Toon posts:

Vreemde tekens bij HD detectie

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is me PC overleden, dus heb ik vandaag een 2dehandse gekocht. De oude HD waar het besturingssysteem op stond, wou ik ook weer gebruiken in deze "nieuwe" PC. Helaas accepteerde windows dat iet omdat er een andere hardware configuratie was gevonden. Dus heb ik windows geinstalleerd op de HD die in de 2dehandse comp zat, en wou ik me hardeschijf die in me overleden comp zat gebruiken als 2de HD. Echter bij het opstarten van de Comp zie ik allemaal gekke cijfers (hThThThT) staan bij het dedecteren van de primary slave.

Er staan aardig wat bestanden op de primary slave die ik zekers wel wil bewaren. Dus wil liever niet de HD formatteren.

Is dit op een één of andere manier op te lossen?

Edit. Windows zelf ziet de primary slave niet.
Edit2. Tis trouwens ook vreemd dat de primary master een HD van 200gig is, maar dat die maar 127gig in windows aangeeft.

Ps. mocht er wat informatie ontbreken, dan post ik het graag!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 01:32 ]

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
in eerste instantie dacht ik aan een jumpertje, of verkeerde instelling (cable select misschien)

maar 127 gb is zo'n bug in Windows, als het goed is zou je met SP2 daar geen last van mogen hebben, dus als je die niet hebt even SP2 installeren.

het zou misschien kunnen dat je BIOS zulke grote schijven niet herkent, en kijk ook even na of ie wel op auto detect staat.

het is trouwens beter om 1 harde schijf als primary master te doen, en dan de 2e als secondary master. beter voor prestaties, en wie weet veroorzaakt dit ook wel je probleem met de rare tekens.

Last.FM

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de replay!

Ik heb alle mogelijke jumper settings al getest, maar telkens die vreemde tekens! :(
Het is trouwens zo dat ik die tekens maar bij 1 harde schijf krijg. Ik heb nog 2 andere HD's getest, en die deden het allemaal goed.
De harde schijf waar het om gaat, was mijn oude boot HD. En als ik die als master gebruik, komt de melding "NTLDR Ontbreekt" tijdens het opstarten :?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 09:24:
thanks voor de replay!

Ik heb alle mogelijke jumper settings al getest, maar telkens die vreemde tekens! :(
Het is trouwens zo dat ik die tekens maar bij 1 harde schijf krijg. Ik heb nog 2 andere HD's getest, en die deden het allemaal goed.
De harde schijf waar het om gaat, was mijn oude boot HD. En als ik die als master gebruik, komt de melding "NTLDR Ontbreekt" tijdens het opstarten :?
NTLDR kan (uit mijn ervaring) 2 dingen betekenen:

- Brakke harde schijf
- Brak geheugen

Voor de rest houd ik mijn mond wel, voordat ik iets verkeerds heb gezegd :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Als je NTLDR nou eens in Google gooit dan krijg je 828.000 hits...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:24:
Als je NTLDR nou eens in Google gooit dan krijg je 828.000 hits...
Yep, I know. Maar dat is niet echt het probleem. Het probleem is dat de hardeschijf vreemde tekens geeft bij detectie, en dat die in windows niet gevonden wordt.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]TruckingOtto schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:03:

maar 127 gb is zo'n bug in Windows, als het goed is zou je met SP2 daar geen last van mogen hebben, dus als je die niet hebt even SP2 installeren.
quote]

Zojuist alle windows-updates uitgevoerd, maar windows blijft zeggen dat het een 127gb schijf is, i.p.v. 200

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je op de volgende manier gaat kijken, wordt de hd dan wel herkend?
Klik met de rechtermuisknop op "deze computer", klik op "beheren", klik op "schijfbeheer".
Als ie daar tussen staat, dan wordt ie dus wel herkend maar zijn er geen partities meer op de harddisk aanwezig, wordt ie ook daar niet herkend dan heb je kans dat die harddisk overleden is of dat je je bios moet updaten omdat deze met die rare tekens komt en de harddisk dus ook niet goed herkent.
Je hebt nog nergens vermeldt welke windows je gebruikt, aub die info ook even geven.

offtopic:
replay = herhaling, reply = reactie; en aub de edit knop gebruiken als je als laatste gereageerd hebt als je nog iets wilt toevoegen

[edit]
Zie OM FAQ / Beleid voor een paar oplossingen voor je 127GB probleem.

[ Voor 47% gewijzigd door FlipFluitketel op 23-04-2006 10:38 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Weet je zeker dat de oude HDD niet gecrashed is?
Veel mensen beschouwen hun computer als 'kapot' zodra Windows niet meer start, het zou dus best een rotte schijf geweest kunnen zijn.

Je kan ook altijd nog proberen om de schijf in een externe behuizing te hangen.
Zelf heb ik een tijdje geleden een USB>IDE converter gekocht (los, zonder behuizing), waar ik al heel wat semi-kapotte schijfjes mee heb kunnen redden.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:28
Check even of je geen ralle HDD kabel hebt

Verwijderd

NTLDR is een bestand in je root.. van windows.. als die niet aanwezig is dan kan je in feitelijk je windows niet opstarten.. Wat je kan doen is:

2 files.. NTLDR en NTDetect..terug plaatsen doormiddel van je windowsxp cd. dan zou die dan weer moeten doen. tenzij er nog meer iets kapot is :) .
Pagina: 1