[XP] Applicaties starten traag*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 45682
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb sinds kort een probleem bij het opstarten van mijn pc. Wanneer windows helemaal klaar is met starten, duurt het nog een aantal minuten voor ik ermee kan werken. Als ik bepaalde applicaties probeer te starten dan lijkt het of er niets gebeurt. Na enkele minuten start de applicatie dan oppeens. Sommige applicaties starten wel maar doen enkele minuten niets. Notepad, de command prompt en paint doen het bijvoorbeeld wel. Spelletjes doen het ook.

Applicaties die niet reageren: deze computer, outlook express, internet explorer, digitale camera wizard.

Internet explorer reageert de eerste minuten niet als ik bv naar google.nl ga, maar hij blijkt het wel te doen als ik naar http://www.google.nl ga.

Het lijkt dus een beetje in een of ander windows component te zitten. Ik kan even geen programmas bedenken die het niet doen die geen windows onderdeel zijn.

Nu leek het of het pas is gekomen na het installeren van mijn draadloos netwerkkaart dongle. Deze heb ik daarom weer verwijderd.

Ik heb hijackthis en msconfig al geprobeerd, en alles zoveel mogelijk uitgezet. Ik heb ook anti spyware tools geprobeerd. Ik gebruik avg anti virus (heb ook al geprobeerd deze te verwijderen).

Ik heb zoveel mogelijk alle hardware ontkoppeld en mijn ide kabels al vervangen (had ze toch liggen).

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb inderdaad de tips in het andere topic ook doorgenomen. Het gaat om Windows XP met SP2.
De hdd is een serial ata hdd die is aangesloten op een aparte controller kaart. Dit werkte overigens altijd perfect. Deze losse controller heeft die pio optie niet. Een andere hdd heb ik er niet inzitten. Ik heb ook geen onaangesloten kabels op de ide poorten zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door 45682 op 22-04-2006 23:58 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10
Staat je HD niet in een te trage overdrachtsmodus zoals PIO?

Waar te bekijken: Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Apparaatbeheer -->Open IDE ATA en ATAPI controllers --> Klik rechts op ieder van de beide kanalen en selecteer eigenschappen --> Geavanceerde instellingen. Kijk hier in welke overdrachtsmodus je HD werkt.

Geeft eens wat meer systeem info zoals welke Windows versie je draait en of die geupdate is, firewall,..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Zoals je ook in de Windows Clients Policy kan lezen zien we dat graag terug in je topic titel, daarnaast staat er op dit moment in Windows Clients een topic met bijna dezelfde topictitel - heb je de tips die daarin staan ook al eens doorgenomen? :)

• 45682
Niemand ??

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

heb je al eens een virusscanner en malware scannder over je systeem gehaald ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Volgens mij heb je die ellende sinds de update MS06-15

Zie [rml][ XP] problemen door patch MS06-15 (908531)[/rml]

Symptonen lijken er wel op nl.

http://support.microsoft.com/kb/918165/en-us

• 45682
Ik heb dezelfde symptomen als daar beschreven staan. Ik heb ook alle oplossingen geprobeerd die werden beschreven op de verschillende sites (register key toevoegen, executable renamen, update verwijderen).

Mijn pc hangt nog steeds bij het starten. Ik weet dus niet of het wel aan dat probleem ligt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Wat voor specs zijn je systeem verder? Hardware (mn geheugen) al uitgesloten?

• 45682
Mijn pc is een 1600 mz pentium 4, 256mb geheugen, 80gb serial ata hdd. Er staat windows xp met sp2 op. Verder staan alle updates erop (behalve dus de update die het probleem zou kunnen veroorzaken).

Als het systeem eenmaal is opgestart dan doet hij het goed, snel en zonder problemen. Verder houd ik hem zo schoon mogelijk met ccleaner en nog van die tools. Ook spyware software heb ik gebruikt en dat staat er dus ook niet op.

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan die patch ligt, alleen dat de oplossing bij mij niet werkt.

• 45682
Iemand nog ideen?

Verwijderd

Die patch wordt vandaag (vanavond) opnieuw gereleased. Je zou hem dan weer kunnen installeren.

• 45682
Bedankt voor de tip, had het anders niet geweten. Ga het zeker proberen!

• 45682
Ik heb de nieuwe versie van de update geinstalleerd maar ik heb er helaas geen baat bij. Misschien is het toch een ander probleem?

Iemand suggesties?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

HIGHGuY schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:34:
heb je al eens een virusscanner en malware scannder over je systeem gehaald ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
al gedacht aan een hardwarematig defect iets dat heel vaak hier op tweakers over het hoofd wordt gezien ?
Zulk soort dingen ben ik namelijk wel vaker tegengekomen

[ Voor 6% gewijzigd door lamko op 30-04-2006 19:42 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• 45682
Ik zou alleen niet weten aanw elke hardware het zou moeten liggen. Na een tijdje werkt de pc weer perfect ook. Het doet zich alleen voor na het opstarten.

• 45682
Jazeker, verschillende ondertussen (avg, windows live en stinger)

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb jouw probleem ook een tijdje gehad. Ik kon pas echt lekker werken nadat het diskettestation een paar keer 'gekraakt' had. Pas daarna leken alle resources vrijgegeven te worden, werd er pas internetverbinding gemaakt en liep alles weer vlekkeloos.
Bij mij lag het aan NAV 2004. Die is er nu af en hij start weer supersnel, maar jij hebt al AVG.
Ik heb wat eerdere topics opgezocht, maar vond alleen
deze. Misschien dat je daar nog wat aan hebt.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem gehad op mijn laptop. De oorzaak van mijn probleem bleek de harde schijf te zijn. De opstartbestanden stonden op slechte sectoren. Het heeft heel lang geduurd voordat ik dit probleem gevonden had, omdat de programma's die ik had gebruikt om de schijf te testen aangaven dat de schijf in orde was. Het programma van de fabrikant zelf gaf direct rode schermen. De schijf is vervangen en het probleem is opgelost.

Misschien het proberen waard.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• 45682
Bedankt voor alle reacties. Vanwege problemen met een harde schijf heb ik al een keer de bekabeling, en schijf vernieuwd (inclusief de controller). Ik zal kijken of ook deze weer fouten vertoont maar dat zou ik niet leuk vinden. Het tooltje dat ik gebruik duurt alleen wel een paar uur om alles te controleren.

Verwijderd

blijft er niks hangen dan.kan je zie ctrl+alt+delete

• 45682
Ik heb alle tips nog een keer geprobeerd, en ook de prefetch leeggemaakt. Defragmenteren was niet nodig. Ik heb ook de schijf op fouten gecontroleerd, maar die waren er niet (windows ingebouwde tool). Als laatste heb ik nog de webclient service uitgezet (stond in andere topic).

Nu start het systeem weer helemaal goed op! Ik hoop dat het zo blijft werken. Alleen nog de volgende vragen:

Waar wordt die webclient service voor gebruikt?
Waarvoor dienen de bestanden in de prefetch map?

Verwijderd

Dat kan je met google toch best vinden? :)
Pagina: 1