Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Topfield 5000PVR Masterpiece satellietontvanger. Bovenin de kast heb ik een 120GB Seagate 5400rpm harddisk geplaatst, en deze disk verspreidt nu al flink wat warmte in de kast van de receiver, terwijl de zomer nog niet eens begonnen is. Ik las zojuist in een forum dat het nuttig is om de disk om te draaien (dus met de print omhoog), om de warmte beter te kunnen afvoeren. Is er misschien een technische reden om dit af te raden?
Volgens mij maakt het niets uit, in sommige pc's moet de hdd zelfs op z'n kop gehangen worden (Asus Terminator K7 barebone).
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ja het zou kunnen, omdat hitte opstijgt en hierdoor niet door zoveel materiaal heen moet.
Maar dat zal 0.5 graden zijn ofzo.
En dat van hoe HDD's hangen maakt niets uit.
Al zijn er HDD's die er niet van houden om op hun zij te hangen.
Maar dat zal 0.5 graden zijn ofzo.
En dat van hoe HDD's hangen maakt niets uit.
Al zijn er HDD's die er niet van houden om op hun zij te hangen.
[ Voor 32% gewijzigd door ErikRedbeard op 22-04-2006 21:24 ]
Wat je alleen niet moet doen is dat ding een paar jaar rechtop laten draaien en dan omdraaien, want dan krijg je opeens keiharde slijtage. Verder maakt het niet veel uit zoals al gezegt is
Sterker nog, je HDD zal koeler worden.
De onderkant (de printplaat) wordt het heetst, dus het is technisch gezien beter om dat ding op z'n kop te hangen.
Daarnaast maakt het verder totaal niets uit. In veel barebones worden schijfjes op z'n kop gehangen, soms zelfs op z'n zij.
Dus, no problem
Tegenwoordig maakt het bij schijven met fluidbearing trouwens niets meer uit of je de schijf na een aantal jaren op z'n kop hangt. Fluid bearing slijt namelijk niet
De onderkant (de printplaat) wordt het heetst, dus het is technisch gezien beter om dat ding op z'n kop te hangen.
Daarnaast maakt het verder totaal niets uit. In veel barebones worden schijfjes op z'n kop gehangen, soms zelfs op z'n zij.
Dus, no problem
Tegenwoordig maakt het bij schijven met fluidbearing trouwens niets meer uit of je de schijf na een aantal jaren op z'n kop hangt. Fluid bearing slijt namelijk niet
[search=Harddisk op zijn kop?]
Je maakt geweldige topictitels
De volgende stap is om deze eerst te gebruiken voor de Search om te nagaan of hier niet al eerder over is gediscussieerd 
Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Je maakt geweldige topictitels
Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
edit:
Dit is niet de eerste keer dat je op je inzet wordt gewezen, zie ik nu. Ik verzoek je bij deze vriendelijk om de netiquette echt serieus te doornemen, want zo werkt het hier op GoT namelijk echt niet.
[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 22-04-2006 21:34 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()