Toon posts:

[C#] remote database aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik ben redelijk nieuw met c# en het .NET framework.

Ik heb een cliënt applicatie gemaakt die nu nog werkt met een lokale ms access database. Nu wil ik dat deze database ook remote(ander netwerk) aangeroepen en bewerkt kan worden via mijn applicatie.
De connection string wijzigen en laten verwijzen naar deze locatie, werkt niet.

Ik heb gezocht naar een oplossing en ben een aantal artikelen tegen gekomen die verwijzen naar een .NET remoting aanpak. Ik weet niet of dit de juiste oplossing is, en wil graag een mening van iemand die er meer verstand van heeft dan ik :) . Ook als jullie een betere oplossing weten hoor ik het graag. Ik ben niet iemand die iets helemaal voorgekauwd wil hebben, alleen een duw in de juiste richting zou fijn zijn ;) .

Hartelijk dank alvast,

Ps, mijn excuses mocht ik in het verkeerde forum zitten

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
msSql of een ander volwaardige database zou de makkelijkste oplossing zijn. Die kun je gewoon via ADO aanspreken. Access over een netwerk weet ik niet zoveel van, maar misschien kan het ook via ADO.NET

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

[kort door de bocht]
remoting is een techniek waarbij je objecten op afstand kan aanspreken
[/kort door de bocht]

jij hebt dus een datalaagje nodig, en niet remoting...

kijk bvb maar eens naar de System.Data objecten etc

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:20
Communiceer via ODBC en leg een koppeling naar een remote DB (access of anders)

Verwijderd

Met behulp van welke techniek maak je nu een connectie dan? Met ADO.NET kan het gewoon.

system.data.sqlclient namespace

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
Die namespace moet je niet gebruiken met Access, en dat is wat de TS op dit moment gebruikt.
Echter, het is idd zowiezo makkelijker om in dit geval over te stappen naar bv Sql Server Express, en dan idd met ADO.NET (en dan idd de classes die in de SqlClient namespace zitten) met de DB te communiceren.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1