Simpele doch goede optische muis

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn Logitech instapmodel optical mouse is overleden, dus ik heb een nieuwe gekocht. Een Microsoft basic optical mouse in dit geval. De Logitech die ik eerst had deed het op het muismatje (met foto, dus oneffen) wat ik heb prima en op het houten bureaublad slecht. De Microsoft doet het op beide slecht blijkt. (verspringt enzo) Nu zoek ik eigenlijk een simpele optische muis die het wel gewoon doet op een wat minder effen oppervlak.

Logitech heeft de RX300, deze is 800dpi en kost bij een aantal webshops maar 10 euro. Wat ik er van begrijp gebruikt deze muis technologie welke is afgeleid van duurdere mx modellen en is dit een model voor de OEM markt. Nu zegt die 800dpi me helemaal niks want bij instapmodellen staat geen dpi vermeld. Iig, wat ik dus zoek is gewoon een degelijke muis voor office gebruik die het doet op slechte oppervlakken. Is zo'n RX300 dan een goede koop of zijn er betere alternatieven denkbaar?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Een muis voor op slechte oppervlaktes zijn er niet in het budget model, zeker niet met infrarood.
Dan zal je naar een lasermuis moeten gaan denk ik...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn Logitech Click! doet het perfect op het houten bureau en op een licht reflecterende muismat met tekening hier. Ik weet niet of je er veel aan hebt want veel muizen zullen dit wel goed kunnen. Als je echt op zeker wil spelen moet je inderdaad voor een lasermuis gaan maar die zijn natuurlijk wel iets minder simpel en zeker minder budget.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hij is niet echt goedkoop maar kan je deze zeer zeker aan raden, de Logitech MX1000
pricewatch: Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse (Zwart)
http://www.logitech.com/i...,CRID=2135,CONTENTID=9043

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

mx310 Oem nemen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb gisteren een draadloze lasermuis van Trust gekocht bij CD-ROM-LAND, voor €24,95 geloof ik... ben er vooralsnog wel tevreden over :)

We are shaping the future

Verwijderd

Trust :X
MX310 van logitech doet het hier fantastisch, vooral die zijknopjes zijn handig om bijv.. van scherm naar scherm te springen (als je 1337 genoeg bent om dualscreen te hebben that is 8) ) en werkt lekker op een muismat met foto. Er zit ook een soortement alt+tab knopje op, die moet je heel snel disablen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Is dat alleen vanwege het "merkje" wat erop zit, of heb je concrete argumenten waarom die draadloze laser muis van 25 euro slecht is?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik gebruik hier 1 van Labtec.. ziet er goed uit en doet het perfect. Misschien iets voor jou?

http://www.labtec.com/ind.../EN,crid=29,contentid=625

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oke, het is me duidelijk dat ik geld moet uitgeven als ik echt een goede wil. Ik zal echter maandag Logitech nog wel even bellen voor wat info over die rx300, want ik wil dan weleens weten wat voor technologie deze gebruikt.

PS: Het klinkt misschien een beetje snobistisch, maar budgetmerken heb ik het mee gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door smvs op 23-04-2006 21:30 ]

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Erkens schreef op zondag 23 april 2006 @ 09:03:
[...]

Is dat alleen vanwege het "merkje" wat erop zit, of heb je concrete argumenten waarom die draadloze laser muis van 25 euro slecht is?
Ik ben nog geen Trust product tegengekomen dat net zo degelijk aanvoelt als Logitech producten. Alleen om die reden al kijk ik niet eens naar Trust. Dan liever een tientje meer.
Of ze ook daadwerkelijk slecht zijn weet ik niet.

Vaak willen mensen geen 60 euro neerleggen voor een goeie muis, maar zo'n muis gaat normaal gesproken dan ook veel langer mee dan een goedkopere.
Vergeet niet dat een muis van 60 euro die een jaar mee gaat, uiteindelijk goedkoper is dan een muis van 40 euro die een half jaar mee gaat :)

Verwijderd

Heb pas een Logitech 518mx gekocht, handige extra knoppen, ligt lekker in de hand, resolutie (dpi) is met 2 knopjes op de muis aan te passen (erg handig).

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Admiral Freebee schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:20:
Als je echt op zeker wil spelen moet je inderdaad voor een lasermuis gaan
Lasermuizen zoals de Logitech G5 en de Razer Copperhead werken anders lang niet op alle muismatten. Ik heb een Copperhead teruggebracht naar de winkel (o.a.) omdat hij het slecht deed op mijn favoriete muismat (Qpad).

Verwijderd

Oja, nog een tip, koop muis met draad, draadloos zuigt aarsch.
De hele tijd kloten met batterijen en vallende ontvangers.
Van draad heb je trouwens ook geen last ofzo.

• Alex)
Dat heet nou een oplader, oftewel dockingstation...

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54
Volgensmij zijn er niet al te veel goedkope muizen met 'n lader, laat staan een beetje fatsoenlijke accu - volgensmij heeft Bluecold toch echt wel 'n punt ;)

• Alex)
Nogmaals: ik heb niet te klagen over mijn Trust-muisje, heb er al een zaterdagmiddag en -avond heel leuk mee kunnen werken :)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Waar is de delete knop? O-)

[ Voor 92% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-04-2006 00:34 ]

Verwijderd

Ik zou je willen adviseren geen draadloze muis te nemen tenzij je het echt nodig hebt ivm kabellengte oid. De massatoename door batterijen is over het algemeen best fors.

Ik gebruik zelf trouwens een MX500 (thuis) en een MX610 (werk) en beide bevallen uitstekend.
Mocht je een wat goedkopere draadloze muis zoeken, dan is de LX500 nog wel een idee, maar
ik ben zelf iemand die liever wat meer geld uitgeeft aan een muis (MX500 is nu 3,5 jaar oud, still going strong :P ).

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:57:
Oja, nog een tip, koop muis met draad, draadloos zuigt aarsch.
De hele tijd kloten met batterijen en vallende ontvangers.
Van draad heb je trouwens ook geen last ofzo.
Ik heb een draadloze muis gekocht, juist omdat ik last van het draad had. Dat draad bleef bij mij altijd maar overal achter hangen. Dat was trouwens met een Logitech MX510. Ik heb nu een Logitech MX1000 en die werkt uitstekend. Door de oplader (dockingstation) hoef je er niet iedere keer nieuwe batterijen in te doen. Het opladen duurt ongeveer een uurtje en dan kan die er weer een week tegen aan. Het is wel zo dat deze muis niet op alle oppervlakken even lekker werkt. Ik heb gemerkt dat je muiscursor op het ene oppervlak veel sneller over je beeldscherm beweegt dan op een ander oppervlak. (Bureau vs rubber + stoffen muismat bijvoorbeeld.) Hier had ik met die MX510 geen last van.

Ook vind ik het niet erg dat de muis wat zwaarder is, dat vind ik lekkerder muizen. :P Maarja, smaken verschillen. Ik zou in ieder geval geen draadloze muizen uitsluiten, omdat veel mensen zeggen dat die slecht zijn. Ik zou echter wel uitkijken voor de goedkopere modellen met batterij. Die gaan meestal binnen zeer korte tijd kapot en hebben meestal een bereik van minder dan een halve meter. Met als resultaat een muis die de helft van de tijd niet of slecht reageert. (Mijn Logitech MX1000 doet het op een afstand van bijna 2 meter zelfs nog goed.)

[ Voor 3% gewijzigd door Rhannie op 25-04-2006 09:59 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Yorixz schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:37:
Volgensmij zijn er niet al te veel goedkope muizen met 'n lader, laat staan een beetje fatsoenlijke accu - volgensmij heeft Bluecold toch echt wel 'n punt ;)
Ik heb 1.5 jaar geleden voor 15 euro een Trust AMI Mouse 250SP Wireless Optical (wat een naam) gekocht.
Daar zaten destijds batterijtjes merk X bij, een laadstation en een adapter. Verder heeft het beestje 5 knoppen waarvan er 3 programmeerbaar zijn met de bijgeleverde software. En ik heb er absoluut niets over te klagen.
Hij muist prima, ligt goed in de hand en is makkelijk op te laden in het station.
De batterijen die erbij zaten gebruik ik nu nog steeds en na een volle dag gamen (10:30 - 2:00) werkt de muis nog steeds zoals het hoort. Dus het stroomverbruik valt me helemaal mee.
Dus Trust producten kunnen nog best wel behoorlijk zijn hoor :)
Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.

Maar oneffen oppervlakken? Een muismap is toch zo goed als altijd effen? Daar is zo'n ding toch onder andere voor? Ik heb net mijn Trust zitten testen op een DVD hoesje en daar doet hij het ook wel oké op. Hangt er een beetje van af hoe oneffen we praten denk ik :P Op de houten tafel doet hij het hier prima. Maar deze houten tafel is gewoon recht.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Paddixx schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:57:
Ik zou echter wel uitkijken voor de goedkopere modellen met batterij. Die gaan meestal binnen zeer korte tijd kapot en hebben meestal een bereik van minder dan een halve meter. Met als resultaat een muis die de helft van de tijd niet of slecht reageert. (Mijn Logitech MX1000 doet het op een afstand van bijna 2 meter zelfs nog goed.)
Ik heb dus een MX610 met twee penlites (!!) erin en dat is geen bagger-kwaliteit, hele fijne muis ondanks het gewicht. Ik zou wel hard weglopen voor draadloze muizen van Trust/Sweex/Qtec/Typhoon etc....

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:25:
[...]

Ik heb dus een MX610 met twee penlites (!!) erin en dat is geen bagger-kwaliteit, hele fijne muis ondanks het gewicht. Ik zou wel hard weglopen voor draadloze muizen van Trust/Sweex/Qtec/Typhoon etc....
Daarom staat er ook "Ik zou echter wel uitkijken voor de goedkopere modellen met batterij." Hiermee bedoel ik dus Trust, Sweex en andere goedkope merken. Logitech levert meestal gewoon spullen van goede kwaliteit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:26
De G1 van Logitech is een simpele doch goede optische muis.
En niet duur. :)

http://tweakers.net/pricewatch/125718

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koop niet de Logitech mx100 Deze is dan wel draadloos met ramplankje. Maar de oppervlakte contact is echt niet goed. Verspringt bij mij de hele tijd( kan ook zijn vanwege mijn niet al te goed geverfde bureau. allemaal stofdeeltjes in de verf).
Neem als je hem kan vinden de MX700. Ook thuis liggen. Heerlijk. Jammer genoeg niet van mijn pc maar de familiebak. Werkt prima op bijna alle ondergrondjes. Ligt echt lekker in de hand. Genoeg knopppen om soms verdwaald te raken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Voor het meest simpele en oerdegelijke muisje, neem gewoon microsofts optical mouse. Heb er hier 2 liggen, ze liggen goed in de hand, rijden op gelijk welke ondergrond, en zijn niet kapot te krijgen. Die beneden heeft een val van 80cm op steen overleeft, evenals een kopje koffie zonder dat er iets aan is.
(dacht wel dat ze alleen in met-draad uitvoering zijn, de draadloze zijn ietsje duurder)
Pagina: 1