- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
en de thrust 2 knoppen meer?
de logitech Rumblepad II heeft 10 programmeerbare actieknoppen plus selectieknoppen voor modus en vibratie en een 8-wegs D-pad
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT
Daarnaast zegt het merk Logitech mij gewoon veel meer dan Thrustmaster, en krijg ik bij het laatste merk nogal een 'Trust/Sweex' idee, wat iets kan zeggen over de kwaliteit.
Signature
En dat is totaal ongegrond natuurlijk. De kwaliteit van Thrustmaster is zeer degelijk en echt niet te vergelijken met de goedkope zooi van Trust of Sweex...pasta schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:28:
Daarnaast zegt het merk Logitech mij gewoon veel meer dan Thrustmaster, en krijg ik bij het laatste merk nogal een 'Trust/Sweex' idee, wat iets kan zeggen over de kwaliteit.
[ Voor 14% gewijzigd door equationunequal op 23-04-2006 15:40 ]
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Zelfde geldt voor de Thrustmaster. Ben nog geen game tegen gekomen die hem niet volledig ondersteunt...klaasb84 schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:42:
Met logitech zit je in ieder geval goed kwa compatibiliteit. Vrijwel alle games ondersteunen de Rumblepad.
Verwijderd

Ik vind die Thrustmaster Firestorm DualPower 3 zo nep/goedkoop uit zien, vergeleken met Logitech Rumblepad II en ik persoonlijk kijk daar ook na, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
en waar zitten die 2 extra knoppen op de Thrustmaster Firestorm DualPower 3 dan?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 15:50 ]
Aan de achterkant, waar je middelvingers op rusten.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:47:
Waar zitten die extra knoppen op de Thrustmaster Firestorm DualPower 3 dan?
[ Voor 27% gewijzigd door Piggen op 23-04-2006 15:51 ]
Aan de onderkant, als een soort extra triggers die je met je middelvingers bedient...Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:47:
[afbeelding][afbeelding]
en waar zitten die 2 extra knoppen op de Thrustmaster Firestorm DualPower 3 dan?
En ik weet niet wat je er "nep" aan vindt, maar het ding is juist erg degelijk gebouwd. De mijne heeft al meerdere malen met hoge snelheid de muur geraakt (frustratie
[ Voor 22% gewijzigd door equationunequal op 23-04-2006 15:54 ]
Ik geloof dat de Trustmaster met FIFA06 wat problemen had, maar misschien is dat al opgelost.Hankey schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:44:
[...]
Zelfde geldt voor de Thrustmaster. Ben nog geen game tegen gekomen die hem niet volledig ondersteunt...
Eigenlijk maakt het niet zo heel erg veel uit welke je kiest.
Verwijderd
Laatst speelde ik Tomb Raider Legend met mijn Logitech Rumble Pad II. Kwamen er wat rollende stenen naar beneden. Man wat een kracht. Ik trilde nog een tijde door.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 16:09 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Verwijderd
Voornamenlijk is dus niet totaalVerwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:03:
Dit topic kan beter in -> Overige Hardware, aangezien we in Spielerij voornamelijk bezig zijn met de software kant van het geheel.
En waar een beter inzicht te krijgen dan tussen de gamers?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
[rml][ PC] Racesim Hardware Topic[/rml]Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:03:
Dit topic kan beter in -> Overige Hardware, aangezien we in Spielerij voornamelijk bezig zijn met de software kant van het geheel.
[rml][ PC] Welk muisje gebruik jij om te gamen?[/rml]
Welke gamecontroller voor FPS games?
[rml][ XBOX] Controllers[/rml]
Denk dat ie toch beter in SGD past eigenlijk...
Lekker veel knoppen en eindelijk een wireless pad met oplaadstation.
Thanx voor de adviezen jongens !!
Macbook Pro, 640 WD extern
Ik heb soms namelijk wel even zin om gewoon vanuit mijn luie stoel GTA SA te doen. Voor welk soort spellen is zo'n gamepad geschikt, en voor welk soort spellen niet?
Is een gamepad bijvoorbeeld ook geschikt voor (oudere) strategiespellen? En voor First person shooters (denk het niet)? Etc?
Kwa force beuken ze allebij heftig zat, daar zal de keuze echt niet aan liggen.
Over de kwaliteit van Thrustmaster en het vergelijk met Trust stuit me nogal tegen de bort. Ik ken Thrustmaster al zeer lang van al hun gamecontrollers die ze al jarenlang produceren en ze maken alles behalve troep. Al de geavanceerde flightsim controllers komen ook van Thrustmaster, Throttlesticks, Rudderpadels en uberdegelijke Joysticks gebaseerd op F16's vallen alles behalve onder Trust en Sweex spul in mijn ogen
Logitech is zich veel later op spelcontrollers gaan richten, maar dit maakt ze er niet slechter op. Veel spul van Logitech is echt heel erg goed en ben zelf ook nogsteeds trotse eigenaar van het eerste FF stuurwiel dat Logitech op de markt heeft gebracht, de Wingman Formula Force.
Kwaliteit zal de keuze dan ook niet zodanig bepalen, je hebt na mijn mening de beste partijen al op het oog, nou rest alleen jouw persoonlijke voorkeur nog.
Overigens zie ik dat je al een keuze gemaakt hebt, maar heb mijn mening toch even geplaatst omwille van anderen die eventueel met eenzelfde dilemma zitten.
Nou zeg je me ook wat, GTA SA en ook GTA VC heb ik notabene altijd met een Thrustmaster Firestorm dualpower gespeeld. Deze spellen zijn immers gemaakt voor de gamepad (lees PS2), en zijn ook buitengewoon goed vanuit te luie stoel en via TV-out te spelen. Spellen die analoge besturing ondersteunen werken dus altijd met een dergelijke gamepad, maar je kunt zelfs je muis emuleren met een analoge stick. Je kan er eigenlijk alles mee, ik ben niet veel spellen tegengekomen die ik niet met deze gamepad kon spelen en zelfs in situaties waarbij helemaal geen joystick wordt ondersteunt kan je hem altijd programmeren met keyboard-toetsen.Double J schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:40:
Kun je met zo'n rumblepad II (evt draadloos) gewoon alle dingen doen die je met je toetstenbord en muis ook kunt in spellen?
Ik heb soms namelijk wel even zin om gewoon vanuit mijn luie stoel GTA SA te doen. Voor welk soort spellen is zo'n gamepad geschikt, en voor welk soort spellen niet?
Is een gamepad bijvoorbeeld ook geschikt voor (oudere) strategiespellen? En voor First person shooters (denk het niet)? Etc?
Het enige probleem is vaak dat je even moeite moet steken in de configuratie van het spel om de bediening naar wens te krijgen, maar dat is met PC games altijd al het geval geweest. Als je echt out-of-the-box wilt kunnen raggen, moet je een gameconsole halen