus :) ), gewoon de naad tussen de 2 delen openmaken. Daarna weer dichtmaken met plasticlijm + breed plakband.

www.ceeteebee.nl verkoopt zulke voedingen trouwens.