Toon posts:

E-tech modemrouter firewall/NAT uischakelen wil niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een e-tech modemrouter annex-B.
Nou doet hij het prima, totdat ik de ingebouwde firewall/NAT functie wil uitschakelen...
Daarna kan ik namelijk niet meer op internet komen!
Deze functie wil ik uithebben omdat dat veel gedoe met poorten voorkomt en norton hier ook wel goed dient.
Wie kan mij helpen of kent dit probleem?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Als je nat gaat uitzetten moet je wel meer ip-adressen tot je beschikking hebben van je provider, en meestal is dat niet standaard. Je krijgt gewoon één adres en dat is voor je modem en dan zullen je computers geen adres krijgen, je zou alleen de firewall moeten kunnen uitzetten.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, nu heb ik alleen de firewall functie uitgezet en het werkt!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Mocht je ooit nog een server thuis willen draaien (dus bereikbaar zijn vanaf internet) kun je met port forwarding bepaalde poorten openzetten en door sturen naar een computer voor de instellingen kijk hier even naar E-tech zoeken en meestal werkt het allemaal op dezelfde manier

verdwaalde ict'er op elektro!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
NAT is juist de router functie van het apparaat. Als je die uitzet werkt het inderdaad niet meer, tenzij je hem als bridge configureert compleet (als dat kan). Maar dan kan je nog maar 1 computer aansluiten op internet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 20:22

BHQ

NATten doet ie idd juist als router. Als je internet wil sharen op een manier die -wel- veilig moet je 'm op bridge zetten en er een degelijke router achter zetten. Die krijgt dan het externe ip.
Pagina: 1