DVD-player met radio-ontvangst (RDS)

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Deze combinatie is moeilijker te vinden dan ik had gedacht... Vandaar mijn verhaal hier :)

Binnenkort ga ik op mezelf wonen en ben (naast de broodnodige huisraad ;)) ook alvast bezig met het zoeken naar een goed home-cinema systeem. De volgende speerpunten had ik in gedachte:

- Alle audiosignalen (TV, DVD-speler, radio, PC) moeten door 1 speaker-set worden afgespeeld. De Logitech Z-5500 Digital is hiervoor mijn favo kandidaat.
- DVD/HDD recorder is niet noodzakelijk (zal toch weinig opnemen)
- Radio-ontvangst wil ik niet via een 'ordinaire' radio met stereo boxen, maar liefst via de DVD-speler naar de Z-5500.

Hierdoor heb ik een minimaal aantal randapparatuur nodig om toch alles te kunnen afspelen. Alleen daar wringt de schoen: er lijken verrekte weinig DVD-spelers op de markt te zijn die radio (RDS) kunnen ontvangen! :'( Er zijn wel complete home-cinema setjes (zoals de Pioneer DCS-333) die een ingebouwde RDS tuner hebben, maar daar krijg je een complete surround set bij :/

Daarom mijn vraag, wie weet er een fatsoenlijke DVD-speler (met digital-optisch out(!) en DivX playback) met RDS ontvanger zodat een losse radio overbodig is? Mijn budget hiervoor is ~€300.

Alvast bedankt! :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Ik heb onlangs de Philips MCD708 aangeschaft. Dit is set(je) met DVD en Radio met RDS. Heeft verder ook optische en coax digitale uitgangen.

Info Philips:

http://www.consumer.phili...tId=MCD708_12_NL_CONSUMER

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 15:23 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19
ALs jij zoveel audio/ video input naar 1speakers set toe wilt sturen dan dan heb je een av receiver nodig en een losse dvd speler en dan ben je klaar.
Als je alleen je audio van je tv en dvd wilt afspelen dan heb je van die all in one oplossingen alleen kun je het geluid van je pc er niet op af spelen.

BTW vaak hebben die home cinema setjes ook standaard al boxen mee geleverd..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou eerder opteren voor een Hifi-oplossing met surround-speakers dan een setje computerspeakers die voor alles gebruikt worden. Zo heb je veel meer keuze wat betreft DVD met radio ingebouwd met een versterker.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Hmm die Philips is opzich precies wat ik zoek, maar die boxen die erbij zitten heb ik totaal niet nodig..
Die 'computerspeakers' hebben meer vermogen dan de boxen die erbij zitten, dus overbodig. En ik heb er de ruimte niet voor ook.
Btw @ Klaasbram, die Z-5500 speakersset heeft dat helemaal niet nodig, dat is het mooie juist! Deze heeft een optisch+coaxiaal digital in en maarliefst 3 stereo ingangen, dus zo'n reciever is niet nodig, dat vind ik juist zo mooi aan deze set ;) Ik heb hem in de winkel gehoord en er komt machtig geluid uit, vandaar mijn wens om alles via die set af te kunnen spelen. :)

Maar bestaan er geen radio/CD-spelers meer in het formaat van een DVD-speler dan? Anders zet ik die gewoon op me DVD speler, als het niet anders kan.. iemand?

Use the Search Luke...

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:30
Ten eerste moet je natuurlijk niet alleen naar het vermogenv an de speakers kijken. Ikzelf heb echt een gloeiende hekel aan dat soort pc-speaker-setjes, vanwege het, in mijn ogen oren, walgelijke geluid wat er uit komt.

Los daarvan denk ik dat je in jouw geval beter een losse dvd speler en tuner kan kopen. Losse tuners worden nog steeds verkocht en hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Het formaat van zo'n tuner komt overeen met het formaat van een dvd speler. Daarnaast zijn tuners op de tweedehands markt uitstekend verkrijgbaar mocht je budgetair krap zitten.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ja daar zat ik ook aan te denken, als het niet anders kan.. Weet je een paar voorbeelden voor me toevallig? Heb bij de grote merken (Pioneer, Samsung, Philips) nada tuners op DVD-speler formaat kunnen vinden.. |:(

Use the Search Luke...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Jouw situatie is redelijk vergelijkbaar met die van mij. Ik heb een Z-680. Hierover heb ik ook al het geluid in de huiskamer (Ja ik weet het. De speakerset is inderdaad het eerst volgende onderdeel dat vervangen gaat worden in mijn av setup).

De televisie heb ik rechstreeks aangesloten op de analoge audio. Deze wordt nu alleen gebruikt voor de video. Op de coax heb ik mijn dvd speler. Deze gebruik ik naast films ook voor muziek (mp3) cd's. (Het is een dp1500 dus ik kan zelfs via het netwerk afspelen).

Voor televisie en radio heb ik digitale televisie van @home. Deze heb ik gewoon optisch aangesloten op het setje. Radiozenders gaan dan gewoon via de @Home (was TVhome) decoder.

Mijn tip: Neem digitale televisie. Daar hoort ook digitale radio bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 24-04-2006 21:13 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
hmm, zit ook wat in ja... Ik moet nog een keuze maken welke leverancier ik voor TV/radio neem, maar denk niet dat ik gelijk al digitaal neem. Ik heb nog geen goede TV om hier goed gebruik van te kunnen maken en ik vind het rondom belachelijk dat je eerst voor honderden euro's aan decoders&meuk moet aanschaffen voordat je TV/radio kan kijken/horen :( en dan voor ieder apparaat wat je er op wil aansluiten ook een he, nee daar heeft deze jongen nog even geen geld voor (over)..
Bovendien als over een paar jaar HDTV gemeen goed is moet je natuurlijk weer een andere decoder nemen, enz. enz. dus vandaar dat ik nog even afwacht ;)

Maar als ik je goed begrijp speel je dan het radiosignaal van je decoder, gelijk op de Z-5500? Hoe doe je dat? :?

Use the Search Luke...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik speel het op de Z680 :).

De decoder van de digitale televisie heeft naast televisiezenders ook radio zenders. Er zit een knopje op de afstandsbediening om te switchen tussen TV en radio. Eigenlijk is radio gewoon een tv zender met zwart beeld. Het geluid wordt dus ook via de optische kabel naar mijn 'control pod' gestuurd.

Let trouwens op. Het ding heeft niet 3 analoge ingangen, maar 1 analoge 5.1 ingang. Je kunt er dus eigenlijk maar 1 analoog apparaat op aansluiten. Gold dus alleen voor de Z-680..

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 24-04-2006 22:17 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:27:
Let trouwens op. Het ding heeft niet 3 analoge ingangen, maar 1 analoge 5.1 ingang. Je kunt er dus eigenlijk maar 1 analoog apparaat op aansluiten.
De Z-680 misschien, maar de Z-5500 wel hoor ;) Achter op de pod zit een switch zodat je tussen 5.1 direct sound en 3x stereo kunt schakelen. Aangezien ik die 5.1 analoog toch niet gebruik heb ik nogal wat aansluitmogelijkheden en dat maakt em nou juist zo ideaal. :)

Maar nu nog een apparaat wat er radio op kan krijgen.. :>

Use the Search Luke...

Pagina: 1