DVI signaal splitter, goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
oi,

Dit word over enkele dagen mijn monitor opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasdavits.nl/opstelling.jpg

Deze 3 monitoren worden aangesloten op een enkele Radeon 9800.
Aangezien deze videokaart 2 uitgangen heeft zal ik een splitter moeten gebruiken die het signaal verdeeld tussen mijn TV en mijn rechter monitor.
Afbeeldingslocatie: http://www.homestead.co.uk/CategoryImages/DV188m.jpg
deze dus...
Nu vraag ik mij af, ofdat er beeldverlies voor zal komen bij de opgesplitste beeldschermen, en ofdat mijn videokaart het wel zal trekken om 3 beeldschermen te voorzien.
De verbinding naar mijn Tv gebruik ik alleen als er film gekeken word en heeft dus geen constante functie. Is deze splitter een mogelijkheid of is er een betere oplossing?

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DVI is digitaal. In dat geval lijkt me niet dat er kwaliteitsverlies kan (gaat) optreden. Het is 1 of 0... Niet 0,5 ofzo

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 00:51
Waarom je tv niet aansluiten op de TV-out (S-Video)?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Wordt een puinhoop... die twee schermen hebben toch niet dezelfde resolutie?

Vraag me ook af of je PC het snapt, als hij twee schermen ziet aan die poort (hoe heet het ook alweer, DDC, DCC?).

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik denk dat je beter voor je tv een eenvoudige videokaart bijplaatst in je pc.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Wootism
  • Niet online
z03m schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:10:
DVI is digitaal. In dat geval lijkt me niet dat er kwaliteitsverlies kan (gaat) optreden. Het is 1 of 0... Niet 0,5 ofzo
Ik had ergens op een site een soort van kastje gevonden dat erg hier op leek.
Afbeeldingslocatie: http://www.inwarehouse.se/Images/bilder_produkt/e756608.jpg
met het verhaal erbij dat het signaal versterkt zou worden en dus geen kwaliteidsverlies op zou leveren bij het verdelen van het DVI signaal. Vandaar dat ik best wel twijfelde.
Bashrat schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:13:
Waarom je tv niet aansluiten op de TV-out (S-Video)?
Dan heb ik volgens mij echt enorm veel kwaliteidsverlies. Teminste, toen ik mijn desktop bekeek bij DVI of bij S_video was het verschil erg groot!
Maar ik zie dit wel als enige oplossing, het erbij prikken van een PCI kaart kost ook weer geld :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 22-04-2006 13:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wootism schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:30:
[...]

Maar ik zie dit wel als enige oplossing, het erbij prikken van een PCI kaart kost ook weer geld :'(
:?

Zo'n kabel kost niet niets, laat staan een of ander kastje...

Een PCI kaart met DVI-uitgang heb je al voor iets van EUR 35 nieuw, 2e hands waarschijnlijk nog minder. Maarja, aangezien je niets meldt over hoeveel die splitter moet kosten (beetje dom als geld een relevante factor is voor je) is niet na te gaan wat duurder is :o

Oslik blyat! Oslik!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Naast het feit dat het beeld er via S-video niet uitziet op de TV, is er ook nog 't probleem dat een Radeon 9800 niet dualhead via vga&dvi + 1x clone via de s-video ondersteunt....splitten lijkt mij de beste optie...zou afhankelijk van de afstand (meer of minder dan 3 meter kabel) versterkt of onversterkt splitsen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Stop er gewoon een goedkoop pci kaartje met DVI in.
Het signaal splitten is veel te lastig dankzij verschillende resoluties.
S-video gebruiken is erg veel kwaliteits verlies. :)

• Wootism
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:04:
[...]

Een PCI kaart met DVI-uitgang heb je al voor iets van EUR 35 nieuw, 2e hands waarschijnlijk nog minder. Maarja, aangezien je niets meldt over hoeveel die splitter moet kosten (beetje dom als geld een relevante factor is voor je) is niet na te gaan wat duurder is :o
Bij de aanschaf van een xtra videokaart zat ik aan een veel hogere prijs te denken, verder niet bij nagedacht dat het kaartje alleen een videobeeld door moet sturen en daarvoor geen topkaartje hoeft te zijn. mijn fout :X
Metal schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:12:
Stop er gewoon een goedkoop pci kaartje met DVI in.
Het signaal splitten is veel te lastig dankzij verschillende resoluties.
S-video gebruiken is erg veel kwaliteits verlies. :)
Is idd de beste oplossing, ga ik ook uitvoeren!

Dank jullie allemaal voor de antwoorden! :>
Pagina: 1