RGB/Component switch/dilemma's --> kwaliteitsverlies?

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:13
Geachte tweakers,

Met de opkomst van allerlei verschillende multimedia devices loopt iedere tweakers tegen het kabel probleem aan. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, hier de opbouw van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://genenetworks.biol.rug.nl/ejb/weblog/fotos/fotos/multimedia.jpg

Ik heb op dit moment een gehackte xbox die middels 2 kabels met hetzij de TV (via RGB) of via de HighDef kabel (via component) de beamer aanstuurt.

Dit switchen van kabels alleen al is ergerlijk genoeg. Tijdens een zoektocht op internet vond ik een scart naar component kabel, dit in combinatie met een component switch --> perfect!
Alleen had ik beter mijn huiswerk kunnen doen, component!=RGB, de verbinding XBOX high def - convertor - beamer werkte goed, maar naar de TV natuurlijk helemaal niet 8)7.

Ok, leermoment. Hopelijk snap ik het nu beter. Ik denk erover om een digitale decoder van @home te kopen, zodat ik die via RGB naar de TV en/of beamer kan schakelen. In de toekomst misschien nog een extra dvd speler via RGB en component. Nu heb ik 1 convertor, ik zou er 1tje tussen kunnen koppelen. Plus een klein convertortje om een RGB signaal naar een VGA ingang om te zetten. ( ik wil niet nog een kabel voor RGB naar de beamer leggen. En dan misschien het component signaal voor de TV omzetten naar een RGB signaal middels een convertor(bovenste product).

Maar goed, dan praten we wel over de volgende verbindingen:

XBOX high def comp - component/RGB input switch -- component/RGB output switch -- videoconvertor -- TV RGB...
Zullen deze omzettingen destraseuse gevolgen hebben voor het uiteindelijke resultaat? En heeft iemand nog aan/opmerkingen wat betreft mijn (toekomstige) setup?