Toon posts:

[XP] Windows blijft hangen tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP SP1 build 2600
AMD Athlon64 3000+
MSI K8T800
1024 MB
2x Maxtor 200 GB
Asus Radeon 9600 XT

De compuer van mijn vader blijft sinds vandaag hangen wanneer je hem opstart.
Alles gaat goed, tot het moment waarop het windowslogo met het balkje komt. In dit scherm blijft de computer hangen.
Het eerste wat ik probeerde was de laatst werkende configuratie; ook bij deze bleef hij op hetzelfde moment hangen.
Het volgende was de Active Directory terugzetten ofzo, werkte ook niet. Ik kreeg een blauw scherm waar stond dat de computer in de veilige modug opgestart werd om de active directory terug te zetten. na deze melding gebeurt er niets meer.
In veilige modus start de computer btw ook niet goed op, ook hier blijft hij hangen.

Windows XP repareren werkt ook niet.
Ik heb geprobeerd het proces agp440 te disabelen, maar dit werkte niet omdat het register volgens mij corrupt is.
Toen ik chkdsk -r probeerde, kwam de melding dat het volume een of meer onherstelbare fouten heeft.

Ik heb echt geen idee wat er nu mis is en of het gemaakt kan worden.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
kijk eens met een tooltje van je hdd fabrikant of de hdd nog goed is
memtest kan je ook nog uitvoeren om je geheugen te testen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n diagnostic tool van maxtor, maar wanneer ik de computer met deze opstart, krijg ik de foutmelding "Cannot load DOS. Any key to retry"

Wat gaat hier fout?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
dat tooltje moet je waarschijnlijk met dos starten probeer het tooltje eens op een opstart floppy te kopieren

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

heb je toevallig deamon-tools geinstalleerd? ik weet niet of je er wat aan hebt, maar het zou misschien kunnen dat je er wat aan hebt.. Ik weet dat als je de driver(sptd.dll) uitzet je weer goed kan opstarten. mischien heb je er wat aan misschien niet.. succes

Verwijderd

Topicstarter
Memtest is nu klaar zonder een fout.
De tool van maxtor kan ik nu wel opstarten, maar wanneer hij gaat scannen naar devices, wat tot een minuut kan duren, komt hij vast te hangen, er worden geen devices weergegeven en je kan niets meer doen.

Er stond geen deamon tools op die computer.

Er is dus waar schijnlijk iets mis met de harde schijf, maar is er een manier waarbij de data gered kan worden?

edit:
Met Damn Small Linux kan ik de computer opstarten.
De veilige modus werkt idd ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 16:56 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Active Directory Services Restore Mode zou je een foutmelding moeten hebben gekregen. Die optie is voor domaincontrollers. XP kan dat niet zijn. Gewone veilige modus werkt dus ook niet meer?

Misschien zou je eens een BartPE of Linux livecd kunnen proberen. Of een andere harddisk windows installeren cq de schijf in een andere pc erbij hangen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn harde schijf met XP in de computer inplug, en ik wil de computer opstarten, krijg ik de foutmelding Boot Failure, insert bootflop,

De schijf waar mijn XP op staat is een ide-schijf, de computer van mijn vader heeft 2 s-ataschijven. Die s-ataschijven had ik eruitgeplugd en mijn eigen schijf had ik ingeplugd op de eerste ide-aansluiting, die van de normale dvd-speler. Volgens mij is dat ook de master en was dat dus de goede volgorde, maar toch deze foutmelding.
Heeft dit te maken met het probleem waarom de computer in het algemeen niet opstart, of heb ik de schijf er toch verkeerd in gedaan?
Pagina: 1