[XP] Kapotte movies map wilt niet verwijderd worden

Pagina: 1
Acties:

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 22:33
Een paar dagen terug gaf een folder op mijn E: schijf opeens zijn inhoud niet meer weer. Deze folder gebruik ik voor films en er stond net iets meer dan 100 GB aan data op. In explorer kon ik de map gewoon aanklikken maar er stonden geen files of subfolders meer in, ook kwam er geen foutmelding. Toch was er niet opeens 100GB aan ruimte vrijgekomen. Andere mappen op schijf E: waren ook nog gewoon toegankelijk.

Na een beetje rondgezocht te hebben bleek dit een aantal anderen ook te zijn overkomen (bij die anderen betrof het (toevallig?) ook een map waar ze films bewaarden). Ik heb met een data recovery tooltje alles (op enkele 100en MBs na) op andere schijven (C: & D:) kunnen kopieren, maar nu wil ik de originele map deleten. Dit gaat niet. Als ik de map delete krijg ik de volgende foutmelding:

Error Deleting File or Folder
------------------------------------------------
Cannot delete "Movies": The directory is not empty.

Heel vaag dus. Ik heb al een paar bestanden in de map gezet en het toen proberen te deleten maar dat werkte niet. In Safe Mode lukt het ook niet. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is een format van E: schijf.
Ik vraag me af of dit de enige manier is of dat er een iets minder drastische maatregel bestaat.
Daarnaast lijkt mij deze topic misschien interessant om open te houden ivm het fenomeen dat folders met films blijkbaar vaker (of het moest dus toevallig zijn) dit probleem hebben, om zo meer inzicht te krijgen in het "hoe en waarom" van deze vage "bug(?)".

link naar post over hetzelfde probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/935931///movies

Specs:
Win XP Pro SP2
3 HDs -> 4 Partities
- 250 GB Hitachi Deskstar T7K25
* C: 100 GB
* D: 150 GB
- 120 GB Maxtor DiamondMax Plus 9
* E: 120 GB Dit is schijf met het probleem!
- 40 GB Seagate Barracuda IV
* F: 40 GB

[ Voor 11% gewijzigd door AgamemnonZ op 23-04-2006 14:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien toch maar eens in je eventlogs duiken of je niet iets als dit tegenkomt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Event Type: Error
Event Source:   Ntfs
Event Category: Disk 
Event ID:   55
Date:       23-4-2006
Time:       14:46:46
User:       N/A
Computer:   VIDEOLAN
Description:
The file system structure on the disk is corrupt and unusable.
 Please run the chkdsk utility on the volume C:.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AgamemnonZ
Ik kom alleen deze error veel tegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Event Source:   Disk
Event Category: None
Event ID:   7
Date:       23-4-2006
Time:       14:21:16
User:       N/A
Computer:   DDO2KS
Description:
The device, \Device\Harddisk0\D, has a bad block.

Enige ideeen?

[ Voor 19% gewijzigd door AgamemnonZ op 23-04-2006 17:51 . Reden: opmaak ]

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 10:35
probeer de map eens te bereiken via ntfs dos (linkje)

[ Voor 22% gewijzigd door deleenheir op 23-04-2006 17:59 ]

"If it works, don't fix it"

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Heb je eigenlijk al je disk al gechecked met scandisk? Dat lijkt me de allereerste stap die je moet doen voordat je aan andere dingen gaat denken.

Dus gewoon de scandisk die in Windows is ingebakken (kun je o.a. via 'Properties' in explorer bij).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

lol, toch vrij duidelijk... als je je partities regelmatig zou defraggen was je het probleem allang tegengekomen: scandisk of chkdisk uitvoeren omdat er dus beschadigde delen op je HDD zitten. Ik zou maar eens een andere schijf erbij trappen en je data overzetten voordat je alles straks kwijt bent. Bad Blocks ontstaan niet zomaar... en kan erop duiden dat je schijf aan het overlijden is. Zou ook kunnen dat je hem misschien eens terwijl je pc aanstond onvoorzichtig verschoof oid...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AgamemnonZ schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:51:
Ik kom alleen deze error veel tegen:

code:
1
2
3
4
Event Source:   Disk

The device, \Device\Harddisk0\D, has a bad block.

Enige ideeen?
Waar denk jij aan als je bad block ziet op een harddisk...
Kinda obvious toch?
En als die dir of file op die bad blocks zit, is die corrupt en kan die niet verwijderd worden door de normale APIs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AgamemnonZ
Bedankt voor alle reacties.
chkdsk/scandisk werkte en alles is weer toegankelijk (ik had trouwens alle data al op men andere schijven gezet met een datarecovery tool).
Om een of andere reden heb ik in al mijn jaren nog nooit serieuze errors gehad met mijn harde schijven, vandaar dat ik nog niet meteen aan deze opties dacht :D
Ook defragmenteer ik vaak, maar nu ik bedenk me net dat ik mijn E: de laatste tijd heb overgeslagen.

Bedankt dus!

Nog een klein vraagje voordat deze topic naar de archieven kan;
als je defragmenteerd wordt er aangeraden om 15% vrije ruimte op de desbetreffende schijf vrij te hebben. Heeft dit invloed? Zo ja, op de snelheid van het defragmenteren of op de qualiteit, of iets anders?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

In ieder geval heeft het effect op de snelheid en volgens mij (afhankelijk van de file groote) kan het niet perfect uitgevoerd worden... de performance winst is relatief kleiner dan wanneer er meer vrije ruimte is. (maar dit laatste zijn mijn eigen bevindingen, niet noodzakelijk de gehele waarheid ;) )

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-02 22:37
Ik heb net precies het probleem gekregen, mag ik vragen welke tool je gebruikt hebt om je bestanden weer terug te vinden?

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Double__D schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:13:
Ik heb net precies het probleem gekregen, mag ik vragen welke tool je gebruikt hebt om je bestanden weer terug te vinden?
Zie de FAQ van GOT, daar staan dit soort standaard zaken duidelijk in uitgelegd.
Pagina: 1