Dooie pixel of vuil?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb sinds gisteren ineens last van een witte pixel bij het opnemen van films met m`n videocamera. Ik vraag me af of dit een dode pixel is? Het is ineens spontaan ontstaan, ik heb al geprobeerd de lens schoon te maken maar dit mocht niet baten. Ook met andere MiniDV tapes heb ik dit euvel. Ik zie het niet alleen in m`n opnames maar ook in m`n LCD schermpje dat 1 puntje helemaal wit is. Dit is zeer storend bij donkere opnames. Het gaat om de volgende video camera: Panasonic NV-GS250

Kan dit ook vuil zijn? Of is het een kapotte pixel? Ik heb iig nog wel garantie.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Als je het al schoon gemaakt hebt en het is nog steeds wit.......... Ja het is een dode pixel.

BTW wij hebben ook geen glazen bol om even op je schermpje te kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Sayko op 22-04-2006 15:01 ]

Verwijderd

We kunnen toch niet zo beoordelen of het vuil is? kun je niet wat screenshots posten?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
als je je opnames afspeelt op een andere apparaat. heb je dan ook een witte punt?

• Stephan Oudmaijer
Heheheh nee jullie hebben geen glazenbol, die heb ik al, daar zwemt alleen een vis in :-)

Zonder gekheid, ik dacht namelijk dat je meestal juist een zwart stipje krijgt ipv een witte...

Ik ga de tape nog eens afspelen op een andere camcorder...

iig bedankt zover... ik zal asap een screenie posten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een witte pixel kan ook. Bij digitale fotocamera's komt het wel eens voor en het noemt een hot pixel.

Verwijderd

Ik heb een domme pixel.
Als hij grijs moet zijn is hij groen. 8)7
maar niet in mijn camera(heb ik niet :P ) maar in mijn lcd .

Heb al vanalles geprobeerd maar tevergeefs

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 17:32 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
Vuil is zeer onwaarschijnlijk als het om een witte pixel gaat. Vuil blokkeert immers licht, waardoor de pixel zwart zou moeten zijn. Als je het echt zeker wil weten neem je een stukje op met de lenskap op de camera (of stop het ding in een donkere ruimte). Als het pixeltje dan ook wit is weet je zeker dat het een defect betreft. Met een afdruk waarop de pixel te zien is kun je als het goed is gewoon garantie claimen :)

Regeren is vooruitschuiven

• Stephan Oudmaijer
T-MOB schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:31:
Vuil is zeer onwaarschijnlijk als het om een witte pixel gaat. Vuil blokkeert immers licht, waardoor de pixel zwart zou moeten zijn. Als je het echt zeker wil weten neem je een stukje op met de lenskap op de camera (of stop het ding in een donkere ruimte). Als het pixeltje dan ook wit is weet je zeker dat het een defect betreft. Met een afdruk waarop de pixel te zien is kun je als het goed is gewoon garantie claimen :)
Dit is inderdaad ook het geval, garantie geval dus :-)
Pagina: 1