Toon posts:

[MCE 2005] Remote kan geen 2x dezelfde toetsaanslag aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na maandenlange correcte werking is deze week opeens de werking van mijn MCE remote vreemd gaan doen. Het lukt me nu niet meer om 2x achter elkaar dezelfde knop te gebruiken. Als ik bijvoorbeeld het getal 22 wil invoeren, dan moet ik nu 1x op 2 drukken, dan 1x op bijvoorbeeld de rode knop, en dan alsnog 1x op de 2 knop.

Vermoedelijk is dit veroorzaakt door een patch van MS, aangezien de problemen pas zijn begonnen nadat mijn MCE machine zichzelf via Windows Update heeft bijgewerkt.

Iemand enig idee? Google'en, GoT Search en The Green Button hebben me nog niet kunnen helpen. Experimenteren met de Taal settings heeft helaas ook geen verbetering kunnen brengen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou het misschien kunnen zijn dat er updated drivers voor de remote zijn? Heb je de drivers sowieso al eens opnieuw geinstalleerd?

Welke remote gebruik je precies?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:58:
Zou het misschien kunnen zijn dat er updated drivers voor de remote zijn? Heb je de drivers sowieso al eens opnieuw geinstalleerd?

Welke remote gebruik je precies?
De remote is model 1039. De IR ontvanger is model1040. Beide producten zijn van Microsoft geloof ik.

Voor de zekerheid heb ik net even Windows Update handmatig gedraaid en ook de optioneele updates laten installeren. Tevens via apparaatbeheer alle eHome apparaten zich zelf opnieuw laten installeren. Heeft helaas niet geholpen.

Misschien is het volgende nog relevant voor eventuele kenners hier:
- Het ingedrukt houden van een toets op de remote werkt. Ik kan heel notepad vullen met getallen vanaf de remote. Mijn probleem is dan echter niet weg. Dit werkt alleen als ik de betreffende toets niet net daarvoor had gebruikt.
- Als ik voor de tweede keer dezelfde toets indruk dan ziet de IR receiver wel dat deze is ingedrukt. Het rode lampje op de receiver brand dan ook eventjes zoals ik altijd al gewend ben. Het lijkt alsof windows besluit de 2e toetsaanslag in te slikken.

Verwijderd

Topicstarter
Eureka!

Per toeval kwam ik op http://blogs.msdn.com/astebner/archive/2005/10/24/484423.aspx de oplossing tegen. Blijkt toch echt aan de remote zelf te liggen. sanfranjake i.i.g. bedankt voor de moeite..nu snel mijn MCE machine weer aansluiten zodat ik geen shows mis :)
Friday, December 02, 2005 12:53 AM by David
# re: Possible fixes for IR receiver or remote problems after installing Update Rollup 2 for MCE 2005
My MS MCE remote was dead and not responding. I tried everything here with no success. I then went to newegg to buy a new one when I saw the following comment by a user. It absolutely worked for me and saved me 40.00.

"If your remote dies.. (remote light doesn't come on, remote stops functioning) read this..

"Solution: reset the microcontroller by removing power. The issue here is that there is enough capacitance... More »
on the board to keep the thing alive for hours after you pull the batteries. But that's easily fixed. Simply short two of the adjacent battery terminals on the remote for a moment, and the capacitors drain. I don't know which two adjacent ones are the ones wired to the board (the other two are simply a short to connect one battery to the other), so I shorted both pair. It took a paper clip and all of a few seconds, and the remote was fine again."

As I stated ealier, this brought my remote back to life! Since I did not see this solution anywhere, I thought I would spread the word.