Toon posts:

FTP server niet bereikbaar met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XP probleem.

Ik heb een FTP (PC1) server (draait op XP) achter een router staan (sitecom WL521) , deze router is verbonden met het internet middels een los ADSL modem.
Achter deze router zit nog een PC (PC2) met XP erop.

Als ik de FTP server wil bereiken met PC2 dan lukt dat, alles werkt goed. Ik kan inloggen files up- en downloaden. Met password of zonder , alles lukt.

Als ik de FTP server wil bereiken vanaf een PC op het internet dan lukt dit ook, als het maar geen PC is met XP.

Ik heb alles een vast IP nummer gegeven, geen DHCP.

Wie kan me een hint geven, want ik weet echt niet waar ik het moet zoeken. Zit het nu in de router, de FTP server (PC1) of in de PC waarmee ik toegang probeer te krijgen tot de server (PC2)

Voor alle duidelijkheid PC2 is een portable PC en deze PC heb ik ook gebruikt om toegang tot de FTP server te verkrijgen vanaf het internet. ( Dit lukt dus niet, en het lag niet aan de internetverbinding zelf, die werkte)

Groeten,

Peter

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je wel een port open gezet in je router?
Port 21 moet dan wel gemapped zijn in je nat tabel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn router port 20 en 21 vrij gezet.

Het werkt ook, als ik maar geen PC gebruik met XP erop. Met een Windows 98 of windows Me werkt het prima, ook vanaf het internet.

Het vreemde is dan weer echter dat mijn portable PC welke achter de router staat het wel doet met XP.

Wie het eens wilt proberen:

ftp://82.169.252.79

anonymous aanmelden

Je kan files plaatsen, lezen en wissen.
Ik heb nu de snelheid op 32kBit/sec gezet. (gebruik dus kleine files)
pingen dat lukt niet. (ook niet als ik de server wel kan bereiken)

Als je de ftp server wilt aanspreken kan het even duren voordat ie opstart, ik weet ook niet waarom dat is, er is geen slaapstand geactiveerd de drives blijven continu draaien.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu zaterdag nacht 02:29 en ik heb het gevonden.

Nadat ik het heb gevonden heb ik echter ook (met de juiste zoekwoorden) ontdekt dat dit probleem al op deze site is beschreven.

Het heeft me nu veel tijd gekost.

De oplossing is het volgende:

In Xp in I-browser IE extra>internetopties> geavanceerd> moet passive FTP uitgezet worden.
Ik heb dit gevonden met de Trial and Error methode.

Maar kan iemand mij zeggen wat deze instelling nu eigenlijk inhoud ?
Ik kan me er wel wat bij voorstellen maar ik ben geen expert.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-04 13:57
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:33:
Het is nu zaterdag nacht 02:29 en ik heb het gevonden.

Nadat ik het heb gevonden heb ik echter ook (met de juiste zoekwoorden) ontdekt dat dit probleem al op deze site is beschreven.

Het heeft me nu veel tijd gekost.

De oplossing is het volgende:

In Xp in I-browser IE extra>internetopties> geavanceerd> moet passive FTP uitgezet worden.
Ik heb dit gevonden met de Trial and Error methode.

Maar kan iemand mij zeggen wat deze instelling nu eigenlijk inhoud ?
Ik kan me er wel wat bij voorstellen maar ik ben geen expert.
Het ligt aan Active / Passive. Een goede en uitgebreide beschrijving vind je hier:
http://slacksite.com/other/ftp.html