Logitech Rumblepad II of Thrustmaster Firestorm DualPower3 ?

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ben op zoek naar een goede gamepad voor de pc
Na wat rondzoeken hier op het forum en wat reviews te lezen via google kom ik uit bij 2 gamepads die mij wel bevallen.
De logitech Rumblepad II en de Thrustmaster Firestorm dualpower 3
Welke nu te kiezen?
Geloof dat de thrustmaster 2 knoppen meer heeft dan de logitech wat natuurlijk wel mooi meegenomen is, maar hoe liggen ze in de hand en zijn ze goed te gebruiken?
Graag wat feedback van degenen die er mee spelen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

ik zelf heb de logitech Rumblepad II en deze is echt perfect. Ligt lekker in de handen, Fijne houvast en niet te groot. Super! _/-\o_

en de thrust 2 knoppen meer?

de logitech Rumblepad II heeft 10 programmeerbare actieknoppen plus selectieknoppen voor modus en vibratie en een 8-wegs D-pad

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Hier ook een zeer tevreden Rumblepad II gebruiker, voor mij geen andere controller _/-\o_

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-11-2025
Nog een rumblepad II eigenaar. En zeer tevreden.

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Ik zou sowieso eerst kijken of je die 2 extra knoppen überhaupt nodig hebt. De Rumblepad van Logitech is geïnspireerd op het design van de Playstation (2) controller, welke wmb tot nu toe nog steeds een van de fijnste controllers is op het gebied van grip e.d. :)

Daarnaast zegt het merk Logitech mij gewoon veel meer dan Thrustmaster, en krijg ik bij het laatste merk nogal een 'Trust/Sweex' idee, wat iets kan zeggen over de kwaliteit. :)

Signature

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 16:47
Hier een stem voor de Thrustmaster. Speel al jaren over een originele Dual Analog en dat ding werkt nog steeds perfect. Ligt er lekker in de hand en heeft veel knoppen, wat in een hoop spellen (zoals bv. GTA) erg handig is...
pasta schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:28:
Daarnaast zegt het merk Logitech mij gewoon veel meer dan Thrustmaster, en krijg ik bij het laatste merk nogal een 'Trust/Sweex' idee, wat iets kan zeggen over de kwaliteit. :)
En dat is totaal ongegrond natuurlijk. De kwaliteit van Thrustmaster is zeer degelijk en echt niet te vergelijken met de goedkope zooi van Trust of Sweex...

[ Voor 14% gewijzigd door equationunequal op 23-04-2006 15:40 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• klaasb84267
Met logitech zit je in ieder geval goed kwa compatibiliteit. Vrijwel alle games ondersteunen de Rumblepad.

• equationunequal
klaasb84 schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:42:
Met logitech zit je in ieder geval goed kwa compatibiliteit. Vrijwel alle games ondersteunen de Rumblepad.
Zelfde geldt voor de Thrustmaster. Ben nog geen game tegen gekomen die hem niet volledig ondersteunt...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.topachat.com/boutique/ressources/in/inc562/inc56201.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.okcomputers.cz/foto/F3/JGV222.jpg

Ik vind die Thrustmaster Firestorm DualPower 3 zo nep/goedkoop uit zien, vergeleken met Logitech Rumblepad II en ik persoonlijk kijk daar ook na, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. ;)

en waar zitten die 2 extra knoppen op de Thrustmaster Firestorm DualPower 3 dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 15:50 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb ze hier beide liggen en mijn stem gaat naar de Thrustmaster. De Logitech ligt natuurlijk heerlijk in de hand, maar de Thrustmaster doet daar echt niet voor onder. Bij de Logitech vind ik de knoppen 9 en 10 (het bovenste paar knoppen in het midden van de gamepad) wat lastiger te bedienen, waar bij de Thrustmaster alle knoppen prima te bedienen zijn. Daarnaast vind ik de D-pad van de Logitech een beetje aan de lichte kant qua bediening en vind ik de analoge pookjes van de Thrustmaster fijner, omdat ze daar in een rond 'gat' zitten, waar dat bij de Logitech vierkant is. Tot slot is de Thrustmaster gemaakt van een wat stroevere kunststof, waardoor je meer grip hebt.
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:47:
Waar zitten die extra knoppen op de Thrustmaster Firestorm DualPower 3 dan?
Aan de achterkant, waar je middelvingers op rusten.

[ Voor 27% gewijzigd door Piggen op 23-04-2006 15:51 ]

• equationunequal
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:47:
[afbeelding][afbeelding]
en waar zitten die 2 extra knoppen op de Thrustmaster Firestorm DualPower 3 dan?
Aan de onderkant, als een soort extra triggers die je met je middelvingers bedient...

En ik weet niet wat je er "nep" aan vindt, maar het ding is juist erg degelijk gebouwd. De mijne heeft al meerdere malen met hoge snelheid de muur geraakt (frustratie :P), maar hij werkt nog steeds perfect :)...

[ Voor 22% gewijzigd door equationunequal op 23-04-2006 15:54 ]

• klaasb84267
Hankey schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:44:
[...]

Zelfde geldt voor de Thrustmaster. Ben nog geen game tegen gekomen die hem niet volledig ondersteunt...
Ik geloof dat de Trustmaster met FIFA06 wat problemen had, maar misschien is dat al opgelost.

Eigenlijk maakt het niet zo heel erg veel uit welke je kiest.

Verwijderd

Wat vinden jullie eigenlijk van de force feedback van de gamepads?

Laatst speelde ik Tomb Raider Legend met mijn Logitech Rumble Pad II. Kwamen er wat rollende stenen naar beneden. Man wat een kracht. Ik trilde nog een tijde door. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 16:09 ]

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 20:23
* Bebob_NL meldt zich als groot fan van de Rumblepad 2 _/-\o_ Een echte aanrader, lekker robuust (lees: na talloze keren op de grond vallen/gegooid worden uit frustratie doet hij het nog steeds zonder enig mechanisch mankement >:) )

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Verwijderd

Dit topic kan beter in -> Overige Hardware, aangezien we in Spielerij voornamelijk bezig zijn met de software kant van het geheel.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:03:
Dit topic kan beter in -> Overige Hardware, aangezien we in Spielerij voornamelijk bezig zijn met de software kant van het geheel.
Voornamenlijk is dus niet totaal ;)
En waar een beter inzicht te krijgen dan tussen de gamers?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• equationunequal
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:03:
[rml][ PC] Racesim Hardware Topic[/rml]
[rml][ PC] Welk muisje gebruik jij om te gamen?[/rml]
Welke gamecontroller voor FPS games?
[rml][ XBOX] Controllers[/rml]

Denk dat ie toch beter in SGD past eigenlijk...

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ben maar voor de Thrustmaster wireless 2in1 dual trigger met docking-station gegaan.
Lekker veel knoppen en eindelijk een wireless pad met oplaadstation.
Thanx voor de adviezen jongens !!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Hier nog een zeer tevreden rumble pad II (wireless) eigenaar. Echt een superding. Wat ik ook laatst ergens gelezen heb is dat het itt tot veel andere controllers erg fijn is dat je rumblepad het vaak meteen doet in spellen zonder eerst vanalles in te stellen (incl ffeedback). Ik weet niet hoe dat met andere controllers zit, maar mocht dat niet zo zijn dan is het zeker een groot pluspunt.

Macbook Pro, 640 WD extern

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Kun je met zo'n rumblepad II (evt draadloos) gewoon alle dingen doen die je met je toetstenbord en muis ook kunt in spellen?

Ik heb soms namelijk wel even zin om gewoon vanuit mijn luie stoel GTA SA te doen. Voor welk soort spellen is zo'n gamepad geschikt, en voor welk soort spellen niet?
Is een gamepad bijvoorbeeld ook geschikt voor (oudere) strategiespellen? En voor First person shooters (denk het niet)? Etc?

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Dit is echt een vorm van persoonlijk smaak. Bijde controllers zijn na mijn weten volledig te programmeren en zijn allebij zeer robuust uitgevoerd. Van de Thrustmaster weet ik alles, daar heb ik er twee van die ik volledig uit elkaar heb gehaald en aan inspectie heb onderworpen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar de Thrustmaster vanwege de nogal vindingrijke knoppen voor je middelvingers aan de onderkant, deze gebruik ik regelmatig. Ook vind ik de analoge stickjes nauwkeuriger werken en kan je er mooie rondjes mee draaien.
Kwa force beuken ze allebij heftig zat, daar zal de keuze echt niet aan liggen.

Over de kwaliteit van Thrustmaster en het vergelijk met Trust stuit me nogal tegen de bort. Ik ken Thrustmaster al zeer lang van al hun gamecontrollers die ze al jarenlang produceren en ze maken alles behalve troep. Al de geavanceerde flightsim controllers komen ook van Thrustmaster, Throttlesticks, Rudderpadels en uberdegelijke Joysticks gebaseerd op F16's vallen alles behalve onder Trust en Sweex spul in mijn ogen :) Ook waren ze na mijn beleving de eersten met stuurwielen voor de pc.
Logitech is zich veel later op spelcontrollers gaan richten, maar dit maakt ze er niet slechter op. Veel spul van Logitech is echt heel erg goed en ben zelf ook nogsteeds trotse eigenaar van het eerste FF stuurwiel dat Logitech op de markt heeft gebracht, de Wingman Formula Force.

Kwaliteit zal de keuze dan ook niet zodanig bepalen, je hebt na mijn mening de beste partijen al op het oog, nou rest alleen jouw persoonlijke voorkeur nog.

Overigens zie ik dat je al een keuze gemaakt hebt, maar heb mijn mening toch even geplaatst omwille van anderen die eventueel met eenzelfde dilemma zitten.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Double J schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:40:
Kun je met zo'n rumblepad II (evt draadloos) gewoon alle dingen doen die je met je toetstenbord en muis ook kunt in spellen?

Ik heb soms namelijk wel even zin om gewoon vanuit mijn luie stoel GTA SA te doen. Voor welk soort spellen is zo'n gamepad geschikt, en voor welk soort spellen niet?
Is een gamepad bijvoorbeeld ook geschikt voor (oudere) strategiespellen? En voor First person shooters (denk het niet)? Etc?
Nou zeg je me ook wat, GTA SA en ook GTA VC heb ik notabene altijd met een Thrustmaster Firestorm dualpower gespeeld. Deze spellen zijn immers gemaakt voor de gamepad (lees PS2), en zijn ook buitengewoon goed vanuit te luie stoel en via TV-out te spelen. Spellen die analoge besturing ondersteunen werken dus altijd met een dergelijke gamepad, maar je kunt zelfs je muis emuleren met een analoge stick. Je kan er eigenlijk alles mee, ik ben niet veel spellen tegengekomen die ik niet met deze gamepad kon spelen en zelfs in situaties waarbij helemaal geen joystick wordt ondersteunt kan je hem altijd programmeren met keyboard-toetsen.

Het enige probleem is vaak dat je even moeite moet steken in de configuratie van het spel om de bediening naar wens te krijgen, maar dat is met PC games altijd al het geval geweest. Als je echt out-of-the-box wilt kunnen raggen, moet je een gameconsole halen :)
Pagina: 1