[Lacie160GB] Externe harde schijf geen driveletter (Win98)

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Mijn Lacie 160 GB krijgt geen driveletter onder Windows 98. Ik heb de USB drivers geinstalleerd en hij staat ook gewoon in apparaatbeheer, en rechtsonder in de systemtray verschijnt als ik hem aansluit en USB tekentje waar ik de drive kan disconnecten. Hij herkent hem dus wel en reageert ook als ik hem aan en uit zet, maar ik kan er niets mee want hij krijgt geen driveletter :(

Weet iemand raad?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het ding NTFS geformatteerd? Als dat zo is dan zal win98 er niet veel van kunnen bakken en zul je hem als FAT32 moeten formatteren om hem te kunnen gebruiken.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je toevallig een netwerkdrive gemapt staan op een letter die direct aansluit bij alle andere gewone drives? Want dan zet windows namelijk die usb disk onder dezelfde letter als de netwerkschijf.

Kans bestaat ook dat ie uberhaubt nog niet geformateerd is en dan krijgt ie ook geen letter volgens mij? Check dus eens met partition magic ofzo? Of met windows schijfbeheer, al weet ik niet hoe dat onder 98 ook al weer zat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Ow :( Hij is idd NTFS, nu je het zegt ja. Dat zal de oorzaak dan wel zijn he?

@Orion; er waren idd een stuk of 7 netwerkdrives gekoppeld vanaf de server. Hij is wel geformatteerd, op een XP machine, als NTFS dus.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

alternativ