Ik heb onlangs een Areca ARC-1220 kaart gekocht en ik heb daar een 100% reproduceerbaar probleem mee wat niet zozeer door de Areca wordt veroorzaakt, maar ik hoop dat jullie er eerder van hebben gehoord en me kunnen helpen.
Ik heb een prima werkende PC (mainboard Asus A8N32 SLI-deluxe, Athlon 64X2 4200, 4 Gb geheugen, 600W Enermax voeding, WinXP Pro, Maxtor 250Gb PATA HD als opstart). Als ik de Areca kaart installeer zonder er HD's aan te hangen werkt de PC nog steeds OK, de kaart wordt herkend, driver kan geinstalleerd worden etc. Als ik de PC uitzet en een HD aan de kaart koppel en GEEN raidset aanmaak is er nog niets aan de hand, maar op het moment dat ik met één of meer eraan gekoppelde HD's (Maxtor Diamondmax 10 300Gb SATA, één tot zes stuks) een raidset aanmaak (maakt niet uit welke soort raidset) dan klapt Windows eruit vlak na het opstarten met de 0X000000A5 fout, incompatibel ACPI.
Ik heb al geprobeerd ZONDER dat het hielp:
De BIOS en firmware geupdate naar de laatste versies (van mainboard en RAIDcard)
Ander merk HD's (Seagate Barracuda 7200.7 120Gb SATA, tweemaal)
WinXP Pro opnieuw geinstalleerd (3x)
Andere opstartschijf en daarop WinXP home geinstalleerd
de schijven aan de ingebouwde nVidia raidcontroller gehangen
de schijven aan een Highpoint 2320 (PCIe x4) controller gehangen
de schijven aan een Promise Fasttrack S150 SX4 (PCI) controller gehangen
Geheugen uitgewisseld en getest
WinXP geinstalleerd zonder ACPI (werkt niet, geeft 0X00000050 Pagefault in nonpaged area fout))
en alle mogelijke combinaties van bovenstaande.
Ik heb tips opgevolgd van de Microsoft support site, van GoT, via Google etc.
Ik heb een support mail gestuurd naar Asus, Promise, Areca en Highpoint, maar krijg de standaard antwoorden van Windows opnieuw installeren etc, wat ik intussen al vier keer heb gedaan (en van Highpoint na twee weken nog geen antwoord)
Samenvatting: zolang er geen RAIDset is aangemaakt in de PC werkt alles OK, zogauw er op welke manier dan ook een RAIDset wordt aangemaakt klapt WXP eruit met de ACPI fout.
Ik weet het niet meer, ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
Lex Verhoeven
Ik heb een prima werkende PC (mainboard Asus A8N32 SLI-deluxe, Athlon 64X2 4200, 4 Gb geheugen, 600W Enermax voeding, WinXP Pro, Maxtor 250Gb PATA HD als opstart). Als ik de Areca kaart installeer zonder er HD's aan te hangen werkt de PC nog steeds OK, de kaart wordt herkend, driver kan geinstalleerd worden etc. Als ik de PC uitzet en een HD aan de kaart koppel en GEEN raidset aanmaak is er nog niets aan de hand, maar op het moment dat ik met één of meer eraan gekoppelde HD's (Maxtor Diamondmax 10 300Gb SATA, één tot zes stuks) een raidset aanmaak (maakt niet uit welke soort raidset) dan klapt Windows eruit vlak na het opstarten met de 0X000000A5 fout, incompatibel ACPI.
Ik heb al geprobeerd ZONDER dat het hielp:
De BIOS en firmware geupdate naar de laatste versies (van mainboard en RAIDcard)
Ander merk HD's (Seagate Barracuda 7200.7 120Gb SATA, tweemaal)
WinXP Pro opnieuw geinstalleerd (3x)
Andere opstartschijf en daarop WinXP home geinstalleerd
de schijven aan de ingebouwde nVidia raidcontroller gehangen
de schijven aan een Highpoint 2320 (PCIe x4) controller gehangen
de schijven aan een Promise Fasttrack S150 SX4 (PCI) controller gehangen
Geheugen uitgewisseld en getest
WinXP geinstalleerd zonder ACPI (werkt niet, geeft 0X00000050 Pagefault in nonpaged area fout))
en alle mogelijke combinaties van bovenstaande.
Ik heb tips opgevolgd van de Microsoft support site, van GoT, via Google etc.
Ik heb een support mail gestuurd naar Asus, Promise, Areca en Highpoint, maar krijg de standaard antwoorden van Windows opnieuw installeren etc, wat ik intussen al vier keer heb gedaan (en van Highpoint na twee weken nog geen antwoord)
Samenvatting: zolang er geen RAIDset is aangemaakt in de PC werkt alles OK, zogauw er op welke manier dan ook een RAIDset wordt aangemaakt klapt WXP eruit met de ACPI fout.
Ik weet het niet meer, ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
Lex Verhoeven