Toon posts:

Ghost 2003 & windows XP - freeze on start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net een vaio laptop gekocht, zo'n irritante pre-install met een verborgen recovery harddisk. Ik zou hem graag willen installen met de progs die ik gebruik en dan een ghostje maken van mijn c:\ drive. Ik gebruik ghost 2003, en xp sp2. Het gaat al fout voor ik begin:

- heb een booteable cd gemaakt (heb geen floppy drive)
- deze start in dos
- als ik dan ghost.exe type komt ie niet verder dan het startup scherm.. een complete freeze voor ik in de menu's kom en ik kan alleen alt, ctrl, deleten.

iemand een idee?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07 16:01
Probeer eens een andere versie van ghost ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zit er een sata harddisk in?
Zo ja, dan eerst alle updates van ghost binnen halen voordat je een boot cd aanmaakt.
De geupdate drivers zijn vele malen beter dan de standaard versie.

Verwijderd

Wat ik zou doen is een ghost cd aanmaken via de ghost utilities. Op een gegeven moment kan je nog wat extra opties kiezen, daar moet je even de drivers van je I/O controller toevoegen. Volgens mij 'freezed' je pc nl. omdat hij de juiste drivers niet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
al opgelost.. het was inderdaad de ghost versie.. had ghost 2003 en daarvan de ghost.exe.. heb een andere versie gedownload via bitorrent (erg slecht ja, maar dan had mijn eigen versie maar moeten werken).. en de ghost.exe daarvan werkte ok..

direct van bootcd, niet via win shell.

slotje.