Toon posts:

Asus a8n-SLI Premium - wat is er stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
A8n-Sli Premium Bios 1011.006
Thermaltake Silent Purepower 520W zwart BlueLED *POWER-Station*
Amd X2 - 4800+
Corsair 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 TwinX
XFX Videokaart PCI-e GeForce 7800GTX XXX 256MB 2xDVI/VIVO
Samsung Dvd -/+ 16x fikker.
MS. Natural Ergonomic Keyboard 4000 -USB

VOLTAGES:

Vcore1: 1.34v
Vcore2: 0.00v
+3.3v: 3.30v
+5v: 4.92v
+12v: 11.84v
-12v: -1.83
-5v: -8.78
+5v: 4.76
Vbat: 3.14

Eigelijk is de rest niet van toepassing omdat ik dat er al uit heb getrokken.

Verhaaltje:
Begon Bsods te geven onder winxp sp2 (blue screens)
met heel vaak de melding STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)
"MACHINE_CHECK_EXCEPTION"
met de melding dat het ofwel me cpu is ofwel me ram ofwel me videokaart ofwel me mobo.
Ook een paar keer dat het een driver probleem zou zijn.
Maar wat ik ook probeerde nieuwe bios, drivers het hield niet op.
Het gebeurde vooral vaak bij het branden van dvd's
ik dacht aan mijn dvd fikker maar gelukkig (niet dus) is die kapot gegaan en kocht ik direct de huidige samsung. Helaas bleef het probleem en lach het dus niet aan een stukgaande brander.
Toen heb ik alles er uit getrokken op 1 ding na mijn dvd brander omdat ik daar Memtest86+ 1.65 vanaf moest starten.
Maar buitenom dat Memtest geen errors gaf op mijn geheugen, blijft hij vastlopen. ook tijdens de test.
Soms na 5 minuten soms na 5 uur +
echt alles aan extra hardware is er uit...
ik weet het niet meer.
Het enige wat ik kan bedenken is mijn moederbord en dan iets richting de IDE of naja zomaar iets..
of me cpu maar naja ik heb eigelijk nog nooit meegemaakt dat een cpu een beetje stuk is, alleen maar doorgebrande of gewoon helemaal niet werkende cpu's
Het lastige is dus er achter te komen wat het is en helemaal dan om het zo maar op te sturen voor garantie aangezien je de vastloper niet echt kan forceren, en ik dus niet nu al kan zeggen: DAT IS STUK!.
Ik hoop dat jullie allen met iets komen wat ik over het hoofd heb gezien om het zo te proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 03:19 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe zijn je stroomlijnen van de voeding?
Welk merk is het?

Heb deze trouwens al door gelezen?
PMG Beleid

[ Voor 45% gewijzigd door ShellGhost op 22-04-2006 18:31 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wat voor hd heb je

en wat je zou kunnen proberen is hem aan te sluiten op de extra sata controller omdat dat nforce krot ZUIGT was bij mij het probleem. had het ook met een asus a8nsli.-

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:28:
Hoe zijn je stroomlijnen van de voeding?
Welk merk is het?

Heb deze trouwens al door gelezen?
PMG Beleid
Thermaltake Silent Purepower 520W zwart BlueLED *POWER-Station*
die heb ik ... kan nu niet kijken omdat ik dit op een pc van een maat van me schrijf, maar dat ik keek waren alle waardes prima.

en ja dat heb ik gelezen. het is opzich wel een vrij uniek probleem iig niet iets dat ik hier zo kon terugvinden.

Verwijderd

Topicstarter
DECOY88 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:33:
wat voor hd heb je

en wat je zou kunnen proberen is hem aan te sluiten op de extra sata controller omdat dat nforce krot ZUIGT was bij mij het probleem. had het ook met een asus a8nsli.-
Als je goed heb gelezen dan zie je dat het probleem er al is zonder een hd eraan...
dus ik denk dat je vraag niet van toepassing is op mijn probleem

• ShellGhost
Heb je de mogelijkheid om een andere cpu eens te proberen??
Je weet maar nooit en op die manier kan je alles uit sluiten...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hoe kon je xp opstarten zonder hd? dat wil ik ook

maar wat voor hd heb je erin

[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 22-04-2006 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:41:
Heb je de mogelijkheid om een andere cpu eens te proberen??
Je weet maar nooit en op die manier kan je alles uit sluiten...
Helaas heb ik die mogelijkheid niet.... anders had ik het direct gedaan ook in mijn directe omgeving is er nog niemand met 939.
Bummer.

Verwijderd

Topicstarter
DECOY88 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:44:

[quote]
Toen heb ik alles er uit getrokken op 1 ding na mijn dvd brander omdat ik daar Memtest86+ 1.65 vanaf moest starten.[/quote[

Lezen blijkt nog steeds moeilijk te zijn. ik ben hier serieus op zoek naar een oplossing niet naar mensen die even grappig denken te zijn. daar zijn andere forums voor.

• ShellGhost
DECOY88 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:44:

Er staat niet in dat hij XP heeft geboot, maar Memtest van een cd...
En dat kan zonder hdd. :)

• ShellGhost
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:45:
[...]

Helaas heb ik die mogelijkheid niet.... anders had ik het direct gedaan ook in mijn directe omgeving is er nog niemand met 939.
Bummer.
Andere voeding geprobeerd?
Misschien kan je die van je maat even proberen...

Verwijderd

edit:
verwijderd omdat mijn post antwoord gaf op een vraag die niet gesteld is....... DoH

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:49:
[...]

Andere voeding geprobeerd?
Misschien kan je die van je maat even proberen...
Maar als alle lijnen goed zijn dan zou het toch niet het probleem zijn?
en die voeding hier is maar een 300w en zonder 24pins... tis een p4 hiero van 3 jaar oud dus dat gaat hem ook niet worden...

Waarom denk je dat het de voeding is.. niet dat ik je ongelijk wil geven maar vraag me af waarom?
ik denk zelf namelijk dat er iets in het mobo gewoon niet goed is.

ik ga zo naar huis en check dan nog maals alle voedings, waardes en dan komt ik er weer op terug.

Verwijderd

Topicstarter
Nou vanaf me eigen pc ... waardes zijn goed...
weet niet hoelang ie nu gaat draaien ... iemand mischien eeen goeie tress test in de aanbieding?
dan kan ik het mischien forceren... heb alleen nu me intel 1000gt erin en me raptors op de nvidia sata in raid 0
dus mischien dat ik toch onder windows duidelijker kan forceren wat er aan de hand is... voor shellghost... wil je de waardes nog hebben van me voeding? meld dan ff via wel proggie je die wilt...
dan geef ik je ze mocht je ze nog willen

• ShellGhost
Het beste is via een multi meter.
Die is het meest precies....

Je zou Sisoft Sandra burn-in test aan kunnen zetten...
Die belast je pc wel, of Pi-fast, te vinden in de meuktracker....

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:24:

ja zon mooi ding heb ik hier niet... maar ik kan toch een proggie downen die dat meet?
als je dat zou willen noem je favo maar dan install ik die..
ga nu bijde stressers downen en ff kijken
tnx ik hou je op de hoogte

• ShellGhost
Volgens mij staat het ook in Sandra, maar zeker weten doe ik het.
Anders wel in je bios....

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:29:
Volgens mij staat het ook in Sandra, maar zeker weten doe ik het.
Anders wel in je bios....
idd maar hij is nu aan het burnin testen en de 1e keer ging ie al prima....
hij is nu bij 2e keer.. (alle voltages zijn prima volgens sandra).
toen ik thuis kwam was ie ook niet vastgelopen... en weet je het enige wat ik veranderd heb ik dat ik dat mooie nieuwe keyboard er uit heb geplugged... heb nu ook voor de zekerheid even een ander keyboard aangesloten... gewoon via de ps/2 ingang...
kan me bijna niet voorstellen dat dat het is... maar als ie vastgelopen was onder memtest dan brande alle lampjes van dat keyboard en deed ie vervolgens ook niks meer... ook reageerde de lampjes ten tijde van de test niet op mijn toetsen (numlock etc.) verder dee hij het nog wel... heb zelf als een keer gehad dat ze wel alle 3 brande . ik kreeg ze ook niet uit met de bijbehorende keys ,maar memtest reageerde nog wel op de bijbehorende toetsen...
kan het me dus echt niet voorstellen maar mischien conflicteerd me usb keyboard wel op iets ofzo?
naja de toekomst zal het leren... eerst maar ff afwachten wat ie doet met die test...
daarna ga ik voorzichtig ,maarr wat branden op elcheapos ....
kijken wat ie doet.... wederom ik hou je op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:24:

ik kan pi-fast niet vinden... weet je zeker dat het zo heet en zo gezocht moet worden?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas probleem niet opgelost wederom tijdens het branden...
Hardware failure: replace failed component

Thank you for submitting an error report.

Problem description

The error was caused by an unrecoverable hardware error which forced the operating system to stop functioning.

Although we know the problem is caused by a hardware component, unfortunately the error report does not contain enough information to tell us the specific component. More than likely the problem is being caused by problems with one or more of the following computer components:

* Random Access Memory (RAM)
* System board
* Central Processing Unit (CPU)
* Power supply

na een reboot kreeg ik deze melding. (via crash reporter)

Verwijderd

STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)
"MACHINE_CHECK_EXCEPTION"
is een enorme rot fout, omdat het heel moeilijk te achterhalen is waar die vandaan komt (dat wist jij intussen ook wel denk ik :p)

windows support zegt er het volgende van:
Oorzaak

Dit probleem treedt op omdat de processor een onherstelbare hardwarefout heeft gedetecteerd en deze doorgeeft aan Windows XP. Hiervoor wordt de MCE-functie (Machine Check Exception) gebruikt van Pentium-processoren of MCA-functie (Machine Check Architecture) van sommige Pentium Pro-processoren. Deze fout kan worden veroorzaakt door:
• systeembusfouten;
• geheugenfouten die pariteit of ECC-problemen (Error Correction Code) hebben;
• cachefouten in de processor of hardware;
• TLB-fouten (Translation Lookaside Buffers) in de processor;
• andere bekende hardwareproblemen die speciefiek zijn voor bepaalde CPU-leveranciers;
• bekende hardwareproblemen die specifiek zijn voor bepaalde leveranciers.

Status

Dit gedrag is inherent aan het ontwerp van het product.

Meer informatie

Een MCE treedt op wanneer Windows XP en het hardwareplatform een bepaalde hardwarefout niet kunnen herstellen, waardoor het systeem niet correct en betrouwbaar meer functioneert. Een preciezere diagnose van MCE's is moeilijk en er is geen algemene oplossing. Neem contact op met de hardwarefabrikant of een hardwaretechnicus voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

MCE's treden vaak op onder de volgende omstandigheden:
• De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt.
• Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.
• Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.
• Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.

Opmerking: de hardware ondersteunt wellicht extra functies voor foutregistratie die de MCE registreert en een specifiekere oplossing geeft.
het enige wat ik kan suggereren is een voor een je computer onderdelen vervangen om te kijken bij welk onderdeel de fout ligt, maar dat lukt alleen als je een back up hebt van alle onderdelen....
Pagina: 1