Toon posts:

Productfotografie - fotos van bepaalde artikelen

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om fotos te maken van artikelen die ik verkoop, zodat ik een soort catalogus kan maken met foto en omschrijving en dan bijvoorbeeld op internet zetten. Nu wil ik het zo krijgen dat ik van elk artikel een foto maak met een witte achtergrond. Daarnaast wil ik paar gezamenlijke fotos maken, dus bijvoorbeeld een aantal artikelen bij elkaar. Als ik nu de fotos maak ziet het er niet uit. De kleuren kloppen niet, achtergrond is niet glad etc. Ik heb dit geprobeerd met een tafel met een witte doek als achtergrond alleen zitten er altijd kreukels etc. Kan iemand misschien tips geven hoe ik het beste deze fotos kan maken? Ik gebruik een Canon 350d met tripod.
Bedankt.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Mischien zou het handig zijn als je wat foto's plaatst. Niet iedereen is helderziend ;)

Verwijderd

Topicstarter
thijz schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:25:
Mischien zou het handig zijn als je wat foto's plaatst. Niet iedereen is helderziend ;)
Fotos heb ik niet meer want die heb ik gelijk verwijderd. Ik zoek meer naar adviezen en tips en manieren hoe ik het goed voor elkaar kan krijgen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zo te zien wil je een goedkope oplossing:

Koop een paar grote (afhankelijk van de grootte van de producten die je koopt) tot heel grote vellen witte papieren. 1 Voor de ondergrond en 1 voor de achtergrond, waarbij de achtergrond in een geleidelijke bocht van verticaal naar horizontaal loopt, alwaar het overlapt met de ondergrond. Regel vervolgens een daylight TL lamp als verlichting

Een (mini)statiefje is daarnaast ook erg handig. Zorg er verder voor dat andere lichtbronnen geen of nauwelijks een rol spelen en stel je camera eenmalig handmatig in. Schiet een foto van één van de producten en bewerk deze vervolgens met Photoshop totdat de achtergrond egaal wit is. Sla deze bewerkingen op in een batch, die je op elke foto toe dient te passen.

edit:
Disclaimer voor de fotoenthousiasten hier: dit is expliciet een (erg) goedkope oplossing die wel aardige resultaten geeft. Het kan met (veel) meer geld altijd beter, maar ik denk dat de topicstarter geen behoefte heeft een hele fotostudio te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door sdomburg op 23-04-2006 14:58 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:51:
[...]

Fotos heb ik niet meer want die heb ik gelijk verwijderd. Ik zoek meer naar adviezen en tips en manieren hoe ik het goed voor elkaar kan krijgen.
Dan maak ze maar opnieuw, hoe moet ik nu vertellen hoe het moet zonder dat ik weet wat je fout doet.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe groot zijn je artikelen?

Bij grote artikelen zou je een groot (lang en breed, maar lang is belangrijker) wit rolgordijn kunnen nemen, die kreukelen niet zo snel, die hoog genoeg ophangen dat je de bovenkant niet op de foto kan zetten en helemaal afrollen. De onderkant naar je toe trekken, loslaten (dus niet vast zetten zodat er geen scherpe hoek onstaat) en op het platte stuk wat op de grond ligt kan je je artikel zetten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het een fotograaf een keer zien doen, en dit onthouden ;)
Draag wel schone sokken zodat het rolgordijn schoon blijft, en goed met externe flitsers (van die paraplu's) werken zodat je geen schaduwen krijgt.

-edit-
Wat topics waar je wat aan kan hebben:
productfoto's maken en automatiseren
[rml][ showcase] productfotos[/rml]
[rml][ Verzamel] Ministudio's[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door Resistor op 23-04-2006 15:06 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
De artikelen lopen op in de hoogte tot een fles wijn. Het zijn dus allemaal "kleine" artikelen. Is het anders niet handig om een box te maken zoals dit : http://www.jyoseph.com/extras/2006/02/diy_lightbox.php

Verwijderd

Welke witte achtergrond je ook gaat kiezen, de achtergrond zal nooit perfect egaal wit zijn (dat wil zeggen RGB #000000). Gebruik iets als de magic wand tool zoals Photoshop heeft om de achtergrond te selecteren en te verwijderen. Zet anti-aliasing aan om eventueel een andere achtergrondkleur te kunnen gebruiken.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Je zou een light cube / licht tent kunnen nemen.
Twee dag licht lampen er op...

Werk best aardig hoor... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• 0fbe
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:42:
Welke witte achtergrond je ook gaat kiezen, de achtergrond zal nooit perfect egaal wit zijn (dat wil zeggen RGB #000000). Gebruik iets als de magic wand tool zoals Photoshop heeft om de achtergrond te selecteren en te verwijderen. Zet anti-aliasing aan om eventueel een andere achtergrondkleur te kunnen gebruiken.
Ow? Dan weet jij meer dan mij. Ik werk haast elke dag met een opname tafel en krijg die toch echt wel puur wit.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:42:
Als je licht overbelicht kun je de achtergrond wel perfect wit krijgen. Daarnaast is de magic wand tool veelal inferieur om net-niet-witte achtergronden weg te halen aan simpelweg de levels/curves aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het in mijn kamer dus heel donker maken dat er geen enkel ander licht naar binnen kan schijnen. Ik denk dat ik voor de oplossing van sdomburg gaat, lijkt mij het makkelijkst. Enige waar ik moeite mee heb zijn de lampen. Moet ik dus gewoon een bureaulamp komen die halogeenlicht uitstraalt? En hoeveel Watt? Het beste lijkt mij dat ik 2 lampen dan koop en dan 1 op 8 uur van het artikel plaatst en de andere om 4 uur. Waar moet ik de witbalans op instellen van de camera, op het witte vel wat belicht is of op het licht van de camera, dus echt in het midden van de lamp?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Opstelling, nabewerking, kleurinstellingen, etc. Kortom: workflow :P

Kickje naar FGW :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Dat is zwart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus een lighttent gemaakt. Nu heb ik dus een wit laken erover heen gedaan. Nu zijn mijn vragen, om dus echt voldoende licht te krijgen voor de wijnflessen, wat voor lampen zou ik nodig hebben? Ik denk zelf dat ik 2 bouwlamp halogeen 500 watt ga schijnen op het laken, 1 van linksvoor, 1 van rechtsvoor. Zo laat ik het weerkaatsen op de fles om diffuus licht te creëren. Zou deze belichting genoeg zijn? En wat voor instellingen op me camera kwa iso, diafragma, sluitertijd etc raden jullie me aan?

• 0fbe
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:31:
Ok, ik heb dus een lighttent gemaakt. Nu heb ik dus een wit laken erover heen gedaan. Nu zijn mijn vragen, om dus echt voldoende licht te krijgen voor de wijnflessen, wat voor lampen zou ik nodig hebben? Ik denk zelf dat ik 2 bouwlamp halogeen 500 watt ga schijnen op het laken, 1 van linksvoor, 1 van rechtsvoor. Zo laat ik het weerkaatsen op de fles om diffuus licht te creëren. Zou deze belichting genoeg zijn? En wat voor instellingen op me camera kwa iso, diafragma, sluitertijd etc raden jullie me aan?
Hoge F waarde (f11 of groter), Lage Iso (100). En dan sluitertijd aanvullen totdat je foto goed belicht is. Met 2 lampen zou het moeten lukken mits je goed belicht en je hotspots er uit krijgt (dwz. egale belichten over de hele achterkant)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:31:
3 lampen is ook een optie he: 2 van opzij, en 1 van boven voor mooi 'surround' licht: voor de ISO en sluitertijden geeft tim hierboven al goeie tips :)

Verder kan je de lampen beter niet te dichtbij zetten: ietsjes van je lighttent af zorgt voor nog wat meer verspreiding van het licht voordat het de lighttent binnenkomt zeg maar: dat helpt voor nog wat zachter licht. Ben trouwens benieuwd naar wat resultaten van je opstelling ;)

LinkedIn
Instagram

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Ik heb er een hoop uren ingestoken en ben uiteindelijk terecht gekomen bij een oplossing met goede verlichting. Dus echte fotografie-verlichting. Op andere manieren moet je constant lopen sleutelen aan je instellingen enzovoorts en heb je dus relatief veel kennis nodig van fotografie.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:37:
Ik heb er een hoop uren ingestoken en ben uiteindelijk terecht gekomen bij een oplossing met goede verlichting. Dus echte fotografie-verlichting. Op andere manieren moet je constant lopen sleutelen aan je instellingen enzovoorts en heb je dus relatief veel kennis nodig van fotografie.
en hoe heb je dat gedaan? :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Ik heb custom software gemaakt: http://tentoday.com/photosoftware waarin de hele workflow zit. Op het linkje vind je de uitleg over hoe het werkt. Het resultaat is tegenwoordig nog wat beter omdat we gewoon betere verlichting hebben. Bedrijf-economisch gezien kan je beter een goede camera en een set lampen aanschaffen, dat is goedkoper dan dit allemaal uitzoeken, software ontwikkelen enzovoorts tenzij je echt je workflow in software wilt hebben.
Pagina: 1