Stel , je hebt een kvm switch tussen twee pc's zitten. de KVM switch werkt naar behoren en kan alle reso's aan. Is er dan eigenlijk nog kwaliteitsverlies door de switch : reactietijd, alleen vga aansluiting, delay in muisbeweging, tobo e.d. . Eigenlijk is mijn vraag dus of je het merkt als je er een KVM switch hebt tussenzitten?
Verwijderd
Ik heb een of andere HP KVM switch (traditionele dus geen IP ding of zo) En werkt precies zoals ik direct op de servers zit. Ook in mijn ervaringen met diverse KVM switches op pc's heb ik geen verschil gemerkt ik gebruik van deze switches.
Nee, heb een Belkin 2-port switch en heb daar ook nooit iets van gemerkt. Moet wel zeggen dat ik niet game, misschien dat je dan wel verschil op zou merken?
Daar ging het me vooral om, het gamen. Maar verder geen kwaliteitsverlies op het beeld zelf ?
Ik heb echt heel veel verschil gezien. Ik had vroeger wel eens zo'n prutding van 40 euro geprobeerd. Nou niet echt aan te raden met een TFT scherm. Als je het goed doet koop je van Belkin. Kost je 200 euro (ik heb nu de SOHO (4 poort, USB en Audio) en het werkt perfect. Je moet rekening houden met de simulatie van je toetsenbord, muis en monitor. Als deze niet aan je KVM aangesloten zijn moet je KVM deze kunnen simuleren dat je systeem toch opstart. DAT IS HEEL belangrijk!!. Waarom anders start je systeem niet op en bij verwisselen van een toetsenbord en/of muis is dat echt heel belangrijk netals het opstarten. Dan kan je namelijk eerst het systeem afsluiten en opnieuw opstarten.
ik heb problemen af en toe met mijn Belkin SOHO maar omdat er ook een USB in op zit is het dan wel opgelost. Voor laptop is het nog makkelijker omdat er USB op zit kan ik een laptop eraan hangen en dan gaat het goed.
Het beeld zelfs op 1280*1024 en 1600*1200 is uitstekend (afgezien van het feit dat mijn eigen monitor veel keuren vertoond). Ik wil voor mij thuis ook een Belkin weer hebben maar ik ga een goedkopere van 40 euro kopen voor 2 pc. Je hoort van mij als je wilt. Ik krijg namelijk 1 binnen dinsdag as.
ik heb problemen af en toe met mijn Belkin SOHO maar omdat er ook een USB in op zit is het dan wel opgelost. Voor laptop is het nog makkelijker omdat er USB op zit kan ik een laptop eraan hangen en dan gaat het goed.
Het beeld zelfs op 1280*1024 en 1600*1200 is uitstekend (afgezien van het feit dat mijn eigen monitor veel keuren vertoond). Ik wil voor mij thuis ook een Belkin weer hebben maar ik ga een goedkopere van 40 euro kopen voor 2 pc. Je hoort van mij als je wilt. Ik krijg namelijk 1 binnen dinsdag as.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Hartstikke bedankt, heeft me visie weer veranderd en mij weerhouden om "zomaar" zo'n switch te kopen
Ik zie bij Alternate een hele reeks switches staan. Er wordt nergens gerept over simulatie e.d. . Ook lijken de 25,- producten precies op die van de duurdere. Waar zit hem nou echt het verschil in ?
De mij bekende electronische switches doen eigenlijk allemaal wel simulatie. Goedkope mechanische switches doen dat niet en zijn vreselijk af te raden. Ik heb mechanische switches gebruikt en vaak herkennen ze, na het schakelen tussen computers, het aangesloten PS/2 toetsenbord en muis niet meer en moet je rebooten om ze weer te laten herkennen.3V3RT schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:09:
Ik zie bij Alternate een hele reeks switches staan. Er wordt nergens gerept over simulatie e.d. . Ook lijken de 25,- producten precies op die van de duurdere. Waar zit hem nou echt het verschil in ?
Er zitten verder geen nadelen aan een KVM switch behalve enig verlies van beeldkwaliteit als je een VGA signaal op hogere resoluties gebruikt. Sommige switches geven al bij resoluties vanaf 1024x768 zichtbaar kwaliteitsverlies en ik kan me voorstellen dat goedkope switches dat probleem sneller hebben dan de duurdere.
ik heb een USB KVM switch van Belkin nu gekocht. Deze kost rond de 40 euro. Dit is de F1DL102. De kabels zijn van goede kwaliteit. Belkin belooft met dit product dat je een monitor tot 20 inch kan aansluiten. Ik heb een 19 inch TFT scherm van Belkin en ik heb een Logitech G15 USB toetsenbord en een MX1000 laser muis. Je moet wel USB apparaten hebben op deze aan te sluiten. Je hebt 1 kabel naar je computer lopen waarop USB, monitor (VGA) en audio (mic en speakers) zijn aangesloten. De KVM switch bestaat uit 1 knop die je makkelijk kwijt kan. Het apparaat doet prima zij werk op 60 hz met 1280*1024 bij mij. Ik had eerst wat problemen met 75hz en werd wat wazig maar 60hz is geen probleem.
Ik was wel bang voor mijn Logitech G15 toetsenbord omdat deze wel stroom nodig heeft. Mijn muis die heeft een eigen stroom voorziening. Nou het begon al goed omdat ik bij een pc oude drivers had voor mijn muis en die moesten eerst via apparaatbeheer goedgekeurd worden. Ik had hotswappable geswitched omdat ik toch USB apparaten alleen maar gebruik.
Het aansluiten ging allemaal soepel. Het switchen gaat goed alleen: USB moet steeds gedetecteerd worden. Dat gaat met 5 seconden vertraging bij het wisselen (vind ik een groot nadeel want ik heb een hele snelle switch gewend en deze heeft geen simulatie van USB). Hotswappable switch is wel mogelijk maar ga niet te snel typen. Het is wel een aanrader als je niet erg vind van die vertraging via de USB. Geluid heb ik niet getest omdat ik dat echt heel onhanding vind.
Ik was wel bang voor mijn Logitech G15 toetsenbord omdat deze wel stroom nodig heeft. Mijn muis die heeft een eigen stroom voorziening. Nou het begon al goed omdat ik bij een pc oude drivers had voor mijn muis en die moesten eerst via apparaatbeheer goedgekeurd worden. Ik had hotswappable geswitched omdat ik toch USB apparaten alleen maar gebruik.
Het aansluiten ging allemaal soepel. Het switchen gaat goed alleen: USB moet steeds gedetecteerd worden. Dat gaat met 5 seconden vertraging bij het wisselen (vind ik een groot nadeel want ik heb een hele snelle switch gewend en deze heeft geen simulatie van USB). Hotswappable switch is wel mogelijk maar ga niet te snel typen. Het is wel een aanrader als je niet erg vind van die vertraging via de USB. Geluid heb ik niet getest omdat ik dat echt heel onhanding vind.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Bedankt voor je kleine review. Hou deze zeker in me achterhoofd.
Ik heb een sweex kvm 2 poorts kvm switch waarmee je met je toetsenbord moet schakelen. Op 1 poort zit mijn hoofdcomputer en op de andere een oud beestje van 450 mhz. Het nadeel van dat sweex geval is dat hij de refreshrate niet goed oppikt van de videokaart.
Dan moet ik eerst de monitor op de computer zelf doen en dan handmatig weer 85 hz instellen als ik alles daarna weer terug zet ,werkt het allemaal prima. Merk eigenlijk weinig problemen mbt tot vertraging of iets anders.
Dit is mijn switch btw : link naar sweex
Dan moet ik eerst de monitor op de computer zelf doen en dan handmatig weer 85 hz instellen als ik alles daarna weer terug zet ,werkt het allemaal prima. Merk eigenlijk weinig problemen mbt tot vertraging of iets anders.
Dit is mijn switch btw : link naar sweex
Pagina: 1