[Ubuntu] Draadloze netwerkadapter installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07
Ik heb voordat ik Ubuntu ga installeren eerst even de LiveCD in de laptop gedraaid om te kijken of alle hardware automatisch opgepikt zou worden. Nou is dit grotendeels het geval op de draadloze netwerkadapter na. XP geeft aan dat het een Am1772 wireless lan chipset is van AMD. Hoe krijg ik deze straks aan de praat zodra ik Ubuntu op de schijf heb geinstalleerd?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eerst kijken of er een linux driver voor is. Geen idee of die er zijn.

Als die er niet zijn kun je proberen om de windows driver te gebruiken met een wrapper. Bijvoorbeeld ndiswrapper.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07
Aike schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:17:
Eerst kijken of er een linux driver voor is. Geen idee of die er zijn.

Als die er niet zijn kun je proberen om de windows driver te gebruiken met een wrapper. Bijvoorbeeld ndiswrapper.
Er is geen Linux driver voor die kaart. Het is een bekend probleem met die chipset las ik. Ik ga de windows driver eens proberen.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED