Gisteren ben ik op pad geweest om een nieuw moederbord op te halen, tesamen met een A64 X2 +4400. Mijn keuze was eerder al gevallen op de Asus A8R32-SLI Deluxe. Bij thuiskomst bleek ik echter niet het gewenste bord te hebben meegekregen maar de A8N32-MVP Deluxe. Flink balen aangezien de winkel ruim een uur rijden is, ik de komende 2 weken niet in de gelegenheid ben om het bord te ruilen en ik deze week een nieuw systeem draaiende wil hebben.
Nu vraag ik mij af of het wel zo lonend is het nForce4-bord om te ruilen voor de nieuwere 3200 Xpress variant. Ik lees, m.n. op dit forum, toch vrij veel verhalen over instabiliteit en problemen met het nieuwe ATI-based bord. Aan de andere kant wordt er in de pers lovend over de 3200 Xpress chipset gesproken waar het prestaties en oc-mogelijkheden betreft, iets wat destijds mijn keuze voor de A8R heeft beinvloed.
(Mijn alternatief zou misschien kunnen zijn de A8N te behouden totdat ATI de nieuwe SB600 chip heeft kunnen voltooien......)
Wie kan mij hierin een onderbouwd advies geven? Thnx
Nu vraag ik mij af of het wel zo lonend is het nForce4-bord om te ruilen voor de nieuwere 3200 Xpress variant. Ik lees, m.n. op dit forum, toch vrij veel verhalen over instabiliteit en problemen met het nieuwe ATI-based bord. Aan de andere kant wordt er in de pers lovend over de 3200 Xpress chipset gesproken waar het prestaties en oc-mogelijkheden betreft, iets wat destijds mijn keuze voor de A8R heeft beinvloed.
(Mijn alternatief zou misschien kunnen zijn de A8N te behouden totdat ATI de nieuwe SB600 chip heeft kunnen voltooien......)
Wie kan mij hierin een onderbouwd advies geven? Thnx
[ Voor 2% gewijzigd door b-gone op 23-04-2006 13:50 . Reden: typo ]