Toon posts:

[WwinXp] mappen samenvoegen op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb drie mappen met muziek data, deze zou ik op het netwerk willen laten zien als 1 map.

de mappen zijn nu verdeelt over 2 pc's maar als ik 1 hdd verplaats zitten de drie fysieke hdd's in 1 pc.

Zoiets als windows zelf ook doet met het startmenu, de map "all users" samenvoegen met de map van de betreffende user is wat ik zoek.
Ik zou alleen niet weten welke keywoorden google wil hebben.

Ik heb al gezocht op google, in het engels en nederlands, Got idem, en ik heb geen programma of instelling die dit voor elkaar kan krijgen gevonden.

het samenvoegen van de mappen op 1 hdd is geen optie ivm hoeveelheid data.

nieuws: Seagate komt met 750GB-schijven
en nieuws: Eerste holografische opslagapparaat ziet het levenslicht zijn optie's voor de toekomst :)

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
Je zou met een junction kunnen met bv deze tool:http://www.sysinternals.com/Utilities/Junction.html.
Er van uit gaande dat je inderdaad alle schijven in 1 pc stopt (denk niet dat hij network paths pikt, maar dat heb ik nooit geprobeerd).
Note that Windows does not support junctions to directories on remote shares.
Dan kun je de map waar de junctions op uit komen sharen.

Of gewoon een ftp server gebruiken die dit kan (zoals Gene6), dan kun je het eventueel gewoon over 2 pc's verspreid houden)

[ Voor 19% gewijzigd door Mafioso op 23-04-2006 22:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die functionaliteit zit uiteraard wel weer in een Windows Server-variant en dan heeft het de naam Distributed File System :)
Dan kan je ook shares van een XP client OS in je DFSroot opnemen (doe ik hier ook).

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/dfs.jpg

Zoiets zou ook nog kunnen met NFS onder *nixen of eventueel met SFU, maar daar zou ik dan eens naar moeten kijken of dat onder XP op dezelfde manier werkt .

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 23-04-2006 23:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device