A8R32-SLI Del. besteld, A8N-SLI Del. ontvangen, wat doen?

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Gisteren ben ik op pad geweest om een nieuw moederbord op te halen, tesamen met een A64 X2 +4400. Mijn keuze was eerder al gevallen op de Asus A8R32-SLI Deluxe. Bij thuiskomst bleek ik echter niet het gewenste bord te hebben meegekregen maar de A8N32-MVP Deluxe. Flink balen aangezien de winkel ruim een uur rijden is, ik de komende 2 weken niet in de gelegenheid ben om het bord te ruilen en ik deze week een nieuw systeem draaiende wil hebben.

Nu vraag ik mij af of het wel zo lonend is het nForce4-bord om te ruilen voor de nieuwere 3200 Xpress variant. Ik lees, m.n. op dit forum, toch vrij veel verhalen over instabiliteit en problemen met het nieuwe ATI-based bord. Aan de andere kant wordt er in de pers lovend over de 3200 Xpress chipset gesproken waar het prestaties en oc-mogelijkheden betreft, iets wat destijds mijn keuze voor de A8R heeft beinvloed.

(Mijn alternatief zou misschien kunnen zijn de A8N te behouden totdat ATI de nieuwe SB600 chip heeft kunnen voltooien......)

Wie kan mij hierin een onderbouwd advies geven? Thnx

[ Voor 2% gewijzigd door b-gone op 23-04-2006 13:50 . Reden: typo ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:35
Moederboard naar ze opsturen ?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn keuze was eerder al gevallen op de Asus A8R32-SLI Deluxe. Bij thuiskomst bleek ik echter niet het gewenste bord te hebben meegekregen maar de A8R32-SLI Deluxe.
Ik zie het probleem niet zo? :+

Tja, als het voor jou een probleem is moet je gewoon die shop even bellen, en hun vriendelijk noch dringend verzoeken de goede op te sturen/om te komen wisselen ;)

• b-gone
Dilemma is niet zozeer opsturen of omruilen, dat zal wel lukken. Het gaat mij erom wat de betere keuze zou zijn: A8N houden of toch gaan voor de A8R..

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
het is:

of A8R32-MVP
of A8N32-SLI
dus niet A8R32-SLI want die bestaat niet ;)

;)

[ Voor 43% gewijzigd door __xeno__ op 23-04-2006 13:13 ]

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:49
Ja laten we even allemaal gaan insectensexen over welk type het is.

Daar heeft die kerel veel aan...

Kijk hier eff voor een revieuw:

http://www.hardware.info/..._Xpress_3200_Chipset)/631

Het ligt er een beetje aan wat voor een videokaart je neemt. OC prestatie's schijnen goed te zijn. ( vind ik minder van belang maar dat is aan jouw.) En je hoeft geen mastercard ( of hoe dat heet) bij een ATI crossfire setup. Ook loopt een kaart beter op dit board dan bij een Nvidia board.

Verder had ik het idee na wat revieuws, dat de nvidia4 boardjes niet veel beter waren.

Maar probeer anders wat reviews te vinden.

hoi

• b-gone
Ja, bedankt. Post is intussen aangepast dus daar kan geen onduidelijkheid meer over bestaan lijkt me...

De review op hardwareinfo had ik al gezien, net als die op anandtech etc. Punt is; de reviews zijn er over het algemeen erg positief over (ik bedoel nu dus over de A8R) terwijl ik hier in het forum verschillende topics terugvind die nogal wat problemen met het bord beschrijven (warmte, stabiliteit, RMA etc.). Vandaar mijn vraag; deze is dan ook gericht aan personen die ervaring met de A8R hebben.

Overigens is mijn huidige vid.krt. een 7800GTX.....

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
b-gone schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:56:
Ja, bedankt. Post is intussen aangepast dus daar kan geen onduidelijkheid meer over bestaan lijkt me...

De review op hardwareinfo had ik al gezien, net als die op anandtech etc. Punt is; de reviews zijn er over het algemeen erg positief over (ik bedoel nu dus over de A8R) terwijl ik hier in het forum verschillende topics terugvind die nogal wat problemen met het bord beschrijven (warmte, stabiliteit, RMA etc.). Vandaar mijn vraag; deze is dan ook gericht aan personen die ervaring met de A8R hebben.

Overigens is mijn huidige vid.krt. een 7800GTX.....
de Asus A8R32 - MVP is geen SLI maar crossfire (weet je vast maar t staat weer fout in je TS)

Ik heb zelf de A8r32-MVP en ben hier zeer tevreden over, enkel ik heb een ATI X1800 XT,

Als je van plan bent SLI te draaien houd dan de Nforce, zoniet dan zou ik alsnog de nforce houden gezien je dan zeker geen crossfire gaat draaien, Kijk wel nog even naar eventuele prijs verschillen.

qua prestaties zijn ze vrijwel indentiek.

[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 23-04-2006 14:33 ]

Verwijderd

Mielmania schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:29:
Ja laten we even allemaal gaan insectensexen over welk type het is.

Daar heeft die kerel veel aan..
Het is niet goed en moest gezegt worden.. Vind het niet terecht dat jij aangeeft dat die er niets aan heeft.. Het is een post op te helpen en vond hem wel terecht.. No hard feelings ofzow :9

Als je gebruik maakt van een 7800GTX zou ik voor een nForce bord gaan als je mischien in de toekomst toch SLi wilt draaien.

• b-gone
Ok, bedankt zover voor de input.
Heb besloten de A8N te houden todat ATI met een bord komt met de nieuwe SB600.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Tja om hem te houden en later om te wisselen lijkt me ook niet echt slim. Ik zou deze houden omdat:
deze in de pricewatch duurder is
SLI heeft en aangezien jij een NVidia kaart hebt, heb je in alle gevallen meer aan dit bord (mocht je ooit willen uitbreiden)
Betrouwbaar bord, is reeds een bewezen bord (zeg niet dat het andere bord dat niet is, maar die is gewoon minder lang uit en er is minder over bekend).

• b-gone
The__Virus schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:08:
Betrouwbaar bord, is reeds een bewezen bord (zeg niet dat het andere bord dat niet is, maar die is gewoon minder lang uit en er is minder over bekend).
SLI/Crossfire zal ik niet snel aan beginnen. Ik ben het met je eens dat dit bord (A8N) zich bewezen heeft, stabiel is en de status van "mature" al bereikt heeft. Dat is ook de reden waarom ik 'em houd. Ik werd alleen wel erg richting de nieuwe 3200 Xpress chipset getrokken i.v.m. de zeer positieve resultaten in de benchmarks (hoewel die lang niet alles zeggen over prestaties "irl").
Verder heb ik nu nog een A8N-SLI Deluxe dus het uitproberen van een nieuwe chipset heeft ook meegespeeld bij mijn aanvankelijke keuze. Ik denk dan ook niet dat ik, afgezien van de processor upgrade A64 Winchester +3500 -> A64 X2 +4400, veel verschil in prestaties zal merken met het nieuwe bord.

[ Voor 24% gewijzigd door b-gone op 23-04-2006 22:14 . Reden: typo ]

Pagina: 1