Toon posts:

[Symantec AV] Na Unload Service geen Load Service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Bij het installeren van nieuwe videodrivers werd mij gevraagd de antivirussoftware, bij mij Symantec Antivirus, uit te schakelen. Dit heb ik gedaan volgens hieronder beschreven manier:

Unloading (Disabling) Symantec Antivirus

1. You should keep Symantec Antivirus running at all times, but occasionally you may have to unload (disable) it in order to install other programs.
2. To disable Symantec AntiVirus, select File and then select Unload Service. This will temporarily disable Symantec Antivirus. When you wish to re-enable Symantec AntiVirus, go to File and then select Load Service.

Het probleem is echter, dat Symantec Antivirus hierna vastliep en ik nu de service niet opnieuw in kan schakelen. In plaats van de optie Load Service staat er nu nog steeds Unload Service, maar nu "greyed out". Ik heb de Symantec support database ook al geraadpleegd, maar kon hierin niets over mijn probleem terugvinden. Ik baal er verschrikkelijk van, omdat ik vrees dat ik nu niet beschermd ben tegen virussen. Daarom zou ik het zeer op prijs stellen als u mij hiermee kunt helpen.

Bij voorbaat bedankt,

Bluze

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Kan je in Configuratiescherm > Systeembeheer > Services de juiste Symantec services niet starten ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ik ben dus nu naar het Services overzicht gegaan, waar ik zag dat de Symantec services wel gestart waren. Voor de zekerheid heb ik ze allemaal een restart gegeven, systeem opnieuw opgestart, maar helaas heeft dit geen effect gehad. Overigens wordt bij het opstarten wel het proces Rtvscan.exe gestart, maar krijg ik geen tray icon voor Symantec Antivirus, wat voorheen altijd wel gebeurde. Het probleem is dus nog niet verholpen. Verdere hulp zal ik zeer waarderen,

Alvast bedankt,

Bluze

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Danken en je naam onder een post hoeft niet hoor, zie de FAQ ;)
Het bevreemd me dat de antivirus uitgeschakeld moest worden. Zou niet nodig hoeven zijn. Welke drivers waren dat :?
Ik heb zelf NIS 2005 hier draaien, en ook die wil af en toe niet helemaal lekker starten. Vroeger wilde ie soms zelfs helemaal niet meer starten. Het uitvoeren van een Live-update wil dan nog wel eens helpen :) Als dat niet helpt, kun je ook een nieuwe install overwegen. Op de support site van Symantec staat ergens een removal-tool, die haalt echt alles weg. Want bij een gewone de-installatie (die je uitvoert voor je die tool gebruikt) blijft nog vanalles staan, en is vaak het probleem nog niet opgelost.
Dus check die tool even zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik zal m'n nettiquette wel even aanpassen... :)
Zelf had ik er ook al aan gedacht Symantec Antivirus opnieuw te installeren, ware het niet dat ik niet in het bezit ben van een installatiecd. Het gaat namelijk om een voorgeïnstalleerde versie. Eventueel heb ik een backup voor een schone installatie, maar dat lijkt me voorlopig vrij rigoureus. Ik heb mijn hoop nog wel gevestigd op een minder drastische aanpak.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ben ik erin geslaagd het probleem zelf op te lossen. Voor de volledigheid en mensen die in de toekomst hetzelfde overkomt, zal ik even de stappen op een rijtje zetten.

Ik opende het Symantec Antivirus control panel via het Start menu. Op deze manier gaat het dus niet lukken: Zo kreeg ik dus in plaats van Load Service de "greyed out" tekst Unload Service.

Ga als volgt te werk:

Ga naar het pad van Symantec Antivirus (standaard: C:\Program Files\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus). Daar vindt je VPTray.exe, waarmee je in hetzelfde control panel komt. De tekst zal niet greyed out zijn. Bij mij stond er Unload Service, dus was het simpelweg een kwestie van aanklikken en vervolgens weer Load Service. Problem solved.

Sim-pel |:(
Pagina: 1