In m'n HP Netserver LH4 zitten twee (van max vier) CPU's. Voor de CPUs hangt een rekje met de CPU fan.Hier kan ook een tweede bij in om vier CPU's koel te houden.
Uiteraard moet de fan aangesloten worden. Hier ligt mijn probleem.
Ik kan nergens (op het bord en in documenten) de CPU fan connector vinden.
Daarom heb ik de stekker op de connector onder het rekje gedrukt (lijkt op een fan connector, maar is dubbel zo breed). De fan gaat keurig netjes draaien. Het display van de server geeft echter een CPU fan error, 'CPU fan 1 is too low, RPM=0'.
Ik heb geprobeerd om de stekker op de bovenste drie pinnetjes zowel als op de onderste drie pinnetjes te drukken. Ook heb ik het geprobeerd met een tweede fan, zodat alle zes pinnetjes gebruikt worden.
In alle gevallen gaat/gaan de fan(s) draaien, maar blijft de fan error komen.
Voor de rest kan ik nergens een geschikte connector vinden.
Een fotootje

En wat dichterbij

Weet iemand hoe het aangesloten dient te worden?
Uiteraard moet de fan aangesloten worden. Hier ligt mijn probleem.
Ik kan nergens (op het bord en in documenten) de CPU fan connector vinden.
Daarom heb ik de stekker op de connector onder het rekje gedrukt (lijkt op een fan connector, maar is dubbel zo breed). De fan gaat keurig netjes draaien. Het display van de server geeft echter een CPU fan error, 'CPU fan 1 is too low, RPM=0'.
Ik heb geprobeerd om de stekker op de bovenste drie pinnetjes zowel als op de onderste drie pinnetjes te drukken. Ook heb ik het geprobeerd met een tweede fan, zodat alle zes pinnetjes gebruikt worden.
In alle gevallen gaat/gaan de fan(s) draaien, maar blijft de fan error komen.
Voor de rest kan ik nergens een geschikte connector vinden.
Een fotootje
En wat dichterbij
Weet iemand hoe het aangesloten dient te worden?
Infinitus est numerus stultorum