Ik wil m'n laptop waarschijnlijk voortaan gaan gebruiken als m'n primaire PC, omdat het energieverbruik van mijn laptop bijna één derde is van mijn huidige "gewone" PC. Het enige waar ik me aan stoor is dat ik nu eerst het LCD-scherm moet openklappen om het aan knopje in te drukken, terwijl ik een 19" TFT erop aangesloten heb
In het BIOS heb ik een functie gevonden "Wake up by USB device", dus ik vroeg me af of er USB aan/uit knopjes waren, of hoe je deze zelf kan bouwen
Wake up by usb device betekent dat om het even welk usb device dat signalen naar je pc stuurt deze _uit standby_ haalt. Een muis oid moet dus volstaan
, maar dan mag je je laptop enkel in standby/hibernation zetten.
Overgiens twijfel ik wel of dat zomaar gaat lukken: bij laptops heb je meestal zo'n schakelaartje dat voelt wanner je scherm dicht is. Dat zet meestal de backlight van je lcd/tft uit, maar geeft ook het signaal voor power-off of standby. Je zal bios en os er dus ook nog van oevrtuigen dat dat knopje enkel je scherm uitzet...
Overgiens twijfel ik wel of dat zomaar gaat lukken: bij laptops heb je meestal zo'n schakelaartje dat voelt wanner je scherm dicht is. Dat zet meestal de backlight van je lcd/tft uit, maar geeft ook het signaal voor power-off of standby. Je zal bios en os er dus ook nog van oevrtuigen dat dat knopje enkel je scherm uitzet...
http://www.welovemacs.com/usb-key-bt.html
Voor de mac heb je wel al zoiets..
Verder p0wnded google natuurlijk
http://www.google.nl/sear...usb+on%2Foff+switch&meta=
Hier een interessant draadje over 't zelfde probleem: http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=29432
Voor de mac heb je wel al zoiets..
Verder p0wnded google natuurlijk
Hier een interessant draadje over 't zelfde probleem: http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=29432
[ Voor 26% gewijzigd door hankleppe op 22-04-2006 15:33 ]
<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen
Heb ook eens gelezen dat iemand z'n scherm kapot was omdat hij het dichtgeklapt had terwijl z'n laptop bezig was met video decoden, door de warmte... dus denk dat het niet zo'n goed idee is om je laptop te laten draaien met het scherm dichtgeklapt
docking-station met coolers zal wel voldoenFrigolamptje schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:32:
Heb ook eens gelezen dat iemand z'n scherm kapot was omdat hij het dichtgeklapt had terwijl z'n laptop bezig was met video decoden, door de warmte... dus denk dat het niet zo'n goed idee is om je laptop te laten draaien met het scherm dichtgeklapt
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Als je in het configuratiescherm, bij energiebeheer het tabje geavanceerd aanklikt zie je het onderwerp energieknoppen en de bovenste kun je mee instellen wat er gebeurd als je het scherm dichtklapt
-
[ Voor 100% gewijzigd door hankleppe op 12-05-2006 15:34 ]
<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen
Dat hangt ook weer helemaal af van de notebook die je hebt.Frigolamptje schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:32:
heel stom idee misschien. maar een aantal laptops die ik heb gehad kon je het scherm gewoon er af halen (sommige met 'klik' mechanisme, andere met schroeven). maar dan is het hele probleem toch opgelost? of wil je hem wel af en toe meenemen?
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Idd, welke flaptop heb je:? Voor Dell's zijn nl gewoon docks te krijgen die een aan-uit knop hebben, dus kunnen doet het zeker 
Wat overigens ook gewoon werkt: Als je er thuis mee werkt, gewoon je accu uit je laptop halen en het ding aan een trafo hangen. Bij shutdown pc gewoon uitzetten en daarna stroom er af door een klikschakelaar op je verlengsnoer
Wat overigens ook gewoon werkt: Als je er thuis mee werkt, gewoon je accu uit je laptop halen en het ding aan een trafo hangen. Bij shutdown pc gewoon uitzetten en daarna stroom er af door een klikschakelaar op je verlengsnoer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1