Streamen media gaat schokkerig

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R!K?
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02 23:07
hoi,

ik heb onlangs een WL-124 gekocht, na urenlang klieren heb ik deze draaiende gekregen op mijn AD-HOC wifi netwerk. maar tijdens het streamen van audio of video schokt deze om de zoveel minuten. de signal strenght is perfect, en de transfer speed 54mbit.

pc zelf: amd athlon 2600+, 512mb ram, 120gb hd, FX 5900XT.

ik zou niet weten waarom dit schokt, misschien omdat er te weinig geheugen in zit? aan het netwerk kan het niet liggen neem ik aan.

ik weet dat dit ook in het mobo of netwerk forum gepost kan worden maar kan niet helemaal beslissen.

MVG,

R van Duijn

i am the toast king whom rules over the moon!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Ik heb zelf mijn streaming server gewoon aan de utp kabel hangen, WiFi geeft inderdaad dan weleens problemen...

• R!K?
Ja, dat is nu het probleem. het is een sitecom wireless media player(wl-124) geen andere mogenlijkheid en persoonlijk vind ik draadloos gewoon heel mooi.
Moet ik nu de schokken voor lief nemen omdat ik wireless ga? Want dan gaan we een vriendelijke brief naar sitecom sturen.

• DeepFreeze.NL
R!K? schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:30:
Ja, dat is nu het probleem. het is een sitecom wireless media player(wl-124) geen andere mogenlijkheid en persoonlijk vind ik draadloos gewoon heel mooi.
Moet ik nu de schokken voor lief nemen omdat ik wireless ga? Want dan gaan we een vriendelijke brief naar sitecom sturen.
Het is en blijft gewoon zo dat dataverkeer door een kabel altijd beter / sneller / stabieler is. WiFi staat, naar mijn mening, nog een beetje in de kinderschoenen...Er zijn in de professionele hostingwereld dan ook geen enkele servers te vinden die dataverkeer d.m.v. WiFi hebben. Ook denk ik niet dat een brief naar Sitecom zal helpen. WiFi producten van een ander merk zullen hoogstwaarschijnlijk dezelfde problemen geven.

WiFi is inderdaad een mooie oplossing, maar dan alleen nog voor "simpel thuisgebruik" c.q. internetters / e-mailers.

Wat ik ook zou doen als ik jou was, dat is voor de zekerheid een UTP kabel ertussen doen om te testen. Dan weet je zeker of het aan je WiFi ligt.

Succes!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

heb zelf een us robotics router en pcmcia kaart in de laptop.. router staat boven en 2 verdiepingen lager kan ik nog gewoon divx, dvd's e.d streamen

Bedankt alvast

• DeepFreeze.NL
Welleweerd schreef op zondag 23 april 2006 @ 03:06:
heb zelf een us robotics router en pcmcia kaart in de laptop.. router staat boven en 2 verdiepingen lager kan ik nog gewoon divx, dvd's e.d streamen
Ik broadcast zelf en met WiFi kreeg ik problemen dat eens per 30 min ongeveer de verbinding bij de luisteraars gewoon wegviel. Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij alle WiFi producten is. Hij moet het even testen met een UTP kabel, dan kan je WiFi uitsluiten mochten de problemen er nog steeds zijn.

• DeepFreeze.NL
Wat je trouwens ook kunt proberen is DHCP uitschakelen en je PC een vast IP te geven...

• R!K?
zowel mijn pc als de wireles player hebben een vast ip. ook is er gespeeld met de AD-HOC channels helaas geen verschil, vanmiddag ga ik mijn laptop proberen te laten streamen want deze is een stuk sneller.

heb ook de sitecom support lijn gehad waar een 12 jarige wat op te lezen van ze beeldscherm, toen ik over een peer to peer netwerk begon haakte hij af:S.

als er iemand is die zegt je doet dit fout zeg het alsjeblieft nu want dat ding gaat terug naar de verkoper.

Verwijderd

Consider these limitations of ad-hoc mode WiFi wireless networking:

1. WiFi devices in ad hoc mode offer minimal security against unwanted incoming connections. For example, ad-hoc WiFi devices cannot disable SSID broadcast like infrastructure mode devices can. Attackers generally will have little difficulty connecting to your ad-hoc device if they get within signal range.

2. Signal strength indications accessible when connected in infrastructure mode will be unavailable to you in ad-hoc mode. Therefore, you will face some difficulty whenever re-positioning an ad-hoc device to achieve a better signal.

3. The WiFi networking standards (including 802.11g) require only that ad-hoc mode communication supports 11 Mbps bandwidth. You should expect that WiFi devices supporting 54 Mbps or higher in infrastructure mode, will drop back to a maximum of 11 Mbps when changed to ad-hoc mode. Ad-hoc mode should generally be viewed as "slower" than infrastructure mode for this reason.

• R!K?
gister heb ik met mijn laptop( acer asprire 5024) die dit makkelijk zou moeten trekken en nog krijg ik schokken, signaal kan het niet aan liggen ik zat er naast de speed stond dit keer wel op de 11mbit maar omgerekend moet dat toch makkelijk lukken met een 4 mb muziek stuk.

MVG,

R van Duijn

• R!K?
vandaag nog eens het wireless misterie uitgespit en toen is gekeken naar de cpu/ geheugen usage tijdens het afspelen van een mp3tje. verder heb ik ook gekeken naar de bandbreedte usage van de wireless kaart.

uiteindelijk komt het erop neer dat de cpu usage rond de 10% ligt, het geheugen gebruik de 300. en met de bandbreedte gebeurd iets raars de hele tijd rond de 4% en dan opeens op 0% en meteen weer op 4%, precies op het moment dat het bandbreedte gebruik naar beneden keldert stokt het geluid beneden.

komt dit omdat een AD-HOC netwerk niet stabiel is of omdat de 2 apparaten elkaar zoeken? want ik kan een wireless router lenen om dit te testen maar dat is best veel moeite om te regelen. dus liever eerst advies.

MVG,

R van Duijn

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

hij vult gewoon standaard constant zijn buffer.. vandaar dat het lijkt of ie wegvalt.. maar hij pompt zn buffer gewoon steeds vol

Bedankt alvast

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 20:36
Hoi Rik,

Ik ben zo te lezen niet de enige met problemen met de WL-124. Zie dit topic voor mijn bevindingen: Sitecom wireless media player wl-124

Zoals je kunt lezen, heb ik exact dezelfde problemen en heb ik er ook nog geen oplossing voor gevonden. Reacties als "test het met een UTP kabel" getuigen van niet goed kunnen lezen want de WL-124 heeft GEEN UTP aansluiting! Anders hadden we dat natuurlijk allang geprobeerd.

Ik heb ook zitten klooien met wel/geen beveiliging, diverse channels, snellere laptop/pc, nieuwste firmware enz. enz. en hij doet het nog steeds niet naar behoren. Ik heb contact gehad met de servicedesk van Sitecom en die reageerden in eerste instantie snel. Volgens hun ligt het niet aan mijn pc's maar aan het netwerk. Ik weet niet wat ik nog meer moet testen met mijn netwerk. Ik ben niet van plan om een externe antenne voor op de router te kopen want wie geeft mij de garantie dat het daar wel goed mee werkt.
Ongeveer twee weken terug heb ik ze nogmaals een mail gestuurd met mijn hele relaas en de vraag of ik mijn geld terug kon krijgen. Ik heb het apparaat nu van januari ongeveer in huis en er pas een paar keer wat mee gedaan, puur uit frustratie. Of WIFI nu wel of niet nog in de kinderschoenen staat: als WIFI niet geschikt is om te streamen, moeten ze niet zo'n product op de markt zetten. Het doet gewoon totaal niet waarvoor het wordt verkocht, dus wil ik mijn geld terug. Tweede hands doorverkopen levert teveel verlies op en ik bezeik niet graag iemand anders.
Zoals verwacht, heb ik nog geen reactie op die mail van Sitecom dus ik denk eraan een brief te gaan sturen óf hem weer in te gaan leveren bij de Makro omdat hij het niet doet.

• R!K?
timothee,

ik heb het product terug gestuurd met een vriendelijke brief eraan vast.
belachelijk dat zoiets niet werkt... maargoed opzoek naar iets anders. heb wel het gevoel dat wifi nog niet klaar is om dit soort dingen te doen, even wachten dus maar.

bedankt voor je bevindingen hoop dat je hem kan inruilen.

MVG,

R van Duijn

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 20:36
R!K? schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:22:
timothee,

ik heb het product terug gestuurd met een vriendelijke brief eraan vast.
belachelijk dat zoiets niet werkt... maargoed opzoek naar iets anders. heb wel het gevoel dat wifi nog niet klaar is om dit soort dingen te doen, even wachten dus maar.

bedankt voor je bevindingen hoop dat je hem kan inruilen.

MVG,

R van Duijn
Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt van Sitecom.
Ik heb een aantal dagen geleden eindelijk een reactie gekregen van hun helpdesk. Men adviseerde mij het apparaat eens in een andere omgeving, met een andere pc en/of router, te testen en als het dan nog niet goed zou werken kon ik hem omruilen bij de Makro.

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om te gaan zeulen met dat ding en om hem bij iemand anders te testen dus ik ga gewoon terug naar de Makro.
Pagina: 1