Imac g5 op zwart zetten?

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hejloo,

Prachtig, echt prachtig die G5 Imac, wel nog een ppc maar niet getreurd hij werkt prima hoor : ). Alleen zit ik met een klein probleem. Ik download nogal wel eens graag wat via bittorent. (bits on wheels). Vroegah, toen ik nog op m'n pc zat te klooien knalde ik het scherm lekker uit en klaar. Wat ik eigenlijk nu mis is een optie, shortcut knopje of dergelijk waar ik gewoon m'n scherm helemaal kan op zwart zetten alsof ik weg ga.

--> Nickx zet hem dan op screensaver! en dan op blank.. inderdaad maar dat kan pas naar enkele minuten, nee ik ben niet zo'n gierigaard kwa stroom maar op het moment dat ik weg ga zet ik 't alarm aan, dat alarm regeerd op een of andere manier op dat scherm (optisch).

Vandaar dat ik vroeger ook gewoon het scherm uitschakelde,

Weet iemand mij tips te geven, mijn dank is UBER groot

Nickx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een 'hot corner' gebruiken met de screensaver ;)
Je kan dus instellen dat je screensaver instant aanspringt als je je muis (bv.) naar de linkerbovenhoek sleept.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan ook gebruik maken van de funcie "Lock screen", dan spingt ook de screensaver aan en als je terugkomt dan moet je eerst je wachtwoord invullen voordat je weer verder kunt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook de contrastknop op je toetsenbord enkele seconden inhouden :)

• Wortelsoep
  • Niet online
Johnny schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:51:
Je kan ook gebruik maken van de funcie "Lock screen", dan spingt ook de screensaver aan en als je terugkomt dan moet je eerst je wachtwoord invullen voordat je weer verder kunt.
Waar doe je dat?

• iNickx
Ja, dat vraag ik me dan ook af ik ken alleen windows + l : ) schaam

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Waarom druk je het scherm niet gewoon uit met de knop op het scherm zelf? :?

Of snap ik nou iets totaal niet :o

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2006 18:56 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:56:
Of snap ik nou iets totaal niet :o
Bij een iMac is het scherm en de computer één geheel.
Dus als je zet je computer tegelijk met je scherm uit ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
wilko2 schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:57:
[...]

Bij een iMac is het scherm en de computer één geheel.
Dus als je zet je computer tegelijk met je scherm uit ;)
Kijk dat wist ik dus niet. Heb geen verstand van Mac's (De Mac Mini is wel zeer :9 ). Misschien dat je hier wat aanhebt?

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=191820

(Kan geen linkje maken, Win2k heeft problemen met GoT ;( )

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ben geen mac gebruiker, maar dit heet DPMS (Display Power Management Signaling), misschien dat je daar wat meer op kan vinden? Wellicht met xset? (dus xset dpms force off)

This can no longer be ignored.

Verwijderd

System Preferences -> Security -> Require password to wake this computer from sleep or screen saver

• Wortelsoep
  • Niet online
Maar daar zet je toch niet instant je scherm op zwart..? :?

Verwijderd

wilko2 schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:16:
Maar daar zet je toch niet instant je scherm op zwart..? :?
Dat niet :( en zou het ook niet dat irritante pulserende LEDje kunnen zijn dat het alarm steeds af laat gaan? Dat ding is vrij fel. iMacs hebben ook zo'n ding toch?

Edit: kleedje of doos erover en klaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 20:18 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Een "hot corner" maak je in "system preferences" > "dashboard & exposé".

Verwijderd

wat ik doe, maar verre van ideaal is, gewoon je energie stand op 1minuut zetten dan gaat je scherm uit na 1 minuut ideaal als je bittorrent download :+

echt een "uit" functie heb ik nog niet kunnen vinden alleen via de energie stand...

en het contrast knopje lang inhouden helpt hier niet...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Je kunt evt. nog dit in een applescriptje zetten (een lagere timing dan 1 minuut kan niet):
code:
1
do shell script "pmset -a dim 1" with administrator privileges

• iNickx
Ik ga vanalles proberen, alvast bedankt voor jullie feedback.. hier zal vast wel iets uit komen : )

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan ook je pir zodanig afplakken dat de zone waar je mac staat niet gededecteerd wordt, je kan delen op de spiegel afplakken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 19:28
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:55:
Je kan natuurlijk ook de contrastknop op je toetsenbord enkele seconden inhouden :)
dit is enkel bij apple laptops zo
bij een apple laptop kan onder "enegiestand" in je preferences je beeldscherm na enkele minuten in sluimerstand doen gaan processen zullen dan blijven doorgaan. (werkt idem al scermbeveiliging)

interactieve hoeken gebruik ik niet zo graag in combinatie met pochar X, enkel rechtsboven is dan bruikbaar.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Frogmen schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:19:
Je kan ook je pir zodanig afplakken dat de zone waar je mac staat niet gededecteerd wordt, je kan delen op de spiegel afplakken.
Could you run that by me again boy?

Bericht hierboven

• iNickx
Ik denk dat hij het heeft over de plaats waar de mac staat.... (afplakken van security oogje)

Liefste zou ik die kant van de kamer toch extra graag niet willen afplakken : ) snapt u.

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
ik zou die hoek niet afplakken, want dadelijk wordt er wat uit die hoek gejat en het alarm gaat niet af. (de mac zelf ofzo) ;)

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Pagina: 1