Probleem afspelen radio experiabox

Pagina: 1
Acties:

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Ik heb een niet alledaags probleem met de experiabox. Ik heb een Denon reciever met een ethernet aansluiting. Hiermee kun je o.a. internet radio beluisteren zonder dat de pc aanstaat. Nu ging het, voor dat ik de experiabox heb geinstalleerd, prima met mijn Linksys routertje en Speedtouch modem.

Het probleem is nu dat de reciever wel begint te spelen maar ik zie na een aantal seconden de buffer leeglopen en er is dan geen signaal meer. Als ik het radiostation dan weer opnieuw selecteer begint hij weer met spelen maar na een tijdje, meestal binnen de minuut maar ook wel eens langer, stopt hij weer. Het vreemde is dat er ook een mogelijkheid is om muziek van je pc af te spelen via Windows Media Connect en dat werkt prima.
Mijn netwerkkennis is beperkt maar ik heb alle instellingen van de experiabox al een keer geprobeerd. Moet ik voor Internetradio speciale poorten open zetten? Of heeft iemand een ander idee?

Ook krijg met geen mogelijkheid een WiFi verbinding met mijn Qtek 9100, mijn laptop en een andere pc geven geen problemen maar mijn Qtek lijkt geen IP adres te krijgen, maar ik geloof dat hier meer mensen last van hebben.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Is je probleem met een radio zender bij een zender of bij allemaal? het staat er niet duidelijk, probeer ook eens een ander soort formaat zender af te spelen, in principe moet je gewoon zonder port-forwarding internet radio kunnen luisten, werken de zenders ook goed op de pc?

Als je geen WiFi verbinding krijgt dan zal het niet zo zeer zijn dat je geen ip krijgt, je moet eerst een verbinding maken voordat je een adres kan krijgen, gebruik je de windows configuratie voor WLAN of de software van de leverancier? en staat er een van de configuratie programma's uit? en zie je je draadloze netwerk naam (SSID)?

verdwaalde ict'er op elektro!

• ewf2003
het probleem is bij alle zenders en op de pc werkt alles prima. Het is dus echt iets tussen de Denon en de Experiabox. In de Denon is niet zoveel in te stellen, je kan kiezen tussen DHCP of zelf alles invullen en ik heb beide geprobeerd maar niets helpt. Kan het iets met UDP te maken hebben wat ook voor het telefoneren wordt gebruikt?

Op de Qtek zie ik alle gegeven als SSID e.d. maar naar een minuutje ofzo krijg ik een foutmeldeing dat hij geen IPadres heeft gekregen.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Porbeer als met je WiFi de beveiliging even uit te zetten enzo (die wilt ook weleens de verbinding verbreken) en probeer anders een een eigen adres op te geven bij de netwerkaart.
en mijn internetradio (van een soutcast server) is gewoon tcp:
TCP pc-naam:1660 194.153.78.30:8100 ESTABLISHED

verdwaalde ict'er op elektro!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Titel edit :)

• ewf2003
Ik heb het, met mijn zoals ik al eerder zij bepekte netwerkkennis, toch op kunnen lossen. Het verdient vast geen schoonheidsprijs maar ik heb mij oude Linksys WRT54G aangesloten op de Experiabox. De Denon reciever heb ik op de linksys aangesloten en .... het werkt.... Mijn Qtek verbinding laten maken met de Linksys en ....het werkt. Ik heb geen idee waarom het nu wel werkt maar ja wat zou je je nog druk maken als het werkt. Het liefst heb ik natuurlijk alles op de Experiabox maar zo gaat het ook.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

[ Voor 1% gewijzigd door ewf2003 op 24-04-2006 20:13 . Reden: typefout ]

Pagina: 1