[DFI RDX200]Mijn moederbord is een ***********!!

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb m'n DFI al 2 dagen in echt gebruik sinds hij zo kieskeurig was om geen Enermax voedingen te slikken. IK HAAT HEM! Hij pest me enorm! Hij wilt mijn X1900XTX namelijk alleen in z'n eerste slot en voor Dual Channel geheugen is hij te lui (hij boot niet als ik m'n geheugen in een Dual Channel formatie stel). PLUS! Dat hij bagger overclockt :( :( :( @ 3-3-3-7 1T (Met AMD64 Tweakers op 1T gekregen) 2.75V VCore 1.45V (C 'n Q uit) haalt hij de 2100MHz niet eens |:(.(CMOS resetje) Clockgen wilt hij ook niet uitvoeren, dan loopt windows vast. De Driver CD werd kapot geleverd en toen ik m'n pc (na de upgrade naar een dfi bord) EINDELIJK aan de praat kreeg en windows installeerde (wat nog zeer instabiel verliep) en ik mijn games en drivers (moest ik ivm de kapot geleverde driver cd van een andere computer downloaden en branden) had geinstalleerd kwam ik op DirectX 9.0c. Die had ik geinstalleerd en nu boot hij niet meer! Dit is m'n eerst DFI aankoop en DFI heeft met dit product in een keer z'n reputatie bij mij vern**kt. Bovendien zit ik nu nog met een hele rits met problemen! I'm quite dispared.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Verwijderd

Als driver cd kapot gelverd was en het mobo niet werkt zoals moet RMA-en. Misschien krijg je dan ook de mogelijkheid om om te ruilen voor een ander bordje (nforce best deze keer).

• Chrono Trigger
Ik kan om persoonlijke redenen de moederbord niet inruilen en zowieso neem ik geen nF4, omdat ik dit moederbord heb genomen JUIST, om de naam en de crossfire. Maar het wat is er toch met mijn bord mis dat dit allemaal fout moest gaan?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Verwijderd

Mja misschien al eens beginnen met een duidelijke openingspost: volledige specs van volledig systeem, mooie duidelijk probleemomschrijvingen, wat heb je al allemaal geprobeerd: biosupdate? juiste drivers in juiste volgorde? welke latje mem in welke slots, zeker dat ze juist staan? Enermax juist aangesloten? Daarbij heeft overklokken niet veel zin als je je mobo niet naar behoren werkt...
Lijkt me echt wel veel dat er scheelt hoor. Als je niet kan omruilen, kan je ook niet gewoon RMA'en? Maarja eerst zeker zijn dat je niets verkeerd hebt gedaan...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 01:50 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 07:34
Chrono Trigger schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:42:
Ik kan om persoonlijke redenen de moederbord niet inruilen en zowieso neem ik geen nF4, omdat ik dit moederbord heb genomen JUIST, om de naam en de crossfire. Maar het wat is er toch met mijn bord mis dat dit allemaal fout moest gaan?
waarom maak je dit topic dan ? je OP is echt bijna niet te lezen, en je Topic titel is ook niet echt normaal als je nou precies neerzet wat je wilt dan kunnen we je mschien helpen, en heb je google al geprobeert ?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Je probeert je Hardware al over te clocken voordat je een stabiele windows hebt ... 8)7, errug logisch.

Heb je überhaupt je HDD al geformat??

(Ik ben zelf een erg tevreden DFI-mobo gebruiker, weliswaar geen Crossfire, maar een SLI mobo. Hij werkt perfect ... )

[ Voor 47% gewijzigd door EyeWitness op 23-04-2006 01:56 ]

• Chrono Trigger
NomadTitan schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:48:
[...]

waarom maak je dit topic dan ? je OP is echt bijna niet te lezen, en je Topic titel is ook niet echt normaal als je nou precies neerzet wat je wilt dan kunnen we je mschien helpen, en heb je google al geprobeert ?
Omfg, ik was vergeten dat niet iedereen al mijn eerdere topics over de problemen die ik met dit bord had gelezen had :P, oke het komt er dus op neer dat dit probleem No.138.563 is en dat deze bord veel frustratie opwekt. Het zijn trouwens meerdere problemen en mijn specs staan in mijn sig:
AMDX2 3800+ Manchester
OCZ EL 1GB 2x512MB platinum
DFI LanParty UT RDX200 CF-DR
Sapphire X1900XTX
Samsung Spinpoint SP2504C 250GB S-ATA2
NEC ND4570 DVD-RW DL
TT Big Typhoon
TT Matrix, zwart
Seasonic S12 HT-500W

Wat ik heb geprobeerd:
-CMOS Reset
-Boot order veranderen
-Andere hdd
-geheugen in andere slot zetten
-BIOS en Drivers zijn allemaal goed en up tot date en alles werkte net nog

Problemen:
-slecht te overklokken (WAAROM??? :( )
-dual channel werkt niet, dat blokkeerd de start up
-DirectX 9.0c installatie zorgt voor de "zwarte scherm na de windows xp laadmenu' tje)
-Clockgen werkt niet
-Driver CD is kapot (kan ik en jullie overigens niks aan doen)
-Bord is belachelijk instabiel

• Chrono Trigger
EyeWitness schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:55:
Je probeert je Hardware al over te clocken voordat je een stabiele windows hebt ... 8)7, errug logisch.

Heb je überhaupt je HDD al geformat??
Erhm, jah. Omg, ik ben geen n00b. En Windows was (@ stock) Prime95 stable alleen op 2,1GHz is hij primeunstable en zelfs superpi 250.000 digits (fast) is dan instabiel.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Chrono Trigger schreef op zondag 23 april 2006 @ 01:56:
[...]
Problemen:
1. slecht te overklokken (WAAROM??? :( )
2. dual channel werkt niet, dat blokkeerd de start up
3. DirectX 9.0c installatie zorgt voor de "zwarte scherm na de windows xp laadmenu' tje)
4. Clockgen werkt niet
5. Bord is belachelijk instabiel
Punt 1, wat is slecht over te klokken? Misschien vergeten je HTT multiplier te verlagen ??

Punt 2, in welke kleur sloten heb je je RAM hangen (in de gele werkt m'n mobo ook niet mee, maar als ik ze in m'n oranje sloten heb hangen lopen ze retestabiel.)

Punt 3, geen flauw idee, heb je al een tijdje gewacht, misschien dat hij wel bezig was maar niks liet zien ofzo.

Punt 4, ondersteund clockgen wel je mobo? (m'n speedfan, welke met mn oude ASUS bord wel werkte, werkt met mn huidige DFI bord niet.)

Punt 5, die instabiliteit, hoe ervaar je die? BSOD's, reboots? Wellicht geheugenprobleem (zie punt 2).
Erhm, jah. Omg, ik ben geen n00b. En Windows was (@ stock) Prime95 stable alleen op 2,1GHz is hij primeunstable en zelfs superpi 250.000 digits (fast) is dan instabiel.
Oh sorry hoor mister no n00b. Als je zo goed bent los je het probleem zelf maar op :(, probeer alleen maar te helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door EyeWitness op 23-04-2006 02:02 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar als ik het goed begrijp doet-ie het, tenzij je overklokt? :?

Sorry, het is niet zo duidelijk?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• NomadTitan
is je geheugen wel goed ?, probeer op standaard snelheden eens wat tests te draaien zoals SuperPI enzo

• Chrono Trigger
EyeWitness schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:00:
[...]

Punt 1, wat is slecht over te klokken? Misschien vergeten je HTT multiplier te verlagen ??

Punt 2, in welke kleur sloten heb je je RAM hangen (in de gele werkt m'n mobo ook niet mee, maar als ik ze in m'n oranje sloten heb hangen lopen ze retestabiel.)

Punt 3, geen flauw idee, heb je al een tijdje gewacht, misschien dat hij wel bezig was maar niks liet zien ofzo.

Punt 4, ondersteund clockgen wel je mobo? (m'n speedfan, welke met mn oude ASUS bord wel werkte, werkt met mn huidige DFI bord niet.)

Punt 5, die instabiliteit, hoe ervaar je die? BSOD's, reboots? Wellicht geheugenprobleem (zie punt 2).
Punt 1, ja dat heb ik gedaan
Punt 2, niet gelijke kleuren (single channel) als ik ze in gelijke kleuren (dual channel) prik start hij niet op
Punt 3, Ik wacht inmiddeld 1.20u nog steeds een zwart scherm
Punt 4, Jah, ClockGen staat zelfs op de (kapotte) driver CD
Punt 5, explorer loopt regelmatig vast onder windows

• Chrono Trigger
anandus schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:02:
Maar als ik het goed begrijp doet-ie het, tenzij je overklokt? :?

Sorry, het is niet zo duidelijk?
Het is een netwerk van problemen, powered by DFI |:(.

• Chrono Trigger
Update: Raar, ik heb mn geheugen bankjes verwisseld naar Dual Channel en nu boot hij ineens wel in deze formatie :S Bovendien kan ik windows nu wel opstarten! Vaag..

• NomadTitan
Chrono Trigger schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:19:
Update: Raar, ik heb mn geheugen bankjes verwisseld naar Dual Channel en nu boot hij ineens wel in deze formatie :S Bovendien kan ik windows nu wel opstarten! Vaag..
voor mij leek het alsof je geheugen stuk was, test ze eens goed..stuk voor stuk beiden in verschillende formaties

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Heeeeeeeeeeeeeel goed instellen...

Als je dat echt zeker weten hebt gedaan (vraag niet wat je allemaal moet instellen) en hij doet het nog niet... Rma aanvragen...

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Chrono Trigger
Update 2: WTF! Ik had windows net in veilige modus gestart en dat ging ok. Maar ik kon niks draaien dus boot ik om Windows normaal op te starten. Weer zwart beeld, Terug naar singel channel, weer zwart beeld, terug naar dual channel, nog steeds. Timings wat losser gezet, nog steeds. Waarom deed hij net wel op Dual Channel 3-3-3-7 en nu in een keer niet? Is mijn moederbord het euvel hier? Zoja vervang ik deze sukkel met een CFX3200 :@

• Chrono Trigger
Daywalk3r schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:31:
Heeeeeeeeeeeeeel goed instellen...

Als je dat echt zeker weten hebt gedaan (vraag niet wat je allemaal moet instellen) en hij doet het nog niet... Rma aanvragen...
Alles was goed ingesteld, de instellingen zijn settings waar ik eerst Windows XP op draaide:
CL3-3-3-7
RAM/FSB 3:4 (RAM = CPU/14)
C 'n Q uit
VCore 1.4V
VDimm 2.7V

Verwijderd

Weinig voltage op het geheugen???

Probeer eerst een een stabiel windows te krijgen op std settings.
Van alle crashes e.d. zal je Windows inmiddels niet meer al te best zijn.

Standaard instellingen, nieuwe Windows, dan stabiliteit checken (Prime, 3dMark)
DAN pas overclocken.

Maar ja, je bent geen noob,dus heb je dit al allemaal gedaan.

• Chrono Trigger
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:50:
Weinig voltage op het geheugen???

Probeer eerst een een stabiel windows te krijgen op std settings.
Van alle crashes e.d. zal je Windows inmiddels niet meer al te best zijn.

Standaard instellingen, nieuwe Windows, dan stabiliteit checken (Prime, 3dMark)
DAN pas overclocken.

Maar ja, je bent geen noob,dus heb je dit al allemaal gedaan.
VDimm is goed, 2.6V is standaard en op CMOS Reset(standaarD) settings heb ik hetzelfde resultaat :(. Windows heb ik gister geinstalleerd, drivers etc. zitten er net op ;).

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 02:48
Probeer memtest86 eens een paar passes te laten draaien.
(Meeste problemen komen boven bij test 5 en 8 )
Als memtest86 fouten geeft is er een probleem met je geheugen.
Als memtest86 hangt of crasht kan je CPU of chipset ook de schuldige zijn.

http://memtest86.com/
Memtest86 is gratis en kan gestart worden vanuit een floppy of een bootable CD.

Vraag is ofdat het probleem aan misconfiguratie ligt ofwel je echt brokken hebt...
Het is niet omdat het net uit de doos komt dat het niet stuk kan zijn; Ik heb al veel DOA's gehad.
Als je een andere PC in de buurt hebt met ongeveer dezelfde specs moet je eens proberen onderdelen uit te wisselen tot je weet wat nu precies het probleem veroorzaakt.
(1voor1 alle mogelijkheden elimineren)
Sommige winkels willen ook wel je mobo uittesten voor je als zelf testen niet gaat.

Verwijderd

Wat ook kan helpen is eerst alles serieus terugklokken, en dan alles proberen stabiel te krijgen. Eens alles dan stabiel is, geleidelijk aan alles 1 voor 1 op de juiste snelheden zetten en tussendoor telkens testen.
Hoe zijn verder je temperaturen en voltages?

Verwijderd

Je hebt wel een mooie 3DMark score in je sig staan ? En als je persee een DFI bord wil en GEEN nForce bord, waarom ga je niet voor de CFX3200 ?

Verwijderd

Ik zou dat moederbord toch terugbrengen, en voor een andere chipset gaan. Die RDX200 (in een Asus A8RMVP) geeft bij mij ook alleen problemen (instabiel systeem), zowel na overklokken als ervoor (is ondertussen het 3de zelfde dat ik erin zitten heb, vorige zijn allemaal RMA gegaan). Volgens mij ligt het dus niet aan specifiek moederbord, maar heel de serie.
Als je het goed werkend krijgt eens 6 kopiëeropdrachten tegelijk laten uitvoeren (met 4 schijven en 2 opticals) en je systeem reboot, heb het met alle 3 de moederborden gehad...
Volgens mij is het gewoon een klotechipset die op niets trekt, vriend heeft juist hetzelfde moederbord en ook alleen problemen ermee.
Die andere chipset van ATI zou ik ook niet nemen, als die eerste brol is, is die 2de het misschien ook, en dat moederbord kost waarschijnlijk nog een stuk meer.

Koop een nForce4, en gaat het niet met je maxtor schijven, steek deze op losse RAIDcontrollertjes (tenminste als je je cpu wil behouden, anders is het de moeite niet). Zelf w8 ik gewoon op de volgende serie deftige dualcore's (Conroe's) en dan gooi ik cpu+ram+mobo weg, dus zolang mag die wat onstabieler draaien. Belangrijk werk doe ik wel op mijn P4.

edit: fout; daar je ergens aangegeven had de nForce4 te willen ontwijken ging ik uit van Maxtorschijfjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 09:45 ]

Verwijderd

Maxtor schijven? In zijn specs staat toch een samsung schijf, geen maxtor?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sneu voor je.

Maar dit is niet de manier om een "Mijn PC doet het niet!" topic te starten ;) Neem eens het PMG Beleid door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.