Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 22:44
Ik heb sinds gisteren al 2 informatieberichten gekregen op mijn mobielte (samsung D600) Ze komen niet aan in de inbox maar in de infoberichten inbox. In de 1 van 2 smsjes staat het volgende: 20060704T164000PROEF Minister Karla Peijs start proef Sel Brodkaasting.Dit is een bericht van Rijkswaterstaat,0800 8002
Dit bericht is rechtstreeks zo overgenomen dus de vele typfouten horen er in te zitten ;)
Krijgen toevallig meer mensen deze berichten? Ik vind het vreemd en weet niet wat ik ermee aan moet omdat ze vreselijk onbetrouwbaar overkomen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Lijkt wel of je geabonneerd bent (gemaakt door een ander) op een of andere nieuwsdienst?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

en wat als je 0800-8002 infonummer belt en daar je vraag stelt?
http://www.08008002-rijkswaterstaat.nl/
lol

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Dan heb je zeker in de omgeving van Utrecht gereden?
Vanaf vandaag zouden ze namelijk gaan beginnen met een proef met het sturen van sms'jes als er een ongeval is gebeurt om jouw route of als er een spookrijder je tegemoet kan komen rijden. Alle ingeschakelde mobiele telefoons krijgen dan automatisch een sms...

Wel een beetje raar van die minister, aangezien haar voorganger juist een wet heeft gemaakt die het gebruik van een mobiele telefoon tijdens het rijden (in je hand weliswaar) verboden maakt. Beetje tegenstrijdig dus, als je het mij vraagt.

telefoontoestel

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

telefoontoestel schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:54:
Dan heb je zeker in de omgeving van Utrecht gereden?
Vanaf vandaag zouden ze namelijk gaan beginnen met een proef met het sturen van sms'jes als er een ongeval is gebeurt om jouw route of als er een spookrijder je tegemoet kan komen rijden. Alle ingeschakelde mobiele telefoons krijgen dan automatisch een sms...

Wel een beetje raar van die minister, aangezien haar voorganger juist een wet heeft gemaakt die het gebruik van een mobiele telefoon tijdens het rijden (in je hand weliswaar) verboden maakt. Beetje tegenstrijdig dus, als je het mij vraagt.
Ik dacht dat ze spraakberichten gingen sturen om die reden?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• eric1988
Jah precies dat vind ik dus ook vreemd. Ik had er gisteren wel over gelezen, maar ze zouden alleen spraakberichten gaan versturen. Ik woon wel in de buurt van utrecht in een dorpje 20 kilometer er vandaan maar wel op 5KM van de A2.

• telefoontoestel
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Dat is de bedoeling om te gaan doen, maar dat was tot eergister enkel de inbreng van een andere minister. De proef zoals deze stond is gewoon doorgegaan en betekend nog steeds sms berichten. Mogelijk dat over enkele weken het over gaat in spraak berichten.

telefoontoestel

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Misschien heeft de verzender opgevat de textberichten als spraakberichten te moeten versturen, en is daarom alles fonetisch gespelt :+ Brodkaasting _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 22-04-2006 13:20 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 23:45

Klippy

Still Game

frickY schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:20:
Misschien heeft de verzender opgevat de textberichten als spraakberichten te moeten versturen, en is daarom alles fonetisch gespelt :+ Brodkaasting _/-\o_
Waarschijnlijk ja... waar slaat dat nou op.. waarom zetten ze niet gewoon Cell-Broadcasting. Dan kan je nog opzoeken waar het over gaat, maar voordat je doorhebt wat Sel Brodkaasting is ben je wel ff verder.
Wie heeft dat bericht nou ooit getypt :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 09:21

TrafeX

Tuned for life!

eric1988 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:57:
Jah precies dat vind ik dus ook vreemd. Ik had er gisteren wel over gelezen, maar ze zouden alleen spraakberichten gaan versturen. Ik woon wel in de buurt van utrecht in een dorpje 20 kilometer er vandaan maar wel op 5KM van de A2.
Ik ook ongeveer op die afstand, Woerden.
Ik heb dezelfde info berichten gekregen op m'n D500, ik zag alleen "20060704T164000PROEF".
Dus geen telefoon nummer enzo.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

• eric1988
ik Kreeg nu echt om dat minuut infoberichten dat de A58 tussen.... is afgesloten, heel handig dat ze dit soort dingen sturen maar ik heb nog geen 18 (dus geen rijbewijs) en ik zou niet eens weten waar de A58 ligt. Woon trouwens in Benschop (idd ook in de buurt van Woerden).Bij mij is de afzender [960]

• Sypher
  • Laatst online: 13:58
M'n zus - die geen auto heeft.. die zelfs niet eens de leeftijd heeft om auto te mógen rijden word ook platgespammed met deze berichten..

Iemand er al achter hoe je er vanaf kan?

• eric1988
Je kunt het uitzetten. IK kan het bij infoberichten in ieder gevak uitschaken. Dus ben er nu vanaf :D

Verwijderd

ik heb er nu 50 in mijn inbox staat hoi hoi!,

ff met vodafoon gebeld die zegt dat het van bedrijf telefuture komt en dat je een 0900 nummer moet bellen om je uit te schrijven. (ik geef het nummer niet omdat ik niet heb gebeld en ook andere niet hun kas willen laten spekken). 30/ec per minuut!!

nu ga ik kijken of ik cell broadcasting uit kan zetten hopelijk helpt dat
Pagina: 1