pomp Bigwater maakt vreemd geluid

Pagina: 1
Acties:

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo,

toen ik gisteravond mijn PC aanzette, begon de pomp van mijn waterkoeling (ThermalTake Bigwater SE) ernstig te brommen geluidsfragment.

Voorheen hoorde ik wel eens een resonerend geluidje, maar zo ernstig als dit was het nooit.. Ik maak me daarom ook wel een beetje zorgen..

En JA, ik heb de search gebruikt..

Ik voel m'n systeem absoluut niet aan de tand.. Hij is op geen enkel punt overclocked, geen enkel onderdeel wordt heet, de omgevingstemperatuur is ook niet veranderd..

Kortom: ik kan net zo goed naar een grasmaaier, kettingzaag of zo'n kantjes-strimmer voor het gras luisteren, maar hier wordt ik echt gestoord van.. 8)7 :'(

Ik weet ook niet in hoeverre dit kwaad kan.. Als ie er opeens mee ophoudt, dan is m'n pc onbruikbaar, omdat er verder geen koeling meer aanwezig is..

Iemand suggesties??

In ieder geval bijzonder veel dank :)

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 18:28
Even opnieuw ontluchten?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• jackioo
ik heb 'm ook opnieuw ontlucht.. maar ook dit werkt niet..

ik merk trouwens dat, als ik mijn pomp vasthoudt, deze ontzettend trilt..

nu weer even wachten tot al dat schuim uit m'n slangen is verdwenen.. :/

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 20:34
Als je pompje zo erg trilt kan het zijn dat in het pompje een blad of een gedeelte van een blad is afgebroken. :'(

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Als er schuim in je slangen zit, komt er dus lucht in je pomp. Als hij alleen zou trillen, zou er geen schuim ontstaan. Zit er wel genoeg water in?

Klik mee voor GoT!........

• jackioo
Vreeeeeemd...

Nadat ik 'm had ontlucht, was 't nog altijd rampzalig..

Ik heb m'n pc de hele dag aan laten staan, terwijl ik met mijn in-car-DVD-project bezig was.. :)

Nu ik terug ben bij m'n PC, ratelt ie niet meer zo vreselijk als voorheen. Op dit moment is ie eigenlijk best euhhh. stil.. maar toch blijf ik sceptisch.. Het schuim is inmiddels wel verdwenen, maar af en toe resoneert m'n hele pc dusdanig, dat ik het op de benedenverdieping kan horen. (En ja, het huis is wél geïsoleerd.. ;) )

Weet iemand trouwens waar ik een Northbridge aquablock voor mijn NForce chipset kan krijgen?
Ik had aanvankelijk de RL-SUC-CNU1 van Coolermaster in gedachte, maar op mysterieuse wijze is deze nergens leverbaar sinds afgelopen oktober :? (Of weet iemand waar??)

Ondertussen wacht ik af hoe mijn pompje zich gedraagt.. :P

Bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door jackioo op 23-04-2006 23:25 ]

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:47
Klinkt heel bekend in de oren als Aquarius II bezitter, Thermaltake steekt gewoon niet van de hoogste kwaliteit spullen in hun waterkoelingspakketten en zodoende gaat begeeft het pompje het over het algemeen het eerst. Waar het precies in zit weet ik ook niet, ik heb een jaar terug mijn pompje ook omgeruild na precies 1 jaar en hij houdt het nu nog wel goed vol, maar zodra hij er mee ophoud, hou ik denk ik ook op met waterkoeling, het is me vies tegen gevallen hoeveel meer performance / stiller / etc. het is.

Zoek dus maar eens op Aquarius II pomp oid., dan vind je genoeg mensen met dezelfde problemen, het ligt iig. niet aan de ontluchting oid.
Pagina: 1