Toon posts:

[Laptop] Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds een week geen geluid meer uit mijn laptop. De problemen zijn een week geleden begonnen toen het geluid uitviel zodra ik een hoofdtelefoon inplugde. Ik denk dus ook dat de hoofdtelefoonuitgang defect is, en dat de laptop denkt dat ik de hele tijd een hoofdtelefoon heb ingeplugd.

Natuurlijk kan het probleem ook ergens anders zitten.

In ieder geval, herkent iemand dit probleem? En is er een manier om bijv. de hoofdtelefoonuitgang compleet uit te schakelen?

Alvast bedankt!

Hier wat gegevens over mijn systeem:
Toshiba Satellite L10
Intel Celeron M 1.30 ghz
Geluid: Conexant AC-link audio
Windows XP Home SP2

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:41:
Hey,

Ik heb sinds een week geen geluid meer uit mijn laptop. De problemen zijn een week geleden begonnen toen het geluid uitviel zodra ik een hoofdtelefoon inplugde. Ik denk dus ook dat de hoofdtelefoonuitgang defect is, en dat de laptop denkt dat ik de hele tijd een hoofdtelefoon heb ingeplugd.
Ik denk dat gewoon de hoofdtelefoonuitgang kaduuk is.

Inwendig in die aansluiting maken 2 punten contact met elkaar als er geen plug ingeprikt zit. Zodra je er een plug in drukt, worden die 2 punten van elkaar onderbroken waarbij het ene punt verbinding gaat maken met de plug. Mijn vermoeden is dat die punten geen verbinding meer met elkaar maken.

Zeker weten doe ik het uiteraard niet maar dit lijkt mij het meest voordehandliggend.