Hallo :)!
Ik probeer libjpeg te gebruiken in een programma, maar zodra ik dit programma probeer te compilen (met make), krijg ik dit:
En nog veel meer undefined references.
Dit is op zowel SUSE als gentoo. Een vriend van mij heeft het geprobeerd op Fedora, en daar werkt het wel.
Libjpeg is geïnstalleerd, hij kan de header vinden, maar hij snapt de functies gewoon niet ofzo
.
Google snapt er ook niks van, dan zeggen ze 'zet -ljpeg achter de c++', maar dat staat er al (zoals je ziet).
WIe o wie kan mij helpen
?
Ik probeer libjpeg te gebruiken in een programma, maar zodra ik dit programma probeer te compilen (met make), krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| xin-evil@xept ~/aibo/aibo/src/vision $ make c++ -o Vision jpegread.o image.o ../common/log.o ../common/config.o settings.o ../common/cmath.o ball.o main.o -ljpeg -L/usr/lib jpegread.o: In function `jpegwrite(char*, int, int, int, unsigned char*, J_COLOR_SPACE)': /home/xin-evil/aibo/aibo/src/vision/jpegread.cpp:73: undefined reference to `jpeg_std_error(jpeg_error_mgr*)' /home/xin-evil/aibo/aibo/src/vision/jpegread.cpp:74: undefined reference to `jpeg_CreateCompress(jpeg_compress_struct*, int, unsigned)' /home/xin-evil/aibo/aibo/src/vision/jpegread.cpp:75: undefined reference to `jpeg_stdio_dest(jpeg_compress_struct*, _IO_FILE*)' /home/xin-evil/aibo/aibo/src/vision/jpegread.cpp:81: undefined reference to `jpeg_set_defaults(jpeg_compress_struct*)' |
En nog veel meer undefined references.
Dit is op zowel SUSE als gentoo. Een vriend van mij heeft het geprobeerd op Fedora, en daar werkt het wel.
Libjpeg is geïnstalleerd, hij kan de header vinden, maar hij snapt de functies gewoon niet ofzo
Google snapt er ook niks van, dan zeggen ze 'zet -ljpeg achter de c++', maar dat staat er al (zoals je ziet).
WIe o wie kan mij helpen